İnceleme: Aggressors: Ancient Rome

    0
    37

    Bir imparatorluk kurmak ne kadar zor olabilir? Gel bu sorunun cevabını birlikte vermeye çalışalım

    “İmparatorluk” kelimesini sıkça duyarız fakat gerçekten ne anlama geldiğini yeterince düşündüğümüzü söyleyemeyeceğim. Bilinen tarihte birçok farklı İmparatorluk gelip geçmiştir ama çok azı Roma İmparatorluğu kadar iz bırakabilmiştir. Roma İmparatorluğu gerek askeri gerekse bilim ve kültür alanında ondan sonra gelecek tüm devletlere örnek olmayı başarmıştır. Aggressors: Ancient Rome da bize bu dönemi detaylı bir şekilde yaşatmak için gelmiş bulunuyor.

    Oyunumuz Slitherine ekibi tarafından yayınlandı. Yazılarımı takip edenlerin de bileceği üzere, bu firma oyunları ilk olarak bana dağıtıyor -ya da bana öyle geliyor. Lan her yerim Slitherine oyunu oldu aga; bu nedir! Yok yok, şaka yapıyorum, heheh şimdi sıkıntı çıkmasın.

    Efendim, bu arkadaşlar genelde 4X strateji dediğimiz tür konusunda bir hayli iddialılar. Hatta Paradox ile yarış halindeler bile diyebilirim. Konu 4X strateji olduğu zaman, pek tabii grafik kalitesinden ziyade, oyunun içindeki detaylar ve tüm bu detayların ne şekilde etkileşime geçtiği ön plana çıkıyor.

    Aggressors: Ancient Rome’da Akdeniz bölgesi üzerinde hakimiyet kurmaya çalışan bir imparatorluğu yönetiyoruz. Direkt belirteyim ki oyunun adında “Roma” geçiyor olsa da arzunuza göre başka ırklardan birini de seçebiliyorsunuz. Her neyse, oyunumuz savaş, ticaret, politika, diplomasi ve kültürel gelişim konularında bir hayli iddialı. Her toplum ve başlarından geçen olaylar konusunda muazzam bir çalışma yapılmış ve oynadıkça kendisine daha çok bağlamayı başarıyor.

    Ayrıca oyunun tümüne etki eden tarih dokusu da muazzam diyebilirim.

    Oyunda toplamda 20 farklı fraksiyon bulunuyor. Her fraksiyonun da kendisine özel bir yapısı mevcut. Benim deneyimlerime göre bu oyunda diplomasi fazlasıyla önemli ve son zamanlarda çıkan bazı strateji oyunlarında arka plana atıldığı için burada detaylı bir şekilde işlenmiş olması beni çok mutlu etti.

    Tabii diplomasi de bir yere kadar. Diplomasinin işe yaramadığı zamanlarda ise sıra savaşa geliyor. Savaş esnasında kullanabileceğimiz, birbirinden farklı özelliklere sahip birçok birim söz konusu. Birimlerin sahip oldukları özelliklerinin haricinde moral ve tedarik edilen yiyecekler girdiğiniz savaşların sonucunu önemli ölçüde belirliyor.

    Eh, tüm bu sistemi ayakta tutabilmek için sağlam bir ekonomi gerekmekte. Bu noktada Ancient Rome’un benden tam puan aldığını belirtmek isterim. Ekonomi konusunda iddialı bir iş çıkarmayı başaran yapımcı ekip, özellikle 4X türündeki oyunlarda ekonomik arka planı takip eden oyuncuları kesinlikle mutlu etmeyi başaracaktır.

    Son olarak, hali hazırda olan haritaları kullanmak yerine tamamen kendimize ait rastgele haritalar tasarlamak ya da Map Editor ile daha spesifik alanlar yaratmak da mümkün. Her ne kadar 4X olarak kaliteli bir yapım olsa da günün sonunda bu türe uzak olan insanları çekecek özel bir yanı da olmadığının altını çizeyim.


    4X oyunlara alışık olmayan insanların en büyük sorunu, “Abi bunu nasıl şaapıyoruz şimdi?” şeklindedir. Fakat Ancient Rome’un son kullanıcıya sunduğu detaylı tutorial sayesinde kendisini kısa sürede öğrenmeniz işten bile değil.

    Ertuğrul Süngü