div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Wreckfest (Test)

- Advertisement -

Dün FlatOut’un dördüncü oyununun duyurusunu paylaşmıştık sizinle, şimdi de orijinal Flatout oyunun yapımcısı Bugbear’ın yeni oyunu Wreckfest’in büyük güncelleme sonrası şu anki izlenimlerini paylaşalım.

Dün ne demiştik, FlatOut’un 2004 yılında yarattığı etki çok az oyuna nasip olmuştur. “Early Access” denen bir şeyin henüz icad edilmediği vakitlerde Bugbear adlı bir firma çıkmış ve zamanı için ütopya kabul edilebilecek hasar modellemelerini çok keyifli bir oynanışla birleştirerek Destruction Derby türü yarış oyunlarına yeniden hayat vermişti. Kah çanak şeklindeki bir arena’da kapılarımız, motor kaputumuz olmadan, köfteci dükkanı gibi tüte tüte en son hayatta kalan olmaya çalıştık, kah bir gösteri stadyumunda sürücümüzü ön camdan mümkün olduğunca uzağa fırlatmaya.

Aslında bu yazıyı hiç yazamayabilirdik de. Arkasındaki yayımcı desteğini yitiren ve 2007 yılından beri piyasaya yeni bir oyun çıkartmamış olan Bugbear, 2013’ün Kasım ayı içerisinde önce hedeflediği rakamın beşte birine dahi ulaşamadığı başarısız bir kickstarter kampanyası başlattı; kapıyı çekip gitmenin eşiğine geldi, küsmedi, kullanıcılar için bir teknoloji demosu hazırladı. Çok olumlu kullanıcı yorumlarını önce ön sipariş, ardından da erken erişim aşamaları takip etti ve NCG: Wreckfest her geçen gün piyasaya çıkmaya bir adım daha yaklaşıyor.

Bugbear geçtiğimiz hafta içinde halen erken erişim alpha safhasında olan oyunları Wreckfest’in şimdiye kadar gördüğü en büyük update’i yayınladı. Bu update’te yeni oyun modlarından artık detaylanmasını beklediğimiz fiziklere kadar pek çok detay elden geçirildi, grafikler konusunda bazı dokunuşlar yapıldı ve dehşetin boyutunu arttıracak yeni güncellemeler eklendi. Yapılan değişikliklerin en önemlilerinden biri artık 64-bit yapısına geçiş yapmış olması, bunun artılarını daha ilerleyen dönemlerde göreceğiz. Ayrıca oynayan herkesin bir kaç kez masasüstüne atılmasına sebep olan ve yüksek detay ayarlar seçildiğinde ortaya çıkan yetersiz hafıza bug’ı da düzelmiş gibi gözüküyor.

Bununla birlikte sonuçlarını henüz tam anlamıyla göremiyor olsak da DirectX11 desteği, Multisample AA ve 16x’e kadar yükseltilen Antisotropic Filtering desteği, bağımsız süspansiyon, 2-4 takımın katılabileceği iki yeni oyun modu, iki yeni pist ve yeni araçlar da güncelleme ile beraber Wreckfest’e eklenmiş durumda.

Oyun update’e rağmen halen Alpha aşamasında olduğundan pek çok özelliği henüz kullanıcılara sunulmuş değil. Menü şu an oldukça basit, ikisi son yamada eklenen 8 farklı araçtan istediğimizi seçiyor, bazı parçalarını değiştirebiliyor ve nihayet önce yarış(klasik veya destruction derby), sonra da pist türünü seçip yarışa giriyoruz. Grafik motoru Dx11 eklentisinden sonra şu oldukça optimize durumda; ortalığın karıştığı, araçların buruşturulmuş kola kutularına döndüğü anlarda bile fps kesinlikle düşmüyor. Araçların fizikleri de FlatOut’tan bu yana oldukça mesafe kat etmiş, buna rağmen keyifli sürüş ve kontrol hissi aynen yerinde duruyor.

Wreckfest henüz Alpha aşamasına olduğundan grafikler hakkında bir şey söylemek doğru olmayacaktır, “şimdilik” takısı ekleyerek diyebiliyorum ki grafikler eski oyunlara göre pek ileriye gitmemiş, hasar modellemesi ise bazen araçlar mum gibi erimiş hissi vermesine rağmen (ki BeamNG.drive ile kıyaslıyor da değiliz) hayal edebileceğimizden bile iyi durumda. İki yarış arka arkaya aynı hasarları almadım desem yeridir.

- Advertisement -

Bugbear’ın şaşırtma potansiyeline rağmen test etmeden önce oyunun FlatOut’un üzerine ne katabileceği konusunda şüphelerim vardı, hala da var. Tam da bu noktada sizi, yazıya giriş yaptığım alıntıyı tekrar okumaya davet ediyorum sevgili arkadaşlar.

Kürşat Zaman

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler