Forced

    0
    13

    BetaDwarf tarafından geliştirilen, RPG ögeleriyle bezenmiş bir aksiyon / bulmaca oyunu olarak karşımıza çıkıyor Forced. Oyunda özgürlüğümüzü kazanmak için birbirinden farklı arenalarda, birbirinden farklı düşmanlarla savaşırken bu arenalardan tek çıkış yolumuz olan bulmacaları çözmeye çalışıyoruz. Oyun her ne kadar multiplayer modları düşünülerek tasarlanmış olsa da arenaları kendi başına deneyimlemek isteyen oyuncular için senaryo modu da bulunuyor. Yine de senaryo kısmının, oyunun bize vermek istediklerinin belki de 10’da 1’i olduğunu hatırlatmakta fayda var. Oyun farklı bir hikâyeye sahip olmasına rağmen multiplayer odaklı olması nedeniyle derin karakterler içermiyor. Buna rağmen gladyatörümüzün ruhani akıl hocası Balthus, hikâyeye olan merakımızı diri tutmayı başarıyor. Oyunun farklı dinamiklerinin başarılı bir şekilde birbirine yedirilmesiyle oluşturulan kendine özgü bir oynanışı bulunuyor. Diablo benzeri bir dövüş mekaniğe sahip olan Forced’u farklı kılan bir “mark” sistemi bulunuyor. Bu sistem, yapılan her saldırı sırasında düşmanın işaretlenmesini sağlıyor. Kalıcı olmayan bu işaretlerle işaretlenen bir düşman ne kadar çok işarete sahip olursa özel yeteneklerimize karşı o kadar savunmasız oluyor. Ayrıca diğer aksiyon oyunlarının aksine bu oyunda etrafımız düşmanlarla sarıldığında çok fazla hayatta kalamıyoruz.

    Sayısal üstünlüğünü kullanan yapay zekânın da sürekli etrafımızı sarmaya çalıştığını söyleyebilirim. Bu nedenle arenalardaki kolay sayılabilecek bulmacaları çözerken bile zor anlar yaşayabiliyoruz. Arenalardaki bu zor anlarda hayatta kalmamızı sağlayacak dört farklı silah seçeneği bulunuyor. Bu silahlardan ilki olan ikiz hançerler, hızlı ve ölümcül saldırılar yapabiliyor. İkinci seçeneğimiz olan savaş çekici, yavaş olmasına rağmen ikiz hançerlerden daha çok hasar veriyor. Bir diğer seçeneğimiz ok ve yay, düşmanlarla aramıza mesafe koymamıza yardımcı oluyor. Son seçenek olan kalkansa savunmamızı güçlendirmekle kalmayıp güçlü saldırılar da yaparak oyunculara adeta göz kırpıyor. Mücadele edeceğimiz her arena öncesinde hazırlık odasında kullandığımız silahı değiştirebiliyoruz.

    24 Arenalardan kazandığımız kristallerle de seçtiğimiz silahlarla kullanabileceğimiz aktif ve pasif özel yetenekleri seçiyoruz. Bu özel yetenekler sayesinde aynı silahlarla bile onlarca farklı oynanış tarzına sahip olabiliyoruz. Yazının hemen başında bahsettiğim, küre şeklindeki ruhani akıl hocası da oynanışı farklı kılan bir diğer etken olarak dikkat çekiyor. Tek bir tuşa basarak yönlendirdiğimiz bu ruhani küre sayesinde kilitleri açabiliyor, cisimleri hareket ettirebiliyor, düşmanları sersemletebiliyor ya da dostlarımızı iyileştirebiliyoruz. Ayrıca bu küre, bizim etkileşime giremeyeceğimiz cisimlerle etkileşerek bulmacaları çözmemizde ve hayatta kalmamızda kilit rol oynuyor. Grafiksel olarak tatmin edici bir görsellik sunan oyun, Torchlight gibi canlı bir renk paletinden gücünü alıyor.

    Modellemelerin biraz basit kalmasına ve düşman çeşitliliğinin fazla olmamasına rağmen bir aksiyon / bulmaca oyunu olması, Forced’un grafiksel olarak da bizden geçer not almasına yetiyor. Arkadaşlarınızla birlikte taktiksel mücadelelerin içinde yer alacağınız, birbirinden farklı bulmacaları çözmek için uğraş vereceğiniz, bütün bunları yaparken de eğleneceğiniz bir oyun arıyorsanız Forced tam size göre.

    Ahmet Rıdvan Potur