The Binding Of Isaac: Afterbirth

    0
    10

    Indie oyunlar kesinlikle son dönemde gönlüm efendileri. O kadar yaratıcı ve fevkalade ürünler çıkıyor ki, gerçekten ağzım açık, aynı zamanda suyu akmış bir biçimde izliyorum kendilerini. The Binding of Isaac de inanılmaz yaratıcı bir yapım. İlk olarak flash tabanlı olarak piyasaya çıkan yapım, sonrasında aldığı pozitif geri dönüş ve bolca kazançla birlikte önce bir DLC’ye sahip oldu. Ardından da yepyeni bir yapım olarak, Rebirth karşımıza çıktı. Rebirth ile grafiklerden tutun, eşyalara, karakterlere kadar pek çok şey değişmişti. Oyundaki eşyalar ve bölümler o kadar çeşitlenmişti ki ben bile başlarda ayak uydurmakta zorlandım. “Sen kimsin ki arkadaşım, ben bile demişsin?” şeklinde bir şey aklınızdan geçiriyor olabilirsiniz. Ben bile dememin sebebi ilk The Binding of Isaac’i yalnızca Steam’de kayıtlı olarak 200 saatin üstünde oynamış olmam. Anlayacağınız üzere büyük bir Isaac fanıyım. Buna bağlı olarak da Afterbirth’ü büyük bir merakla ile bekliyordum. Nicalis de sağolsun beni yine sudan çıkmış balığa çevirdi.

    ss_6f53a69dbfe8ab2ddf0853bdf3664f19b338536b

    Afterbirh bir DLC olunca aslında neyi anlatmam gerektiğini tam olarak ayırt edemiyorum. Doğrudan Afterbirth’e dalmak istesem de, öncelikle The Binding of Isaac ile ilgili nedir, ne değildir bilgisini vereyim. Isaac’in annesi bolca dini programlar izlemektedir. Bu programların etkisi altında kalır ve yukarıdan sesler duyar. Isaac’i öldürmesini söyleyen sesleri dinler ve mutfaktan bir bıçak alır. Bu bıçakla tam odaya girerken, Isaac panikler ve bulduğu, aşağıya açılan kapaktan içeriye atlar. Oyunumuz da burada başlıyor. Evin bodrum katından başlayan oyunda, yavaş yavaş yerin derinliklerine, hatta Isaac’in annesinin vücudunun içine kadar (!) süren bir yolculuğa çıkağız. Bu süreçte türlü düşmanları öldürmek ve kendimizi korumak zorundayız. Platform türündeki yapımda, odalar arasında seyahat edip, yeni eşyalar toplamamız ve bosslarla da mücadele etmemiz de gerekiyor. Afterbirth DLC’miz de bu odaların, eşyaların, düşmanların, yönetilebilen karakterlerin çeşitliliği arttırıyor. Ayrıca yepyeni iki modu da bizlerle buluşturuyor.

    ss_9b6e241518e019901849d73b9f690bbcb03e5847

    Gönül ister ki, oyuna gelen tüm yenilikleri size anlatayım. Fakat şuana kadarki 10 saatlik deneyimimde, tüm yenilikleri görme şansım olmadı. Hatta gördüğüm bazı eşyaların da ne işe yaradığını anlamadım. Muhtemelen oyunu oynarken siz de benim durumuma düşeceksiniz. Bu yüzden Google’a “Isaac Wiki” yazmayı ihmal etmeyin. Pek çok sorununuzun çözümü burada yatıyor. Ben de bol bol faydalanıyorum bu siteden yalan yok.

    ss_307f007acf74df8ad8cddf4df8043cdfbfbb3dc0

    En can alıcı özellikleri anlatmadan da geçmeyeceğim tabii ki. Öncelikle yeni oyun modlarından ilki: Greed. Bu modda onlarca odayı geçmek gibi bir durum yok. İnce uzun bir odada, ortada bir düğme bulunuyor. Bu düğmeye bastıktan sonra, belirli aralıklarla çeşitli düşmanlar ortaya çıkıyor. Düğmeye tekrar basıp düşmanların doğmasını engellemek mümkün. Ancak bu can kaybına neden olacağından pek önermem. Her bir düşman dalgasıyla beraber bir miktar altına da sahip olacaksınız. Düşmanlarla mücadele ettiğimiz odanın çevresinde, biri kilitli, biri kilitsiz olmak üzere iki eşya odası bulunuyor. Ayrıca kazandığımız altınları harcayabileceğimiz bir market de mevcut. Tüm düşmanları öldürdükten sonra en alttaki odanın kapısı açılıyor ve sonraki bölüme geçiyoruz.İkinci oyun modu ise, Daily Run. Bu modda her gün önceden düzenlenmiş bir dizi bölüm oyuncuya sunuluyor. Daha önceden oyunda bulunan challenge modu gibi düşünebilirsiniz. Ayrıca bu mod sayesinde oyundaki en yetenekli oyuncu kim görmek de mümkün. Oyunu bitirene kadar geçirdiğiniz süre, kullandığınız eşyalar, aldığınız hasar gibi etkenler toplanıp, her oyuncuya bir puan veriliyor ve bu puana göre herkes sıralanıyor.

    ss_994035b8c18b37692cfc4e211b801279673816cd

    Oyuna ayrıca Lilith ve Keeper adında iki yeni karakter eklenmiş. Lilith, gözleri bağlı bir karakter. Buna bağlı olarak da göz yaşları yok. Hasarı göz yaşları yerine “Incubus” adlı, karakterin yanında dolaşan bebek veriyor. Lilith’i oynanabilir hale getirmek için, Azazel ile Greed Modu bitirmeniz gerekiyor. İkinci karakterimiz Keeper ise çok ilginç bir mekaniğe sahip. Oyuna doğrudan üçlü gözyaşı ile başlayan karakterimizin, alışılagelmişin aksine normal canları yok. Karakterin hayatta kalmasını ise, sahip olduğu altınlar sağlıyor. Aldığınız her altın bir can yerine geçiyor. Keeper ile kumarhaneye girerken dikkat edin derim. Diğer karakterlerde can yerine geçen kalpleri toplamaksa Keeper’a mavi sineklerden veriyor. Keeper’ı açmak içinse, Greed Machine adlı, DLC ile oyuna eklenen makinaya 1000 altın atmanız ve ardından patlatmanız gerekiyor. Greed Machine, Greed mod sırasında, her Greed Fight’ın ardından karşınıza çıkacaktır. Ne kadar altın attığınızı da makinanın üstünden görmeniz mümkün.

    ss_c0c5d5168cf34052144665492fa2e38eb06801fc

    Yukarıda anlattıklarımın yanında, Afterbirth DLC’si ile oyuna eklenen pek çok yenilik mevcut. Eğer The Binding of Isaac serisini seviyorsanız Afterbirth’ü kesinlikle kaçırmayın. Eğer daha önce seriyi oynamadıysanız da kesinlikle başlamak için büyük bir fırsat. Bugüne kadarki en gelişmiş The Binding of Isaac oyununu ve DLC’sini kesinlikle kaçırmayın.

    Tolga Yüksel