Warhammer: End Times – Vermintide

    1
    9

    Warhammer dünyası bugüne kadar üretilmiş en geniş evrenleri ayaklarımızın altına sunar. Hem Fantasy hem de 40K o kadar derin senaryo ağları ile örülmüştür ki içinden çıkmak çok zordur. Her iki dünya için de nice kitaplar yazıldı, nice karakterler yaratıldı. Hele 40K tarafı öyle bir coştu ki anlatmakla bitmez, okumakla tükenmez. Pek tabii Fantasy tarafı da boş durmadı ama bu sefer gelinen nokta bir anlamda son mahiyetinde oldu. Oyunun adı aslında ana senaryoda ve masa üstü minyatür oyununda birinci elden deneyim ettiğimiz “Son” kısmı baz alıyor. End Times, aslında birçok Warhammer Fantasy kitabında adından sıkça söz edilen mahşeri bir günü baz alıyor.

    Bugün geldiği zaman büyük bir savaş olacağı, Chaos ırkının gözdesi Archaon’un yer yüzüne türlü belalarla geleceği bilinen gerçekler arasındaydı ve nitekim, geçtiğimiz yıl tüm bu kehanetler geçekleşti. Sonuç: Warhammer Fantasy dünyası yok oldu! Nasıl diye soranlardansanız, sizi onlarca kitap okumaya davet edeceğim. Aksi halde işiniz zor. Dünya yok oldu ama akabinde de yeni bir devam ortaya çıktı. Age of Sigmar olarak bilinen bu yeni oyun senaryosu, Warhammer’ı yedi farklı diyara böldü ve dünyaya The Empire ırkının taptığı Sigmar’ın bir anlamda adamları geldi. Tek amaçlarıysa Azyr olarak bilinen yerin kapısını açıp, Sigmar’ın öfkesini Chaos’un üzerine salmak. Konu hakkında 225. sayımızda bolca bilgi aktarmıştım. Vermintide da ise tüm bu yok oluşun merkezi olarak adlandırılan Ubersreik isimli The Empire şehrinde, etrafı basan Skaven ırkından kendimizi koruyarak, belirli görevleri yerine getirmeye çalışıyoruz.

    Gamescom_Vermintide_Screenshot_002

    Oyunumuz tamamen multiplayer co-op olarak tasarlanmış. İstersek yanımıza bilgisayarın kontrol ettiği bot’larla yola çıkabiliyoruz ama emin olun bu çok da iyi bir fikir değil. Bize adam gibi dövüşebilen, nerede ne yapabileceğini bilen adamlar lazım. Yani bilgisayar her ne yaparsa yapsın, farklı strateji gereken görevlerde odun gibi etrafa bakmaktan ileri gidemiyor. Ayrıca genelde bizi takip ediyor ki bu da kendi inisiyatifi olmadığının net bir göstergesi. Oyuna girdiğimiz anda karşımıza beş sınıf çıkıyor ve birisini seçerek yolumuza devam ediyoruz. Fakat bu demek değil ki oyun boyunca seçtiğimiz sınıftan başkasını oynayamıyoruz. Aksine, seçtiğimiz sınıf sanki bizim en beğendiğimiz sınıfmış gibi oyuna her girdiğimizde otomatik olarak seçiliyor ama misal oyun ararken seçtiğimiz sınıf harici sınıfların uygun olduğu sunucular karşımıza çıkıyor ve dilersek o an uygun sınıflardan birisini seçerek yolumuza devam edebiliyoruz. Witch Hunter, Waywatcher, Empire Soldier, Dwarf Ranger ve Bright Wizard olarak sıralanan ırklardan, en fazla dördü oyunda bulunabiliyor.

    Bu noktada deneyim ettiğimiz haritaya göre doğru dört sınıfın oyunda olması her zaman olmasa da bazen büyük önem taşıyor. Vermintide toplamda 13 farklı haritayı beğenimize sunuyor. Başlangıçtaki bir iki harita çok uzun olmasa da akabinde gelen haritaları tamamlamak gerçekten vakit istiyor. Haritayı tamamlamadığımız zaman hiçbir bonus alamıyoruz. Başarısız olduğumuz haritalarda da toplam 100 yetenek puanı kazanıyoruz. Ancak bir haritayı tamamladığımız zaman kayda değer bonus ve yetenek puanı kazanabiliyoruz. Oyun tamamen FPS kamera açısından deneyim ediliyor. Harika bir atmosfer sunan Vermintide’da her haritanın kendisine ait bir amacı bulunuyor ama ortak olan tek bir şey var, o da olabildiğince farenin canını alıp, hayatta kalmak. Çıkardığımız sesler, Skaven’lerı daha da coşturuyor; resmen duyan geliyor ama bir de arka planda çalan bir borazan sesi var ki işte bu sesin ardından resmen üzerimize fare yağıyor. Etrafta hayat iksirleri, bandajlar ve mühimmat bulunuyor. Herkes en fazla bir iksir ya da bandaj taşıyabiliyor. Mühimmat ise sadece menzilli saldırı yapanlar için gerekli. Aslında herkesin menzilli harici bir silahı var ama esas olan Witch Hunter’ın sürekli biten okları. Çok seri ok atabilen bu arkadaşa mühimmat bırakmak gerektiği aşikâr. Ayrıca bir takım bombalar da söz konusu. Yine sadece bir tane taşıyabildiğimiz bombalar, başta kalabalık birlikler olmak üzere Rat Ogre gibi dev ve öldürülmesi zor düşmanlar üzerinde de bir hayli işe yarıyor.

