Cyberpunk 2077 son yılların en fazla beklenen, geyik potansiyeli en büyük yapımlarından biri. Potansiyeli diyorum zira şimdiye kadar çok az şey gördük, gördüklerimizi de konuşa konuşa tüketip yenilerini beklemeye koyulduk ve bugünkü lansmana kadar pek bir şey sızmadı sizin de bildiğiniz üzere.
Cyberpunk 2077‘yi bu kadar büyüten şey, oyunun konsepti kadar CD Projekt RED‘in The Witcher 3 konusunda ortaya koyduğu performans elbette. Sadece oyun tarihinin en iyi yapımlarından birisini ortaya çıkartmış olmalarından bahsetmiyoruz. Oyuncularla kurdukları bağ, müşteri memnuniyeti konusunda ufak detaylara verdikleri önem ve oyunun çıkış sürecinin sonrasında gelen eklentilerin yönetilmesi konusunda, sektöre yeni giren sabi geliştiriciden tutun da sektörün en büyüklerine kadar herkese “bu iş nasıl yapılmalı?” dersi verdi CD Projekt RED. Eh, Cyberpunk 2077 konusunda da beklentiler dağları aştı haliyle.
Cyberpunk 2077’nin videosunu dönüp dönüp izlemiş biri olarak ne düşünmeliyim diye karar veremediğim anlar oldu. Beklediğimden çok daha renkli, bir o kadar da hareketli bir dünya ile karşılaştım diyebilirim. Oyun belki bu noktada o hep konuştuğumuz Blade Runner benzetmelerini bir kenara bırakmamıza sebep olabilir. Diğer taraftan fragman bize “oynanış” kısmında bir şey sunmadı, yani neyle karşılaşacağımız halen muallak.
Fragmanın en önemli tarafı ise çok sayıda soru işaretini cevaplayan gizli bir mesaj içermesi oldu. Aşağıda çevirisini bulabilirsiniz.
“Cyberpunk 2077’yi geliştirdiğimizi duyurmamızın üzerinden 2077 günden fazla zaman geçti. Bir video yayınladık, bazı röportajlar verdik ve… Işıklar söndü. Bu işler için prosedür budur; duyuruyu yapar, kollarınızı sıvar ve işe koyulursunuz. Biz öncelikle The Witcher 3’ü ve iki eklentisini sizlere ulaştırmak istiyorduk, bu sessizliğin beklediğimizden uzun sürmesinin sebebi buydu. Üzgünüz.
Blood and Wine‘ı bitirdikten sonra tüm gücümüzü Cyberpunk 2077’nin geliştirilmesine verdik ancak yine de sessiz kalmayı tercih ettik. Peki sebebi neydi? Geldiğimiz noktada sadece oyun hakkında gösterebileceğimiz bir şey olduğunda konuşma kararı almıştık. Anlamlı ve önem arz eden şeylerden bahsediyoruz. Oyunu çok uzun süredir sabırsızlıkla beklediğinizin farkındaydık ve sizi çantada keklikmiş gibi düşünen bir firma gibi gözükmek istemedik. Aksine, bu bizi ekstra motive etti. Heyecanınız gerçekti, bu oyun için dökülen ter ve göz yaşları da gerçek olmalıydı.
Uzatmayalım, işte o gün geldi. Eğer bu mesajı gördüyseniz, bizim Cyberpunk vizyonumuzu anlatan fragmanı da gördünüz demektir. Alternatif bir gelecek, parçalara ayrılmış bir Amerika, hayatın her köşesini didik didik eden dev şirketler ve geri kalan ne varsa hükmeden suç grupları. Ama dibine kadar adrenalin dolu olsa da silahların ve araç takip sahnelerinin sizi kandırmasına izin vermeyin. Cyberpunk 2077 tek kişilik hikayesi olan gerçek bir RPG oyunu.
(Paragrafın gerisi pek bir önemsiz.)
Sonlandırmadan önce, muhtemelen aklınızdan geçen bazı sorular vardır.
1. Ne zaman çıkacak? Oyunu sadece “bittiği zaman” piyasaya çıkartacağımızı söylediğimizde ciddiydik. Elbette artık oyunun çıkış tarihine çok, çok daha yakınız. Yine de herhangi bir tarih üzerinde konuşmak için erken, yani biraz daha sabır gerek. “Kalite” bizi güden tek şey, kendi oyunlarını yayınlayan bağımsız bir stüdyo olmanın en güzel tarafı da bu.
2. Ne kadar büyük? Oldukça büyük ama dürüst olmak gerekirse şu an pek bir fikrimiz yok. Söz veriyoruz, ön sipariş zamanından veya sizlerden bir şeyler istemeden önce bu konu hakkında konuşacağız.
3. Bedava DLC’ler, genişleme paketleri, kopya koruma sistemleri? The Witcher 3’te sunduklarımızdan daha azını beklemeyin. Kopya koruma sistemi konusunda ise, Cyberpunk 2077 PC’de hiçbir kopya koruma yazılımı (DRM) içermeyecek.
4. Mikro ödemeler? Tek kişilik bir RPG oyununda mı? Aklınızı mı kaçırdınız?
Bir kez daha gösterdiğiniz sabır için teşekkürler.
CD Projekt RED