WARTILE’ı test ettik!

Masa üstü oyunlar deyince akla ilk gelen şeyler elbette figürler ve bu figürleri bir harita üzerinde kare kare ilerlettiğimiz o anlar… Masaüstü oyunlar ülkemizde giderek yayılırken bu tadı vermeye çalışan bilgisayar oyunlarının sayısı da giderek artmakta.

Wartile da bu oyunlardan biri, sıra tabanlı bir strateji oyunu. Ancak ilk olarak belirtelim oyun henüz alfa sürecinin başında. Yani eksikleri o kadar fazla ki, sadece oyunun fikir olarak neye benzediğini anlamamıza yetecek kadar oynayabildim. Zaten bir “tutorial” kısmı var bir de “Demo” görevi mevcut ki bunlar da hayli kısa sürüyor.

Ancak fikir olarak da bence gayet potansiyel vaat etmekte. Steam üzerinde paylaşmış oldukları görüntülere uygun şeklinde grafikleri geliştirebilirlerse eğer, tasarım olarak muhteşem bir oyun yaratmış olacak oyunun yapımcısı Playwood Project. Şu anki halinde ışıklandırmalar, yansımalar, post-process efektleri vs. gibi bir çok eksik mevcut ve yakın zamanda ön alfa sürecini tamamlayarak kapalı alfa sürecine giriş yaptılar, böylece oyunun geliştirilmesine de hız verilmiş olacak.

20160803202100_1

Teknik kısmı falan bir kenara bırakalım ve nasıl bir şey ondan bahsedelim. Şimdi elimizde figürlerimiz var ve her figürün kendisine göre artı yönleri olduğu gibi eksi yönleri de mevcut. Ki bunlar çok basit mantıkla işleyen şeyler, öyle karmaşık falan değil. Örneğin, Kılıç-kalkan kullanan savaşçı okçuyu döver, okçu mızraklıyı döver, mızraklı kılıç kalkan kullananı döver gibi bir döngü mevcut. Tabii şu an için oyunda fazla figür olmadığından, ben de fazla detaylandırarak anlatamıyorum ama genel mantık bu yönde. Figürlerin birbirlerine olan üstünlükleri de her şey değil.

WARTILE’ı oynadığımız zemin (Harita?) karelere değil altıgenlere bölünmüş durumda. Bu neden önemli? Çünkü figürlerinizin düşman figürleri karşısında durdukları açılar da oyunda önemli. Arkadan kılıç saplamak ile önden saldırmak bir değil. Aynı şekilde yüksek bir yerden ok atmak ile yüksekte duran adama ok atmak da aynı şey değil. Bu tarz detaylar oyunu bence güzel kılan noktalar.
20160803202054_1

Son olarak oyundaki kart yapısına değinmem gerekli. Oyunda figürlerinize yardımcı olacak olan özel kartlar mevcut. Bunları basitçe örneklendirmek gerekirse eğer; birliklerin canını dolduran kart, birliklerinizin gücünü belli bir tur süresince arttıran kart gibi kartlar mevcut.(Pre-alpha süreci olduğundan 3-5 kart görebildim sadece bende de fazla örnek yok o yüzden.)

Bu kartları kullanacağınız an ve yer çok önemli oyun içerisinde. Bunları zorlu zamanlara saklamakta da sayısız faydalar var. Özellikle düşman birlikleri sizlere uzak mesafeden okçuları ile saldırırken sizin ordunuzda karşı birlik yok ise ve elinizde o okçulara yıldırım atacak olan kart varsa mesela, o an “ohh yırttık” diyorsunuz. Ha unutmadan, bu kartları da oyun içerisinde, haritalarda ilerledikçe karşınıza çıkacak olan sandıklardan topluyorsunuz. O sandıklarda genelde düşman birlikleri tarafından korunuyor oluyor zaten.

Oyun tamamlandığında grafiklerin bu seviyede olması bekleniyor.

Oyun tamamlandığında grafiklerin bu seviyede olması bekleniyor.

Kısacası, önümde aslında fikir olarak çok güzel bir oyun mevcut. Ve daha emekleme aşamasında olduğundan, tüm eksikliklerini göz ardı ederek bakma şansım var. Şu an için potansiyeli yüksek olan bir oyun. Zaman içerisinde neler başarabileceklerini merak ediyorum.

Beklenti: 3/5

Erman Utku Erciyas

Henüz yorum yok.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

Ey Odin! Gücünü bizden esirgeme! The Great Whale Road’u test ettik; https://t.co/1STxEiefy8 https://t.co/nY20FP31VN
Death Stranding hangi grafik motorunu kullanacak? https://t.co/SzviK4BIPs https://t.co/UZjKdCiKyR

Flickr