World of Warcraft: Legion

    0
    12

    Dijital oyunlar var olduğundan beri binlerce oyun üretildi. Birçoğu büyük başarılara imza atıp, akıllara kazınırken, birçoğu da yitip gitti. Fakat çok az oyun bir yaşam biçimine dönüşmeyi başardı.

    Üretildiği ilk günden bugüne kadar geçen sürede kendisine has dünyası, sürekli değişen ve gelişen yapısı ile World of Warcraft her daim hayatımızda olmayı başardı. Belki hiçbir zaman günümüz değişiyle Vanilla WoW kadar kaliteli olamadı ve büyük bir ihtimalle de olamayacak ama geçen zaman içerisinde birbirinden farklı değişiklikler yaşadı.

    Özellikle ilk iki eklentisi Burning Crusade ve Wrath of the Lich King ile MMO dünyasında sarsılması güç bir yer edinen WoW, takip eden eklentileri Cataclysm ve Mist of Pandaria ile resmen kendi başarılarını yok etme noktasına geldi. Her ne kadar Warlords of Draenor ile kendisini biraz toplamayı başarmış olsa da sonuç olarak hiçbir şekilde ilk üç eklentide yakaladığı başarılara ulaşamadı.

    wow-64-2016-09-03-01-06-00-62

    Nihayet Ağustos 2015’te gerçekleştirilen Gamescom 2015’de duyurulan yeni WoW eklentisi Legion, oyun severlerin belki de en çok beğendiği Illidan ile kendisini gösterdi. Sadece Illidan’ın görünmesi bile beklentiyi bir anda zirveye taşıdı. Zaman içerisinde gelen bilgiler, Legion’un bu zamana kadar en çok beklenen ilk üç WoW eklentisinden birisi haline getirdi. Tabii arada beyaz perdede gösterime giren Warcraft isimli film de beklentinin artmasına büyük etki etti. Filmin konusu bile başlı başına bir tartışmaya dönüşürken, Blizzard filmi ve de yeni eklentiyi destekleyecek muazzam hareketlere imza atmayı başardı.

    Bunlardan ilki World of Warcraft Chronicle oldu. İlk cildi filmden biraz önce piyasaya çıkan devasa kitap, firmanın WoW dünyasının tüm temellerini baştan yaratmasına imkân sundu. Akıllarda kalan soruların hepsine net bir şekilde cevap veren kitabın ikinci cildi de Mart ayında piyasada olacak; bunu da belirtmeden geçmeyelim. Ayrıca direk olarak Illidari ve Illidan’ı anlatan ve William King tarafından kaleme alınan World of Warcraft: Illidan isimli kitap da yeni eklenti öncesi muazzam bir kaynak teşkil etti. Şimdi de sırada çok ilginç bir hikâyenin anlatılacağı çizgi roman serisi var… Anlayacağınız Legion, birçok eklentiye nazaran arka planı, pazarlaması ve reklamı ile her şeye hazır şekilde kendisini gösterdi. Hem WoW’u her anlamda takip edenler için, hem de yeni oyuncular için kritik kararlar alınması, sanıyorum oyunun en dikkat çekici yönleri arasında. Evet, uzun bir giriş yazısı oldu; dilerseniz biraz da oyundan konuşalım, bakalım 7.1 yaması öncesi Legion neymiş, ne değilmiş…

    wow-64-2016-09-09-00-34-44-04

    Ev dediğin…
    Senaryo Blizzard’ın her daim üzerinden durduğu konulardan birisidir. Fakat konu WoW olduğu zaman yazılan senaryo ve senaryo ilerleyişi Lich King’den sonra büyük bir düşüş yaşamıştı. Fakat bu sefer her şey eskiye dönmüşe benziyor. Illidan yine sahnede, Illidari serbest kalıyor ve dünya üzerinde var olan birçok karakterin başına envai çeşit olay geliyor. (Bazı ejderhalar ölmese ne güzel olacaktı.)

    Aslında bu yazıda tutup da senaryoyu anlatmayı planlamıyorum. Zaten oyun çıkmadan önce görmeniz ve aslında görmemeniz gereken birçok videoyu izlediğinize eminim. Yine de genel olarak belirtmekte fayda var ki oyun içerisinde ilerleyen senaryo akışı bir hayli kaliteli. Olan olayların büyüklüğü ve tüm bu olaylar içerisindeki konumumuz harika bir şekilde oyuncuya yansıtılmış.

