Severed

    0
    9

    PS Vita sahipleri kimler? Ne yapıyor Vita’larınız, raflarda durarak santim santim tozu üstünde biriktirdi mi? Her ne kadar Sony, “Artık PS Vita’da AAA kalitesinde, büyük oyunlar göremeyeceksiniz.” demiş olsa da biz yine de bir umutla, şöyle bağımlılık yapabilecek bir oyunun peşindeyiz ama umutlarımız gün geçtikçe azalıyor.

    Guacamelee’nin yapımcısı Drinkbox Studios’un eseri Severed’ı PS Vita’nın “büyük” ve “iyi” bir oyunu olacağını düşünerek ele almak istedim lakin oyun beni biraz yarı yolda bıraktı maalesef. Oysaki Guacamelee çok daha iyi ve sürükleyici bir oynanışa sahipti. Kısmet…

    severed01

    Severed, FPS kamerasından oynanan ve eskinin RPG’leri gibi bölge bölge ilerlediğimiz (Oda gibi de düşünüebilirsiniz.), bu sırada çeşitli yaratıklarla karşılaştığımız ve labirent gibi mekanlarda bir sonraki aşamayı kovaladığımız bir oynanışa sahip. Görsel anlamda da olay Guacamelee’nin grafik tekniğini andırıyor.

    Bir kız çocuğunun ailesini bulmaya çalıştığı serüvende, senaryo arka planda, olay tamamıyla labirent-vari mekanları çözüp yaratıklarla itişme üzerine kurulu.

    Sol analog kol ile ilerlediğimiz ve etrafımıza baktığımız Severed, yaratık karşılaşmalarında tuşları unutmamızı ve ekranı kullanmamızı istiyor. Şöyle ki oyundaki bütün düşmanlarımızı sahip olduğumuz kılıç ile keserek ortadan kaldırıyoruz. Bu kılıç hareketi de aynı Fruit Ninja’daki gibi işliyor: Ekranın bir yerinden diğerine parmağımızı çektiğimize, bir kesme hareketi yapmış oluyoruz.

    severed02

    Oyundaki düşmanların tümüne kısa kesiklerle hafif, uzun kesiklerle de daha ağır hasar verebilmemiz mümkün. Olay ise şurada; yaratıkların her birinin kendine tarz bir savunma mekanizması var. Maymun gibi olanlar bir noktada gard alıyor, etrafında kalkan bulunan açık verdiği yeri zaman zaman değiştiriyor, başka bir düşman arada kaybolup başka yönden çıkıyor vb. Yaratıklara kılıç saldırıları yaptıkça onlar da bir noktada saldırıya geçiyor. Burada da kontraatak şansı doğuyor bize ve saldırının geldiği yere doğru bir kesme hareketi yaparsak, saldırıyı durdurmuş oluyoruz.

    severed04

    Başarılı saldırılar yapmak ve gard almış bir yaratığa vurmamak da Focus barının dolmasını sağlıyor. Bunu doldurduktan sonra istediğimiz gibi davranabiliyoruz; yanlış saldırılar veya yaralanmalar bu barı sıfırlamıyor. Focus barının amacı da bir yaratığı öldürdükten sonra çeşitli uzuvlarını kesmemize izin verilmesi. Kestiğimiz uzuvlar da birer “yetenek gereksinimi” olarak oyuna yerleştirilmiş ve farklı uzuvlardan yeterli miktarda topladığımız an, karakterimizin yeteneklerini geliştirebiliyoruz. Bunlar arasında daha fazla sağlık, kılıcımızla daha fazla hasar verebilme, uzuv kesme işlemi olan “Severed” işlemi için daha fazla zaman kazanma vb. yetenekler bulunuyor.

    Tam anlamıyla bir zindan macerası olan Severed, çok hoşuma gitmedi maalesef. Bunun en büyük nedeni de aynı tipteki yaratıkları sürekli ekrana kesme hareketleri yaparak yenmeye çalışmak ve mekanların, hikayenin heyecan vermekten çok uzak olması oldu. Nerede Guacamelee, nerede Severed dedim… Çok kötü bir oyun değil, boştaysanız ve labirent gibi bir alanda dolanmak hoşuma gider de diyorsanız deneyin ama bana bir boy küçük geldi.

    Tuna Şentuna