Slain!

    1
    8

    Önümüzde birkaç senedir sürmekte olan bir nostalji fırtınası var. Oyunlar da bu akımdan etkilenmiş durumda ki buna kesinlikle karşı değiliz. Ortaya iyi yapımlar çıktığı sürece ben mutluyum açıkçası.

    Bu süreçte nostalji akımını fazlasıyla iyi kullanan oyunlar oldu, bazıları çoktan efsaneleştiler bile. Bu oyunlar eski zamanların hissini, görsellerini ve oynanışını alıp, üzerlerine yeni fikirler koyup, oyuncuları hem geçmişe götürdüler hem de daha önceden yaşamadıkları deneyimler yaşattılar. Braid, Machinarium, Super Meat Boy, Hotline Miami gibi oyunlar bu akımı doğru uygulayan yapımlara örnekler. Zaten her biri de bağımsız oyun denilince ilk akla gelenlerden.

    bloodtowertop1

    Bir de bu akımı çok iyi kullanamayan ve doğrusunu söylemek gerekirse biraz kolaya kaçan yapımlar oldu. Sırf piksel görsel furyasını arkasına alıp piyasaya çıkan ama içi boş olan pek çok oyun var ortalıkta. Böyle demek istemezdim ama Slain de ne yazık ki böyle bir örnek.

    Oyunu ilk defa Kickstarter’da gördüğümde çok etkilenmiş ve heyecanlanmıştım. Çünkü görselleri gerçekten çok iyi. Hem 80 ve 90’ların Heavy Metal ruhu oyuna çok iyi yansıtılmıştı hem de animasyonlar çok akıcı ve etkileyiciydi. İnternet’ten rastgele olarak oyunun herhangi bir görüntüsüne baktığınızda veya videosunu izlediğinizde sizin de aynı şeyi hissedeceğinize eminim.

    resim1

    Gerçekten inanılmaz bir atmosfer var. Bunun üzerine metalle karışık yarı folk yarı epik müzikler eklenince de her şey çok etkileyici duruyordu. Taa ki ne zamana kadar? Oyuna başlayıp herhangi bir tuşa basana kadar.

    Ne yazık ki oyunun klayve kontrollerinde lag var ve bu yüzden şu aşamada gamepad şart. Ayrıca atmosfere gösterilen özenin yarısı oyun mekaniklerinde ve kontrollerde hissedilmiyor. Eski zamanların hissini yaşatmak farklı, eskimiş ve paslanmış bir oyun üretmek farklı. Klayve lag’i öyle kötü durumda ki sanki oyun test edilmeden veya kontroller doğru şekilde ayarlanmadan piyasaya çıkmış gibi.

    steamworkshop_webupload_previewfile_398361215_preview

    Bir de, oyun yukarıda saydığım bağımsız oyunların doğru yaptığı “yeni yaklaşımlar getirme” kısmını da es geçmiş. Oyun mekanikleri çok sınırlı. İlgi çekici herhangi bir şey yok. Düşmanlarınıza sadece kılıç sallıyor veya uzaktan büyü atabiliyorsunuz. Mesela Castle Crashers da bu kadar sınırlı mekaniklerden oluşan bir oyun ama yaptığı az şeyi o kadar iyi uyguluyor ki başından kalkılmıyor. Slain’de ise her şey ne yazık ki çok düz ayak.

    Oyunu oynarken en çok şunu sordum kendime: Ben Slain’i oynayacağıma onun taklit ettiği ve hala daha hiçbir eksiği olmayan Castlevania veya Contra gibi klasikleri neden oynamıyorum? Taklit ettiği diyorum çünkü ilham alıp bir akımın takipçisi olmak ile o akımdan beslenip üzerine hiç birşey koymamak farklı şeyler.

    c6QDu40

    Büyük bir metal kültürü takipçisiyseniz ve sabah akşam Castlevania oynamaya doyamıyorsanız Slain ilginizi çekebilir. Aksi takdirde ancak indirime girdiğinde veya bir bundle içerisinde satıldığında oynanacak bir oyun ne yazık ki.

    Ege Tülek