    Bazen her türlü işe koşarken, bazen de elimiz kolumuz bağlı, olup biteni izlemek zorunda kalmak epik anlatım konusunda kaliteli bir duruş sunmuş. Her WoW eklentisinde olduğu gibi karşımızda yepyeni bir harita bulunuyor: Broken Isles. Bu güzide ada kendi arasında farklı bölümlere ayrılmış durumda. Senaryo gereği bizimle birlikte gelen Dalaran ve de Demon Hunter olarak kaçtığımız The Broken Shore hariç, Azsuna, Val’Sharah, Hightmountain, Stormheim ve de Suramar (Hep Saruman yazasım geliyor.) olmak üzere beş ana bölge bulunuyor. Yine alışmış olduğumuz üzere her bölgenin kendisine has bir teması var. Farklı olansa, Suramar bölgesi için yapacağımız nihai görevler için, ilk olarak tüm diğer bölgelerde bulunan fraksiyonlarla arkadaş olmak.

    wow-64-2016-09-10-20-48-14-57

    Aslında konu Suramar değil, Emissary Quest denen ve farklı fraksiyonlara ait görevleri yapma serisini açmak. Bu da WoW oyuncularının çok iyi bildiği üzere bolca görev yapmak anlamına geliyor. Her bölgenin kendisine has bir ana senaryosu var ve kesinlikle uzun süredir olmadığı kadar Warcraft ruhuna ait şekilde resmedilmişler. Ayrıca birçok yan görev de cabası. Klasik grind görevleri ne yazık ki yine revaçta ama birçok ilginç görev de kendisine yer bulmayı başarmış. Özellikle bulmaca ekolü görevler hem eğlenceli, hem de farklı bir tat katmış. Açıkçası her bölgenin görevlerini sonuna kadar bitirdim ve dev eğlendim!

    Tema farklılıkları ve yeni tasarımları da es geçmemek lazım zira benim gibi Viking sever bir insansanız, Stormheim’da kendinizi kaybetmeniz işten bile değil. Tüm tema ve kurgu üzerine gelen müziklerse cabası! Açıkçası uzun süredir bu kadar kaliteli Warcraft müziği dinlememiştim. Vaktiniz varsa oyun harici müziklere de ayrıca bir bakın derim.

    wow-64-2016-09-09-11-23-16-17

    Avcı dediğin…
    Geçelim büyük bir kesimin heyecandan abuk subuk hareketler yapmasına sebep olan Demon Hunter isimli yeni sınıfımıza. Alliance tarafında Night Elf, Horde tarafında da Blood Elf’lerin seçebildiği bu güzide sınıf, karakter yaratma ekranında nedense bana modifiyeli araba üretiyormuşum hissi verdi. (Yeşil ve tonlarıyla daha da cırtlak tasarımlar atölyesi.) Şaka bir yana, karizma konusunda zirveye oynayan bir sınıf olmayı başaran Demon Hunter iki farklı oyun modeline sahip. Bunlardan ilgi Havoc. Şahsen tercihim olan Havoc, tank’lık yapmak için biçilmiş kaftan.

    Hemen her türlü özelliği ile üzerinde rahatlıkla agro tutabilen Havoc, Metamorphosis özelliği sayesinde 15 saniyeliğine anlık ve maksimum hayat barını yüzde 30 yükseltebiliyor. Bir anda olduğundan çok daha dayanıklı olan kıymıklı bünye, genelde humanoid formuna dönerken iyi takip edilmesi gereken ve zorlu boss savaşlarında dönüşümü takiben çok darbe alabilen bir yapıya sahip. İkinci modelimizse DPS ağırlıklı olan Vengeance. Transform ile düşüğü yeri bir süreliğine stun eden Vengeance form, aynı zamanda 30 saniye boyunca %25 Haste bonusu sağladığı gibi, Chaos Strike ve Blade Dance gibi özelliklerimize de gözle görülür bir bonus sağlıyor.

    wow-64-2016-08-30-11-02-26-74

    Silah dediğin…
    Buradan da geçelim silahlara. Bildiğiniz üzere son eklentilerde oyunu bize bir anlamda hediye ettiği bir Legendary eşya söz konusuydu. Son olarak yüzük şeklinde karşımıza çıkan bu güzide eşya, kendisine has bir görev silsilesine sahipti. Artifact Weapons olarak lanse edilen silahlar, Legion’a başladığımız anda yine turuncu ünlem işareti ile kendisini gösteren bir görev macerasının sonunda elde ediliyor. Oyunun henüz başında ele geçirdiğimiz silahların hepsinin Warcraft dünyasının dev karakterlerine ait olduğunun altını çizmek isterim.

