Guncraft

    0
    15
    Guncraft

    Minecraft oyuncuları, yapımcı Markus “Notch” Persson’u bilirler. Notch, oyunu kadar yaptığı açıklamalarla da farkını ortaya koyan birisidir. En meşhur açıklamalarından biri, oyununu korsan oynamak için izin isteyen oyuncuya verdiği cevaptır: “Oyna ama beğenirsen satın al ve üzülmeyi unutma.” Guncraft için yaptığı yorumsa yine aynı paralelde: “Klon oyunların büyük hayranıyım.” Notch’ın dediği gibi Guncraft, kesinlikle Minecraft’ın bir klonu ve hatta bir modu gibi duruyor. Oynayıştaysa başka bir oyuna öykünmekten ötesini görmek mümkün: Call of Duty!

    Guncraft, multiplayer bir FPS oyunu. Ayırt edici özelliğiyse iki ünlü oyunun karşımı olması. Açıkçası uzun uzun bahsedilecek fazla bir durum yok. Minecraft’ın piksel piksel görüntüsü ve kutularla inşa etme mekaniği alınmış, üstüne Call of Duty’nin aksiyona dönük oynanışı eklenmiş. Aslında mobil dünyada bu tip esinlenmelere sık rastlansa da bilgisayar oyunlarında bir dereceye kadar bu tip durumlarla karışılmaz. Benzerlikler o kadar üst boyuttaki eğer Call of Duty ve Minecraft oynadıysanız, ikisini birleştirin ve işte bu oyun Guncraft.

    02Benzerliklerin ve farkların birleşmesi
    Sınıflar alışık olduğumuz şekilde. Farklı diyebileceğimiz tek bir sınıf var, o da Shotgun Girl. Bütün bu sınıfları, ismi dâhil olmak üzere kişileştirmek mümkün… Perk sistemi de beklendiği üzere yerini almış durumda. Tüm bunların dışında, oyun stilinize göre sıfırdan kendi sınıfınızı da oluşturabilirsiniz.

    Minecraft’a olan benzerliği, bu oyuna inanılmaz bir konuda avantaj sağlamış: İnşa etmek! Bölümlerimizi tasarladığımız editörün kullanışlı olması, gelecekte fazlasıyla yeni haritalar görmemizi sağlayacaktır. Silahlarımızı tasarlayabilecek olmamızsa güzel olsa da bir harita yapmak kadar zevkli olmuyor.

    Guncraft’ta yıkılabilir çevrenin bir alt klasmanı olan parçalanabilir çevreyle karşılaşıyoruz. Böylelikle haritalar daha dinamik, sürprizlerle dolu ve heyecanlı oluyor. Birinin parçaladığı döşemeden aşağıya düşüp düşman içinde kalmak acı olsa da güzel bir deneyim. Tabii ki benim kadar dikkatsizseniz!

    05Bence Guncraft’ın en ciddi sorunu, karakter tasarımlarının büyüklüğü. Karakterler o kadar büyük kafalı ki ıskalamak mümkün değil. Tam tersi de geçerli olduğu için rekabet odaklı bir FPS’de tatsız bir deneyimi ortaya çıkmış.

    Kelime anlamı olarak klon ya da kopya demek arasında bir fark yok. Yine de klon kelimesi, kopyaya nazaran daha iyimser bir tabir gibi. Bu açıdan bakarsak Guncraft’a “kopya” demek daha doğru olur. Bu, oyunun kötü olduğu anlamanı gelmiyor ama ben yine de orijinal oyunu tercih ederim. Özgür bir şekilde, bir şeyler inşa edip hayatta kalmak istiyorsam adres belli, aksiyon odaklı FPS oynamak istiyorsam adres belli. Bence bu oyunun mod olması gerekirdi. Böylelikle oyunculara bu şekilde sunulduğunda önyargılara maruz kalması engellenmiş olurdu. Bakınız, Day Z bu konuda çok güzel bir örnek.