Satellite Repairman

Gönderen - - İncelemeler, 2 Fazlasi

Satellite Repairman

Hep diyoruz ya (Ya da ben hep diyorum ya.) bu Indie oyun sektörü aldı başını gitti.

Henüz tam olarak sektörün gidişatını belirleyemiyor olsalar da birçok AAA yapım gibi kendilerine has bir pazar payları, kendilerine özel müşterileri ve bunun yanında her daim, her sektörde olduğu gibi büyük firmalar tarafından çalınan harika fikirleri var… Satellite Repairman de uzun süredir peşinde olduğumuz muazzam yapımlardan birisi.

Sonu gelmeyen bir dünya
Free Roam yani ucu bucağı gelmeyen harita mantığı Satellite Repairman’ın temelini oluşturuyor. İçerisine daldığımız harita o kadar büyük ki bir uçtan bir uca gitmek için jump pack’imizi kullanmak zorunda kalıyoruz. Kontrol ettiğimiz ana karakter, oyunun isminden de anlayabileceğiniz üzere tatlış bir tamirci. Fakat onun tamir yetenekleri sadece buzdolabı ve çamaşır makinesinden çok daha ileri seviye. O, yeri geldiği zaman uyduları bile tamir edebilecek yetenekte bir arkadaşımız.

Efendim harita konusunda yapımcı firma harika bir iş çıkarmış ve düz bir alan kullanmaktansa, iki boyutlu bir oyunu daha rahat deneyim edebilmek için, tıpkı yeryüzümüz gibi ilerledikçe dönen bir harita mantığına gitmiş. Az önce bahsettiğim jump pack ile çok uzun mesafeleri kısa sürede kat edebildiğimiz gibi, yeri geldiğinde gökyüzüne de uzanabiliyoruz. Harita büyük derken, şaka yapmıyordum…

Oyundaki esas amacımız ise belirli aralıklarla üzerimize çullanan roketlere karşı kendimizi müdafaa etmek. Dileyen oyuncular halihazırda bulunan Mission Scenarios üzerinden belirli görevleri tamamlamayı hedefleyebilirler. Dileyen oyuncularsa Endless Survival modunda sonu gelmeyen düşmanlara karşı koymaya çalışabilirler. Sandbox Mode’da ise her oyuncu kendisine özel bir zorluk seviyesi yaratabilir.

Satellite Repairman temelinde tamir etme yatıyor ama önce tamir edecek binalar inşa etmek gerekiyor. Biz etrafta dolaştıkça, farklı binaların şemalarına ulaşıyor, ürettiğimiz yeni binalar ile yaklaşan saldırıya karşı farklı şekillerde koruma alanları tasarlayabiliyoruz. Hah, esas kelime tasarım en sevdiğim okur. Bu oyunda her şeyden önce üzerimize gelecek olan korkunçluğa karşı harika bir plan tasarlamamız gerekiyor. Kritik binaları doğru noktalara yapıp, belirli alanları kapsayan uydular üreterek, hemen her yerden gelecek saldırılara karşı cevap hazırlamamız şart. Saldırılar başladığı andan itibarense harita üzerine çok dikkatli bir takip yapıp, zarar gören binalarımızı anında tamir etmemiz gerekiyor.

Oyun modeli birazcık el çabukluğu ve yüksek seviyede dikkat gerektiriyor. Kontrollere kısa sürede alışılıyor. Tutorial bölümleri deneyim ettikten sonra zaten Satellite Repairman’ı deneyim etmeye hazır hale geliyorsunuz.

Yazımın başında da belirttiğim gibi; 80 MB’lık alana böylesine bir oyun sığdıran insanlara /love demekten başka bir şey gelmiyor elimden…

Yazar: Ertuğrul Süngü

İyi

  • Devasa harita
  • Bol miktarda bina ve oyuna etkileri
  • İlginç oyun mekanikleri
  • Eğlenceli ve sürükleyici

Kötü

  • Bina çeşitliliği bir noktadan sonra yetersiz kalıyor
8.2

Henüz yorum yok.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

Çölde geçen, post-apokaliptik bir The Sims oyunu olduğu yönünde geyikler yapılan Kenshi'yi test ettik.… https://t.co/mNlumjqH6u
Wolfteam Dergisi artık dijital olarak da satışta. Üstelik basılı versiyondaki tüm hediyeleri ile birlikte!… https://t.co/i1B3Ugux4t

Flickr