    Mekanik olarak iyi ama fikir olarak baya komik duruyor olsa da artık tüm karakterler, kendi sınıflarının zirve silahına sahip. Misal, Tirion Fordring tarafından kullanılan Ashbringer ya da Thrall tarafından kullanılan Doomhammer’ı sağa sola savurmak mümkün. Demon Hunter tarafındaysa, Tank olarak Aldrachi Warblades, DPS olarak da Twinblades of the Deciever kullandım. Silahların bu kadar epik olması, beraberinde fantastik özellikler de getiriyor. Her sınıfın sahip olduğu Order Hall bölgelerinden güçlendirebilen silahlarımız için, bolca Artifact Power’a ihtiyacımız oluyor. Tokenler aracılığı ile kazandığımız Artifact Power’lar, başlangıçta 35 ile 300 arasında puan sunuyor olsalar da bu değerler zaman artıyor.

    wow-64-2016-09-07-21-53-32-50

    Başlangıçta bu miktarlar hızlı bir gelişim için yeterli gibi duruyor ama 13.Trait sonrası gözle görülür şekilde gelişimdeki yavaşlığı hissettiriyor. E zaten çok da hızlı gelişirsek işin esprisi kaçar değil mi? Efendim aldık Artifact Power’ları; peki şimdi ne yapıyoruz? En hızlısından Order Hall’ımızdaki Forge’a gidiyoruz. Karşımıza çıkan menüde üçü elite olan toplamda 17 farklı açılabilir özelliği iyice okuyor, sonra kendi çizdiğimiz yolda emin adımlarla ilerliyoruz. Fakat silah üzerinde yer alan bir kısım yeteneği Artifac Relic Slot belirliyor.

    Toplamda üç adet bulunan bu slotlara eklediğimiz Arcane Artifact Relic’ler, farklı özelliklere bonus sağlıyor ve tıpkı geri kalan eşyalar gibi onların da item level’ı bulunuyor. Farklı opsiyonlara sahip olmaları ve farklı Arcane taşlarla daha ilginç bonuslar sunmaları, bir anlamda eski talent sistemini ucundan da olsa yakalamamıza imkân sunmuş. Özellikle eski talent mekaniğini beğenen oyuncuların yeni talent ve silah upgradeleri ile ortaya çıkan azotlu karışımdan ziyadesiyle memnun kalacağını düşünüyorum.

    wow-64-2016-09-05-23-25-17-18

    Zindan dediğin…
    Gelelim WoW’u WoW yapan en önemli faktörlerden birisi olan zindanlara. Zindan konusu birazcık zorlayıcı bir başlık. Vanilla WoW dönemi olanları seviyor ve beğeniyoruz zira dönemi için muazzam beş man, 15 man (UBRS), 20 man ve 40 man etkinliklerdi. Tabii pratik olarak oyunu taşıyanlar beş man olarak adlandırdığımız klasik zindanlar oluyor ve her dönem hem sevip, hem nefret ettiğimiz modelleri olmuştur. Legion ile tanıtılan sekiz adet normal ve pek tabii sekiz adet de heroic zindan söz konusu. Heroic’lere girebilmek için 810 item level’a ulaşmak gerekiyor. Aksi halde kendileri seçenekler dahilinde bile bulunmuyor.

