Assassin’s Creed: Rogue

    0
    11

    Geçtiğimiz Kasım ayında, yani Unity ile aynı ay içinde piyasaya çıkan Assassin’s Creed: Rogue, bazı sorunları olsa da PS3 ve Xbox 360 sahiplerini memnun etmişti. Ubisoft oyunu PC platformuna çıkarmak için ise biraz daha beklemeyi seçmişti. Yapımcı ekibin oldukça doğru bir karar verdiğini memnuniyetle belirtmek isterim. Rogue PC uyarlamasıyla eski nesil konsollardaki eksiklerinin büyük bir bölümünü çözmüş görünüyor.

    01

    Senaryoya şöyle bir göz attığımızda, 18. yüzyıl Kuzey Amerika’sında başladığını görüyoruz ve ilerleyen zamanlarda farklı mekanlara da uğruyoruz. Ana karakterimizi ise diğer oyunlardaki karakterler gibi her türlü Assassin yeteneği ile donatılmış olan Shay Patrick Cormac isimli Assassin oluşturuyor. Shay ile beraber yine pek çok suikast düzenliyoruz, gemi savaşlarına girişiyoruz ve bilgi topluyoruz. Burada asıl önemli nokta ise Shay’in zihinsel dünyasında yaşadıklarını takip etmek. Rogue ile beraber ilk kez, hayranı olduğumuz Assassin birliğini kafasında sorgulayan bir karakteri canlandırıyoruz. Olaylara farklı bir perspektiften bakarak ”Acaba?” diyoruz. Senaryo hakkında son olarak şunu belirtmek istiyorum. Assassin’s Creed: Rogue senaryo olarak elbette diğer tüm oyunlarla bağlantılı bir hikaye oluşturuyor; ancak özellikle AC III ve Black Flag’in tamamlayıcı bir halkası gibi duruyor. Ancak bu iki oyundan çok daha doyurucu işlenen bir senaryosu olduğunu söylemeliyim. Oyunun ilk saatlerinde Black Flag ile benzer oyun mekaniklerini oynadığım için memnuniyetsizlikle başlamıştım; fakat senaryonun içine girdikçe ve Shay ile bütünleşmeye başladıkça beni oldukça etkileyen bir yapım karşıma çıktı. Ubisoft, Rogue ile son zamanlarda gözümden düşen AC serisinin bendeki imajını bir miktar düzeltmeyi başardı.

    AC: Rogue’da yine doğayı kendi yararımıza kullanabiliyoruz. Avcılık ile para kazanabiliyor veya Crafting menüsünden kendimize yeni ve daha güçlü eşyalar oluşturabiliyoruz. Gemimiz Morrigan’ı elde ettiğimiz ganimetler ve daha güçlü ekipmanlar aracılığıyla daha sağlam bir gövdeyle donatabiliyoruz. Bu konuda gemi savaşları oldukça büyük önem arz ediyor. Gemi savaşlarında batmak üzere olan bir gemiye yanaşarak adam adama dövüşlere başlayabiliyoruz ve galip geldiğimizde ganimetleri topluyoruz. Geminizi güçlendirmek için düşman gemileri yalnız yakalayıp saldırmanız ganimet toplamanız açısından büyük önem arz ediyor.

    06

    AC: Rogue, PC’ye uyarlanırken Ubisoft grafikleri oldukça dikkatli elden geçirmiş gibi duruyor. Grafiksel anlamda konsollara oranla hayli iyi bir görüntü sergileyen Rogue’u, bu alanda Unity ile kıyasladığımızda Unity’nin daha iyi olduğunu söylemem gerekiyor. Oyun mekaniklerine baktığımızda ise kontrollerin konsol versiyonundan çok daha iyi ve rahat olduğunu görebiliyoruz. Özellikle dövüş ve gemi savaşı kontrolleri oldukça rahat olsa da eski oyunlara göre yeni silahlar dışında bir yenilik yok. Rogue’un bana kalırsa en rahatsız yanı da bu yenilikçiliğe aykırı oynanışın varlığı. Bu yönden bakıldığında Black Flag’i oynayanlar Rogue’a oldukça çabuk bir adapte olacaklar.

    Assassin’s Creed: Rogue her ne kadar oynanış olarak herhangi bir yenilik sunmuyor, Black Flag’e bu yönden çok benziyor ve grafiksel anlamda Unity’i geçemiyor olsa da olayları farklı bir açıdan değerlendirmemizi sağlayan senaryosu ve tatmin edici oyun süresiyle Assassin’s Creed takipçilerini oldukça memnun edecektir. Oynanışta bir noktadan sonra küçük değişimler var ancak bunlara bir yenilik demek yanlış olur. Bu yüzden yenilik arayanlar biraz hayal kırıklığına uğrayacaklar.

    Enes Özdemir