Champions of Anteria

    0
    11

    Bazı oyunlar vardır ki mükemmel değildir, kötü de değildir. Ortalama diyebileceğimiz sınıfa girer; ancak oyuna girdiğinizde çıkmak istemezsiniz ve deli gibi eğlenirsiniz. Champions of Anteria da benim için böyle bir yapım oldu. Kürşat oyunu yollamadan önce adını nadiren birkaç yerde gördüğümü hatırlasam da ne merak etmiş ne de nasıl bir yapım olduğuna göz atmıştım.

    Daha sonra yaptığım araştırmalar neticesinde ise çok da fazla beklentiye girmedim. Fakat Champions of Anteria beni oldukça eğlendirdi. Ancak eğlendirdiği kadar hevesimi kursağımda bıraktığını söyleyebilirim. Daha önce Anno 2070 ve Anno 2205 gibi oyunlarla kendini tanıtmış olan Blue Byte, Champions of Anteria’nın geliştiricisi ve oyunun dağıtımını ise Ubisoft üstlenmiş durumda. Oyun başta The Settlers serisinin bir parçası olarak düşünüldü ve The Settlers: Kingdoms of Anteria olarak isimlendirilmişti. Ancak daha sonra oyunun ismi değiştirildi ve Champions of Anteria olarak bizlerle buluştu.

    Başta bir RPG görünümünde olan Champions of Anteria, temelde bir strateji oyunu. Ancak oyun, pek çok farklı mekaniği içinde barındırdığı için tek bir türe indirgemek oldukça yanlış olacaktır. Bu durumu birazdan daha detaylı olarak açıklayacağım. Champions of Anteria’da mizahi bir anlatım ile ilerleyen ancak derinliğe sahip olmayan bir senaryo var. Kısaca anlatmak gerekirse senaryoya göre haydutlarla, yağmacılarla ve pek çok kötülük ile dolu Anteria diyarını, bazı kahramanlar aracılığı ile kurtarıyoruz. Oyunun başında verilen üç kahramanla kısa bir tutorial bölümü oynuyoruz ve savaş mekaniklerini kolayca kavrayabiliyoruz.

    00

    Zaten savaş mekanikleri, MOBA oyuncularına hiç de yabancı gelmeyecek. Savaştığınız haritalarda kahramanlarınızı MOBA türüne benzer şekilde kontrol ediyorsunuz. Her bir kahramanın yeteneğini de Q,W,E,R tuşları ile kontrol edebiliyorsunuz. Saldırı ve hareket ettirme mekanikleri de bir MOBA oyununa oldukça benziyor. Ancak burada yer alan farklılık, bir defada birden fazla kahramanı aynı anda kontrol edebilmeniz ve oyundaki savaşların strateji türüne daha yatkın olması. Savaşlar sırasında oyunu istediğiniz zaman durdurabiliyor ve kahramanlarınıza komutlar verebiliyorsunuz. Bu şekilde kahramanların birbirleri ile koordineli çalışmalarını sağlayabiliyor veya onları haritanın farklı noktalarına yollayarak her birine farklı bir macera sunabiliyorsunuz.

    02

    Savaş sistemi dışında bir de şehir geliştirme bölümü var ki şampiyonlarınızın güçlenmesi ve savaşlardaki etkinliği için bu sistem oldukça önemli bir içerik sunuyor. Şehir geliştirme ve savaş sistemi arasında bir denge mevcut ve isterseniz bu dengeyi biraz anlatayım.

    Oyun sistemi gün gün ilerliyor. Yani yapabileceğiniz tüm etkinlikleri yaptığınızda oyunu bir gün ileri sarıyorsunuz. Şampiyonlarınızı geliştirmek ve çok daha iyi savaş gücü elde etmeniz için şehirde bir takım binaları geliştirmeniz gerekiyor. Bu binaların en önemlilerini elbette kaynak binaları oluşturuyor. Kaynak binaları sayesinde kahramanlarınızın yeteneklerini yükseltebiliyorsunuz. Bunun dışında savaşlarda size yardımcı olacak savaş aletleri, iksirler veya kahramanlarınızın giyebileceği eşyalar üretebiliyorsunuz.