    Genel olarak baktığımız zaman her biri kendi içinde farklılıklar gösteren zindanlarla karşı karşıyayız ki zaten olması gereken de buydu. Açıkçası hemen hepsi kendisine has güzelliklere ve eğlenceli boss savaşlarına sahip. İlerleyiş ve partinin yapacakları tam bir takım oyunu oynanması gerektiğini son kullanıcıya hissettiriyor. Fakat aralarında Darkheart Thicket diye bir zindan var ki aman diyeyim. Yahu iki pack kestikten sonra insan bir zindandan bu kadar mı hızlı sıkılır yahu. Odun gibi ilerle, dümdüz devam et, azıcık da kenarlardan koştun mu tamamdır. Ha bir de eğer bir defa son boss’un yoluna girdiyseniz, Dresaron isimli üçüncü boss’a ulaşmanız artık mümkün değil.

    wow-64-2016-09-03-11-56-19-78

    WoW gibi oyunlar bu “imkansız” olasılıkları çoktan geride bırakmış olmasına rağmen bu zindan da resmen “E artık geçtiniz onu.” diyor olması gerçekten çok ilginç bir hareket. Eminim yani yamalarla birlikte düzeltilecektir… Zindanların geneli 98 – 110 level’lar için tasarlanmış durumda. Black Rock Hold, Maw of Souls ve de Vault of the Wardens ise ancak 110. seviyede girilebilir hale gelen zindanlardan. Loot’lar pek tabii farklılık gösteriyor. Her boss’un kendisine özel bir drop’u mevcut. Bu yüzden belirli bir süre zindandan zindana koşmak şart. Ha “Ben craft yapacağım arkadaş” derseniz, sizi kimse tutamaz. Mesleklerin genel olarak en dandik ürettiği eşya 715 iken, bu rakam biz meslekte ilerledikçe 785’e kadar çıkıyor. Bu sayede Heroic zindanlara girecek kalitede bir karakteri, sadece topla ve üret mekaniği ile gerçekleştirebiliyoruz. (Aslında büyük bir kısmını desem daha doğru söylemiş olurum.)

    Bu arada belirtmekte fayda var; oyunda henüz Raid’ler bulunmuyor. Yıl sonuna doğru gelecek olan 7.1 yaması ile ilk raidimiz olmasını beklediğimiz The Emerald Nightmare’e kavuşacağız. 21 Eylül’de Avrupa’ya gelecek olan yama da, anladığım kadarı ile birçok sorunu da ortadan kaldıracak. Bu arada yeni raid’in ilk etapta sadece Normal ve Heroic versiyonları açık olacak. 27 Eylül ile de zindanın Mythic versiyonuna kavuşacağız. Aynı tarihte Raid Finder üzerinden zindanın ilk kanadına giriş açılacak. Takip eden haftalardaysa tüm kanatlara Raid Finder üzerinden giriş açılmış hale gelecek. Bu arada PvP talent mekaniğinde de dev bir değim söz konusu. PvP tarafındaysa 7.1 yamasına kadar hemen herkes BG’lerde deliler gibi yeni PvP talent’lerine yüklenir durumda. Evet, birçok noktada olduğu gibi PvP konusunda da devasa bir değişim oldu. Artık karakterimizi PvP üzerinde geliştirebileceğimiz bir ile 46 honor level arasında toplamda 18 adet talent bulunuyor. Her talent birbirinden güçlü ve kesinlikle PvP yapanların olmazsa olmazları arasında. Ha, an itibariyle sezonlar başlamadı, o da ayrı bir konu…

    wow-64-2016-09-07-23-15-10-54

    Bir de işte bunlar olmasa…
    Gelelim Legion’a laf sokacağımız kısma. Bir kere Blizzard’ın bu her “yeni” çıkan sınıf ya da ırka özel bonuslarından bir oyuncu olarak çok sıkıldım. Her daim yeni gelen ne varsa en güçlü o oluyor. Yahu hem Havoc, hem de Vengeance modeli ile oynadım. Tamam, Vengeance zaten saçma sapan DPS yapıyor ama Havoc nedir arkadaş öyle. Zaten iki eklenti önce Tank’lık temasını ortadan kaldırdınız. Artık bir kere vurunca düşmanın agrosu otomatik olarak Tank’a yapışıyor; e bari bu kadar çok vurmasaydım! Skada’da (Nerde o eski KTML) benzeri item level’lı birçok klası hep geride bırakabildim. Ya birinci ya da ikinci sırada oldum. Bu kadar çok vurup da tank olunmaz ki… İşte düşünün Vengeance’nin ne kadar çok DPS yaptığını…