    vermintide 2015-10-27 23-17-44-42

    Skaven olarak bilinen Warhammer Fantasy ırkı, minyatür oyuncularının genelde en sevdiği ırktır. Yer altında yaşana bu güzide ırk, birçok çılgın projeye imza atmayı başarmıştır. Misal, dev bombalar bulup, nasıl olsa birisi yapmıştır deyip projeyi çöpe attıkları vardır. Warp Lightning Cannon gibi rastgele ateş eden silahlar üretir, kimsenin haberi olmadığı elektriği kullanırlar. Her ne kadar oyunda ötekileştirilmiş olsalar da aslında pek sevilirler. (Ben hastalarıyım. Sabrım olsa Skaven ordusu boyardım ama çok fazlalar arkadaş.) Vermitide’da da birçok Skaven birimi görmek mümkün. Genel geçer Clanrat biriminin haricinde, Gutter Runner, Packmaster, Poison Wind Globadier, Ratling Gunner, Rat Ogre, Sack Rack, Skavenslaves ve Stormvermin şeklide sıralanan düşmanların her birinin kendisine özel yeteneği söz konusu. Zaten karakterlerimiz kendilerini gördüğü anda isimlerini söylüyor ve ona göre bir strateji yapmamıza imkan sunuyor.

    Aralarında en büyük zorluğu şüphesiz Rat Ogre çıkarıyor. Dev gibi olan bu fare, vurduğu zaman baya bir uçuşa geçiyor, stratejik olarak tüm avantajımızı kaybediyoruz. Ayrıca Packmaster boşta bulduğu bir karakterin boynuna doladığı ip ile hem onu uzaklaştırıyor, hem de zarar veriyor. Ratling Gunner ise hedef aldığı tek bir noktaya ağır mermiler yağdırarak büyük sorun çıkmasına sebep oluyor. Hele yakın mesafesinde durursanız anında ölüyorsunuz. Vermintide’ı adam akıllı oynamak için önce düşmanları tanımak, sonra haritayı bilmek ve en sonunda da karakterimizi tanımamız gerekiyor. Tüm bu bileşenleri kullanabilen dört oyuncu varsa, zaten Normal zorluk seviyesinde bölüm tamamlamak bir hayli kolay hale geliyor. Daha zor seviyeler için önce bölüm sonunda zar atarak kazandığımız silahlara kavuşmamız gerekiyor. Ayrıca Forge üzerinden gereksiz silahları eritip, hammaddeleri ile kullandıklarımızı güçlendirmemiz de bir hayli önemli.

    Fatshark_Composer_Blast_005_2015-02-23

    Oyun büyük oranda hack & slash şeklide ilerliyor ama birçok stratejik öğeyi de içinde barındırıyor. Takım olmak başlı başına bir iş ama dikkatli olmak da bir o kadar önemli. Hızlı olacağım diye kabusa dönüşen çok fazla oyuna denk geldiğim. O yüzden aklıselim oyuncularla oynamak, hatta tanıdık dört kişi ile Vermintide deneyim etmek büyük fark yaratıyor. İşin kötü tarafı, FPS kamerasından hack & slash deneyiminin büyük zorluklar çıkarması. Hem yüksek seviyedeki PC’leri bile zorlayacak animasyonlar ortaya çıkıyor, hem de birçok savaşta önümüzü görmeden etrafa saldırıyoruz. Sürekli bir şeyler öldürmek istemeyen oyuncuların çok dikkatini çekeceğini sanmıyorum. Betasından beri içinde bulunduğum bu oyun bir hayli dikkat çekici özelliklere sahip ama bir noktadan sonra kendisini tekrar ettiğini de unutmamak lazım.

    Ertuğrul Süngü