    coa1-2016-09-29-01-52-36-49

    Tabii ki oyun boyunca pek çok bina inşa ediyorsunuz ve bu binalar bir süre sonra başlangıçta size verilen alana sığmıyor ve şehri diğer alanlara genişletmeniz gerekiyor. Parçalara bölünmüş haritada yeni bir bölgeye şehri genişletirken o bölgeye bir adet gözcü kulesi koymanız gerekiyor. Bu durum şehir insanlarının bölgeyi güvenli görüp o alanda iş yapmalarını ve yaşamalarını sağlıyor. Yeni bir gözcü kulesi inşa edebilmeniz içinse teknoloji alanında sürekli ilerlemeniz gerekiyor. Bunun içinse yine kaynak üretmeniz ve bu kaynakları teknolojiye harcamanız lazım. görüldüğü gibi şehir gelişiminde kaynak üretimine çokça yoğunlaşmanız gerekiyor ve bu kaynakları kahramanlar, teknoloji ağacı ve diğer değişkenler arasında dengeli dağıtmanız gerekiyor. Günlük kaynak üretim miktarınız neyse bu miktar her bir günün sonunda deponuza ekleniyor.

    coa1-2016-09-29-12-16-56-79

    Şehir içerisinde günlük işlerinizi yaptığınızda ise Anteria diyarının haritasını açmanız ve o gün hangi göreve çıkacağınız belirlemeniz gerekiyor. Bu görevler haydut akınlarını durdurmak, gözcü kulelerini inşa ederken bir nevi tower defence yapmak, konvoylara eskortluk yapmak, düşman yapılarını yok etmek gibi görevler sunuyor. Bu görevlerin sonunda bir bölgeyi fethettiğinizde her gün o bölgeden yeni şöhret puanları kazanıyorsunuz. Ayrıca bazı görevler ise yeni kahramanlar gibi ödüller sunuyor.

    coa1-2016-09-29-12-31-13-75

    Kahramanların birbirinden farklı yetenekleri bulunuyor. Kimi ön saflarda savaşacak kadar güçlü, kimi ise uzaktan saldırarak etkili olacak seviyede. Ancak her kahramanın kendine özel bir elementi bulunuyor. Bu elementlerin kimi diğerine göre daha güçlü. Yani düşmanlara saldırırken buna dikkat etmeniz önemli. Savaşalar o kadar da basit geçmiyor. İlk birkaç görev basit olmasına rağmen sonraki görevlerde zorlaşabiliyor. Her bir kahramanın farklı yetenekleri olması savaşlara taktiksellik kazandıran en önemli unsur. Yine de elbette farklı birimlere sahip bir orduyu yönetmediğimizden bu taktiksellik biraz zayıf kalabiliyor.Buna rağmen oyunda yaptığımız savaş araçları sayesinde taktiksellik yönünden küçük bir çeşitlilik sağlanıyor.

    Her gün bir adet görevi başarıyla tamamlayıp yeni bir bölgeye sahip olmanız önemli olsa da kahramanlarınız yeterince güçlü değilse görev yapmadan da o günü es geçebilirsiniz. Elbette bu esna da düşmanlarda boş durmuyor ve güçlenmeye çalışıyorlar. Öte yandan karakter hangi elementi kullanıyorsa onu o elementin kaynağını biriktirerek ona yeni yetenekler kazandırabiliyorsunuz.

    01

    Champions of Anteria son zamanlarda Ubisoft’un yayınladığı yapımlar içerisinde en çok takdirimi toplayan oyun oldu. Yine de bana kalırsa stratejik çeşitlilik bir miktar zayıf kalmış. Ayrıca oyun süresi bir strateji oyunu için yeterli değil. Gerçi daha önce de belirttiğim gibi bu oyunu tek bir türe indirgemek hata olsa da genel hatlarıyla bir strateji oyunu olmadığı da iddia edilemez.

    Bunun dışında etkileyici olmasa da eğlenceli ve zaman zaman mizahi hikaye anlatımı ile genel oynanış oldukça zevkli. Champions of Anteria tamamen orijinal bir oyun olmasa da pek çok strateji oyunundan da ayrılıyor.

    Enes Özdemir