    Ayrıca karakterin havada çift zıplamayı takiben kanatlarını açıp süzülüyor olması açık ara dev bir avantaj. Yani öyle kendini iyileştirmek, fazladan Dodge bonus falan gibi bir şey değil bu. Özellikle Highmountain bölgesinde yüksek noktalardan zıplayıp görevlere o kadar hızlı ve rahat şekilde gittim ki anlatamam. Ayrıca PvP alanları için de bence açık ara can sıkıcı bir avantaj. Sen adamı o kadar döv, adam kanatları açıp basıp gitsin; o nasıl hareket öyle yahu… Demem o ki her daim olduğu gibi Demon Hunter ilk ya da ikinci güncelleme ile sağlam bir “nerf” yer ve kendisine gelir ama işte baştan bu kadar umut vermeseler de sonradan kırpılan karakterle uğraşmak zorunda kalmasak keşke… Gelelim bug’lara. Aman yarabbi; o kadar çok bug ile karşılaştım ki anlatamam. Hele zindanlarda karakterim o kadar abuk subuk yerlere girip çıkamadı ki anlatamam. (Anlatamadı.)

    wow-64-2016-09-09-11-12-13-98

    Ayrıca görevlerin bir kısmında da ciddi sorunlar söz konusu. Ya ilgili NPC orada değil ya da görev işaretçisi aslında bambaşka bir yeri anlatıyordu. Ayrıca Warlock’lardan ne istediniz yahu? Adamların Class Hall’u bile resmen çöp tenekesi! Karakterin yaşadığı kırpılmalarsa cabası. Misal, an itibariyle Warlock oyunun en fason class’ı olabilir. İşte bu da Blizzard’ın konu WoW olduğu zaman her daim yaptığı haksız rekabetin en iyi örneğini oluşturuyor. Günün sonunda oyunda ilerlemek için silahlarımızı upgrade etmemiz gerekiyor ve upgrade için de bolca görev yapmamız şart. Bu da dolaylı olarak oyuncuları görev yapmaya “zorunlu” hale getiriyor. Şahsen PvE adamıyım ama şimdi PvP sevenlere biraz bilet kesilmiş gibi geldi bana. Yani oyun birçok “zorunluluğu” beraberinde getirmiş ve yapımcıların kaliteli olduğunu düşündüğü noktaları oynamadan kaçmak gibi bir şansımız bulunmuyor.

    Varış
    Özetlemek gerekirse; bir defa raid’ler ve PvP sezonları ortaya çıkmadan böyle bir oyuna inceleme yapılmaz; yapılamaz. (Şahsi fikrim.) Bunun haricinde The Burning Crusade ve Wrath of the Lich King’den beri kendimi en çok Warcraft dünyasının içinde hissettiğim, bir sonraki görevde “Acaba ne olacak lan?” dediğim ilk WoW eklentisi oldu. Legion, daha önceki yapımlarda denenip tutmayan ya da “Bu kötü fikir ama onun da şurasını alalım.” gibi bir yaklaşımla ortaya çıkartılmış farklı bir ürün olmuş. Dediğim gibi, senaryo ve senaryo işlenişi gerçekten görmeye değer.

    Demon Hunter zaten başlı başına büyük bir hareket. Illidari ekibiyle birlikte ortaya çıkartılan yenidünya düzeniyse kesinlikle yaşanması gereken bir deneyim. Hemen her türlü sınıfın bir anlamda baştan yaratılması, oyuna bambaşka bir tarz katmış. Misal, bir dönemler hayal olan yakın dövüş meraklısı Hunter ne de güzel bir jest olmuş! Yetmezmiş gibi meslekler ile üretilebilen ürünler ve upgrade’leri oyunun geneline bambaşka bir tat katmayı başardığı gibi, zindanlar da kendilerinden bekleneni vermeyi başarmış. Deneyim ettiğim kadarı ile Legion uzun süredir kötü giden WoW ekolüne bir Apranax olmasa da en azından Majezik tadında bir ayar çekmeyi başarmış.

    Esas önemli olan, önümüzdeki güncellemelerle birlikte gelecek olan yenilikler. Eğer Raid’ler Warlords of Draenor’daki High Maul ekolü gibi olacaksa, tüm bu yazdıklarımı “Ctrl+A” yapıp “Delete” ile çok hızlı silerim, silmeliyiz! Umarım iyi başlayan yeni eklenti, çok daha kaliteli bir şekilde devam eder de özlediğimiz WoW deneyimine kaldığımız yerden devam edebiliriz.

    Ertuğrul Süngü