Ravenmark: Scourge of Estellion

    2
    9

    Ravenmark: Scourge of Estellion esasen 2011 yılında Witching Hour Studios tarafından iOS için üretilmiş bir yapım. Döneminde hatırı sayılır miktarda satış rakamına ulaşan Ravenmark: Scourge of Estellion bu sefer de PC platformunda karşımıza çıkmış bulunuyor. Anlayacağınız yeni bir oyundan ziyade, platform değiştirmiş bir oyundan bahsedeceğiz.

    Olaylar Estellion isimli imparatorluğun pek sevilen lideri Sergius Corvius’un ölümü ardından başlıyor. Her imparatorun ölümünde olabilecek isyan, Estellion’da da büyük şekilde patlıyor ve kısa sürede her yere kaos hakim oluyor. Nitekim çok geçmeden Kaysan’lılar Estellion topraklarına nüfuz etmeye başlıyor. Oyuncu olarak imparatorluğun üzerine saldıran tek bir düşmana karşı bir araya gelen farklı fraksiyonlardaki karakter ve onlara bağlı birlikleri yönetiyoruz. Oyun tamamen iki boyutlu grafiklere sahip ve izometrik bir kamera açısı sunuyor. Her birliğin başlı başına özellikleri bulunuyor. Mızraklı, okçu, süvari gibi genel birliklerin yanısıra, sıradışı birlikler ile karşılaşmak da mümkün.

    r2

    Temelde her birlik, düşman ile dip dibe geldiği anda otomatik olarak savaşa giriyor. Fakat yüzünün doğru tarafa dönük olması şart. Misal, bir birliğin sadece sol tarafına gelmek, ona saldırmaya yetmiyor. Ancak ilgili birliğin yüzü düşmanını sol cenahına döndüğü zaman vurma hakkı oluyor. Bu da bizi oyunun hareket mekaniklerine döndürüyor. Ravenmark Scourge of Estellion’da kontrol edilmeyi bekleyen birçok birlik bulunuyor ama bunlardan en fazla altı tanesine emir verebiliyoruz. Action Point olarak belirlenen bu özellik, bölümden bölüme farklılık gösterebiliyor. Bu da taktiksel olarak oyuncuyu fazlasıyla düşündürüyor ve ona en doğruyu yapmaya zorluyor. Acaba hangi birlik, nereye hareket etse diye uzun süre düşündüğüm oldu. Akabinde turu sonlandırıyoruz ve bu noktada dip dibe gelen birlikler otomatik olarak çarpışmaya başlıyor.

    game3783c5

    Menzilli birlikler türlerine göre iki ya da üç kare mesafeden atış yapabiliyorlar ama yine düşmanın olabildiğince karşılarında olması gerekiyor. Tüm bu action point mantığını ortadan kaldıran yegâne özellikse “formation” kısmında yer alıyor. Burada aynı türdeki birlikleri yanyana getirip, tek bir birliğe dönüştürebiliyoruz. Bu sayede üç birlikten oluşan bir topluluğu tek action point harcayarak hareket ettirebiliyoruz. Fakat bu sefer de hareket etmelerinde ufak sorunlar yaşanıyor. Tek birliğe dönüştürülmüş birlikler, sağa ve sola dönmek yerine, çark edebiliyorlar ki bu da genel yürüme mesafelerinde ve tarzlarında büyük zorluk çıkartıyor.

    Ravenmark 2015-11-01 20-01-24-41

    Ravenmark Scourge of Estellion’ın kötü tarafları da yok değil. Bir kere iOS’dan devşirme olduğu için grafik ve animasyonlar hakkında pek bir şey beklenmemesi gerektiği aşikâr. Ayrıca senaryo da bir hayli banel. Açıkçası beta test aşamasında düşündüğüm şeylerden farklı bir düşüncem yok. Neden iOS için üretilmiş bu oyunu PC’de oynamak isteyeyim ki? Ne yazık ki bu sorunun cevabı olacak nitelikte bir içerik ile karşılaşmış değilim.

    Ertuğrul Süngü