div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

F1 2016, serinin geçmiş hatalarından ders çıkartabilecek mi?

- Advertisement -

Codemasters’ın yeni oyunu F1 2016, bu sene alıştığımız çıkış tarihini biraz erteledi, peki bu iyiye mi işaret?

Açık konuşacağım, F1’in uzun süre askıda kalan isim haklarını Codemasters’ın aldığını duyduğumda ödüm kopmuştu ve F1 2010’dan şimdiye kadar çıkan oyunlara bakıyorum da, korktuğum ne varsa hepsi gerçekleşti.

Gerçekçilik ve Arcade arasında kurması gereken dengeyi Arcade lehine bozan fizikler, dengesiz AI sebebiyle aynı virajda 4-5 araç geçme gibi saçmalıklar, zayıf kariyer modu ve çoğu zaman kozmetik görsellik dışında bir şey sunamayan yağmur fizikleri.

Seri klasik F1 araçlarını eklemek gibi iyi yollara saptıysa da F1 2015 ile beraber hem kariyer modu, hem de bu retro araçlar son darbeyi yedi ve benim görüşüme göre, zaten vasat olan serinin en kötü oyunu ile tanıştık. Bugün hala F1 oyunu önerisi isteyenlere Rfactor + CTDP modlarını öneriyorsam bu işte bir sıkıntı var demektir.

054241

Codemasters’ın geçtiğimiz yıl çıkarttığı DiRT Rally’nin ilk bakışını yapıp dergiye yazdığımda, oyundan “Codemasters’ın bugüne dek yaptığı en güzel şey” olarak bahsetmiştim ve çıktığında da beklentimi aynen karşıladı. İyi haberler de tam bu noktada başlıyor zira Codemasters aldığı tepkilerden anlaşılıyor ki DiRT Rally’nin doğrularından çok şey öğrenmiş ve bunları da F1 2016’da kullanmaya çok istekli.

Vaktiyle Geoff Crammond’un Microprose’u tarafından tasarlanan Grand Prix 2-3-4 kadar güzel bir yarış oyunu görebileceğimize dair ilk işaretler ise F1 2016’nın artık Need For Speed benzeri bir oynanış arayan oyunculara hitap eden, ana akım bir oyun olmaktan vazgeçerek detaylara iniyor olması.

- Advertisement -

Bunların arasında elbette kariyer modunun geri gelmesi ve güvenlik aracının ekleniyor olması gibi detaylar var ancak daha önemlisi oynanış üzerinde yapılacak ufak ama önemli değişikliklerden geçiyor. Örnek vermek gerekirse artık Cuma günkü ısınma turlarından itibaren pistten data toplamaya çalışacak, farklı lastik hamurlarının nasıl performans göstereceğini izleyecek, gerekirse bunların simülasyonları üzerinde vakit geçirecek ve en doğru setup’ı bulmaya çalışacaksınız. Bir diğer detay, oyun günümüz F1’inin en saçma sapan özelliği olan ve kötü bir RPG oyunundan alınmışa benzeyen “farklı parçalar için sezon içinde belli sayıda güncelleme yapabilme” ya da “token” sistemini kullanmayacak. Darısı F1’in de başına diyorum.

051730

Artık klasik merdiven sistemi dışında çok daha özgür bir kariyer modu var ama sıkı durun, takım arkadaşınız karşısındaki performansınız koltuğunuzu kaybetmenize neden olabilir, evet aynen Football Manager oyunundaki gibi bir sistemden bahsediyorum.

Haliyle, küçük takımlara düzenli bir şekilde puan kazandırmak için çaba gösterebilir veya McLaren-Honda’nın rakiplerinden 100HP geriden gelen beygir gücü sorununa çare bulmaya çalışarak efsanevi takımı eski günlerine döndürmeye çalışabilirsiniz. Codemasters’ın üzerinde durduğu noktalardan en önemlisi “gelişim” ve bunun “bir günde” olmayacağını da belirtiyorlar.

Tüm bunlara ek olarak, oyunun fizikleri de DiRT Rally’de olduğu gibi “simülasyon” tarafına yakın olacak şekilde düzenleniyor ve artık hava şartları, pist sıcaklığı ve lastiklerin durumu sadece görsel öğeler olmaktan uzaklaşacak.

f1-2016_038

Gelişmeler bu şekilde, bunu söyleyeceğimi tahmin bile edemezdim ama oyun (tüm ön yargılarımıza rağmen) gerçekten de gördüğümüz en iyi F1 oyunu olma potansiyeline sahip, yukarıda saydığımız mekanikler işler hale getirilebilirse tabii..

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler