div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Assassin’s Creed ve Multiplayer Sevdası

- Advertisement -

Assassin’s Creed gibi bir seri için multiplayer fikri her ne kadar muhteşem görünse de hikaye tabanlı böyle bir oyun için bir o kadar baltalayıcı bir tarafı var. Aslında bu tüm hikaye tabanlı oyunlar için geçerli ama ticari kaygılar, oyun firmalarının herkese hitap etmek gibi yersiz çabaları, bazı efsane serileri çöpe gönderebiliyor. Şahsi görüşüm, bir oyunun ya multiplayer, ya da single player olması yönünde (Her ikisini birden kusursuzca bir arada tutan çok ama çok az oyun vardır.) ama işte… Bunu gel de anlat bunu bizim gözü para hırsı bürümüş sayın oyun firmalarımıza.

Assassin’s Creed Unity, birçok oyunsever tarafından facia olarak değerlendirildi. Bunun en büyük sebebi teknik kusurlar olsa da seriye bir yerden sonra zorla enjekte edilmeye çalışılan multiplayer, bu faciada küçük de olsa bir pay sahibi. Bunun gibi birçok oyun sayabilirim size. God of War Ascention mesela… Çok mu lazımdı o multiplayer? Güzelim seriyi, God of War 3 gibi bir devin hemen arkasından vasat bir oyuna sürüklemenin alemi var mıydı? Aslında işin özünde bence ne var biliyor musunuz? Yapımcılar da istemiyor bunu ama başlarındaki o kurumsal kılıklı, dağıtımcı vasıflı godamanlar yok mu… Onlar zorluyor yapımcıları buna. Yani gönülsüzce yapılıyor bu işler. Gönülsüzden ne doğacağı konusunda da hepimiz hemfikirizdir herhalde.

2864036-assassins_creed_syndicate_gang_leader

Bu konunun önemini farketmiş Ubisoft Quebec ve Assassin’s Creed Syndicate’e multiplayer eklememeye karar vermiş. Bunu duyar duymaz “İşte bu!” dedim ve şu an ben de dahil herkesin tamamen önyargılı yaklaştığı Syndicate için bir umut ışığı doğdu içimde. Oyunun Creative Director koltuğunda oturan Marc-Alexis Cote, bu konuyu aydınlatmak için şöyle bir açıklama yapıyor: ”Bunu yapmamızın sebebi, serinin köklerine odaklanmak istememizdir. Bu yüzden hepimiz single player olayına odaklandık.”

Syndicate, şu ana kadar görünen kısmıyla Unity’nin Londra kopyası olacak gibi görünüyor. Ben bundan Unity’de yapılan o ölümcül hataların farkına varılarak single player tarafına odaklanmış daha kaliteli bir oyunla karşılaşacağımızı çıkarıyorum. Oyunun ana görevleri ve yan görevleri de o kendini tekrar eden sıkıcı yapısından sıyrılması için tekrar elden geçiriliyormuş. Yani olayın özeti, gereksiz ağırlığını silkeleyip atan, olması gerekene odaklanan bir oyun gelecek, eğer olaya sadık kalınırsa. Bu sefer de umutlarımız çöpe gitmez umarım.

a

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler