div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Out of Reach’i test ettik!

- Advertisement -

Bir adaya düşüp üç tane dilek dilemek yerine, adanın kendisi olma yolunda ilerlemek isteyenlerden misin? Bu yazdığım giriş sana da çok mu garip geliyor? O zaman yaklaş; heyecan ve macera burada!

Out of Reach’in çıkış tarihine Steam üzerinden bakacak olursanız 9 Haziran 2015 ibaresini göreceksiniz. Fakat tıpkı birçok erken erişimli oyunda olduğu gibi bu tarih aslında çok da bir şey ifade etmiyor zira oyunumuz halen yapım aşamasında. Kimileri erken erişim temasından çok sıkılmış durumda ama gördüğüm kadarı ile bu mekanik sayesinde normalden çok daha fazla yapımcının elini taşın altına koyduğunu görüyor, camianın bir anlamda birlikte hareket ettiğini anlıyorum.

outofreach_ea7

Out of Reach bir süredir yapım aşamasında olan ve siz bu yazıyı okurken en son 9 Ağustos 2016 güncellemesine kavuşmuş bir yapım. Oyunumuz “Survival” yani hayatta kalma oyunlarına bir diğer örnek. Özellikle son üç yılda çılgınlar gibi deneyim edilen survival yapımlar, bugün yavaş yavaş eski günlerini özler hale geliyorlar. Tabii bu durumun birçok sebebi var ama onu başka bir yerde tartışmak lazım. (Ben uygun bir yer bulurum.)

Survival oyun denildiği zaman her daim elde ilkel bir obje, civardaki kaynakları toplamak suretiyle kendisini geliştiren bir karakteri canlandırırız. Aslında bu noktada hiç de mübalağa yapmamak lazım; Out of Reach de birçok açıdan klasik survival oyunlarını andırıyor. Limitli opsiyonlarla yarattığımız karakterimiz, ıssız bir adada gözlerini açıyor ve akabinde başlıyoruz etraftaki kaynakları toplamaya.

outofreach-2016-08-23-21-25-54-69

Aç kalmamak için biraz yiyecek, silah yapmak için ağaç ve biraz bitki; daha sağlam objeler için taş. İleri seviyelerdeyse listeye bronz ve metal de giriyor ama o iş biraz zaman alıyor. Birçok benzeri yapımda olduğu gibi kafamızı sokacak bir yere ihtiyacımız var ve bunun için de bolca ağaç toplamamız şart. Başlangıçta tek tek topladığımız kaynakları, zaman geçtikçe ilgili konularda seviye atlayıp, çok daha hızlı şekilde toplayabiliyoruz. Ayrıca geliştirdiğimiz yeni cihazlarla da toplama hızımızda bir artış oluyor.

- Advertisement -

outofreach-2016-08-23-22-04-57-85

Oyundaki görev sistemi sayesindeyse her seferinde sağlam adımlar atarak ilerleyebiliyoruz ki bu Out of Reach’in oyuncuya sunduğu en rahatlatıcı detaylardan birisi. Ha, rahatlama demişken; biliyorsunuz ki survival oyun sunucuları genelde PvP ağırlıklı olur ama Out of Reach’de PvP ya da PvE sunucularından birisine dalmak mümkün. PvE’ye girdiğimiz zaman ne başkası tarafından öldürülüp eşyalarımızı kaybediyoruz, ne de saatlerce uğraşıp yaptığımız binalarımız zarar görüyor. Hoş, oyunu deneyim ettiğim süre içerisinde bu durum resmen çarpık kentleşmeye yol açmış ama yapacak bir şey yok.

An itibariyla oyunda birçok bug bulunuyor ama hemen her türlü yeni yama, beraberinde bir tane bug’ı götürmeyi başarıyor. Yine de konu hakkında bir süre daha çalışılması gerekiyormuş gibi duruyor. Beni en çok mutlu edense şüphesiz haritanın ta kendisi oldu. Geniş, farklı ve hemen her yanında araştırılmayı bekleyen, kullanıcıyı içine çekmeyi başaran haritalarla karşılaşmak büyük keyif verdi.

outofreach-news4-301114

Out of Reach halen yapım aşamasında ve iyi ki de öyle. Daha önce oynadığım survival oyunlarına kıyasla olmadığı bir şeymiş gibi yapmak yerine, elde olanı en iyi şekilde kullanmayı deneyen bir yapımın başında vakit geçirmeyi resmen özlemişim. Bu güzide oyun kesinlikle piyasaya çıktığı anda şu anda olduğundan daha fazla ilgi çekmeyi başaracaktır.

Ertuğrul Süngü

Beklenti: 3/5

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler