div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Birisi açık dünya mı dedi? İşte en büyük oyun haritaları!

- Advertisement -

Açık dünya sözcüğü biz oyunseverlerin lugatına girdiği andan itibaren üzerinden epey zaman geçti. Çoğumuzun tadına doya doya ilk olarak Far Cry’da tecrübe ettiği bu olgu artık tek kişilik olsun, MMO olsun her türden oyuna yayılmış durumda ve haritaların bazıları öyle gezmekle bitirilebilecek gibi değil.

Yüz ölçümleri konusunda bazı karmaşalar olsa da genel kabul görmüş ölçekler üzerinden giderek size deneyim edebileceğiniz en büyük haritaların bir listesini sunmaya çalıştık. Elbette bu konuda tek ölçüt harita boyutları değil, listede öyle oyunlar var ki, bu güzelim haritaya uğraşacakları kadar oyunu da biraz doldurmaya çalışsalarmış keşke diye düşünmeniz çok mümkün. Listeye eklememiz gerekirken dışarıda bıraktığımız bazı oyunlar da oldu, server’ları 2011 sonunda kapatılan, haliyle artık erişemeyeceğiniz ve rahatlıkla ilk ona girebilecek boyutta bir haritaya sahip (490 kilometrekare) Star Wars: Galaxies gibi. Aynı şekilde 2001 yılından beri beta olarak geliştirilmeye devam eden, bittiğinde (bitemeyecek) gelmiş geçmiş en büyük haritalardan birini sunmasını beklediğimiz (55.000 kilometrekare) World War II Online gibi.

Bazı harita ebatlarıyla övünen oyunların listede olmaması da sizi şaşırtacak diye düşünüyoruz. Bunların en güncel olanı da The Witcher III. Ana kara ve Skellige olarak iki ana bölümde inceleyebileceğimiz haritasının tamamını halen göremediğimiz The Witcher III’ün toplam harita boyutu 136 kilometrekare, ancak bu bile listeye girebilmesi için yeterli değil. Açıkçası listenin onuncu sırasındaki oyun ile arasında neredeyse iki kat büyüklük farkı var. Keza GTA V’in boyutları ile çok övündüğü haritası da yaklaşık 55 kilometrekare toplam alana sahip. Skyrim’de bu boyut 35 kilometrekare, Oblivion’da ise 30 kilometrekare civarında.

Bakalım elde neler var, hangileri bizleri şaşırtacak.

[title type=”h3″]10 – World of Warcraft – Burning Crusade öncesi (204 kilometrekare)[/title]
wow1

Azeroth diyarında on seneyi geride bıraktık öyle veya böyle. Bu sürenin tamamını oralarda mı geçirdiniz, yoksa benim gibi kendini erken kurtaranlardan mısınız bilmiyorum, ama kendi adıma halen o haritanın verdiği özgürlük duygusunu, renk paleti kullanımını ve suluboya güzelliğinde görselleri özlediğimi söyleyebilirim. Gördüğünüz gibi elimizdeki son net veri Burning Crusade öncesini konu alıyor ve sonrası için tutarlı bir data’ya ulaşmak da mümkün olmadı. Haliyle yukarıda gördüğünüz rakamın bir %50 üzerine çıkmış olabileceğimizi peşinen kabul etmek gerek, üstelik önümüzdeki hafta World of Warcraft’ın yeni eklentisi de duyurulacak ve bu rakamlar muhtemelen biraz daha büyüyecek.

Oyunun kullanıcı sayısı bir zamanlar ulaştığı tepe noktaya göre %40 azalmış olsa da WoW halen ayakta, hala çok güçlü ve hala çok güzel.

- Advertisement -

WorldMap-World

[title type=”h3″]9 – Operation Flashpoint: Dragon Rising (340 kilometrekare)[/title]
maxresdefault (1)

Operation Flashpoint’in ilk oyunu halen oynanan, üzerine kamyon yüküyle mod çıkmış bir yapımdır. Eğer grafiği çok umursamıyorsanız hala sizi esir edecek kadar da iyidir. Oyunun ana yapımcılarının ayrılıp Armed Assault serisini yapmaya başlaması (ki çok başarılı oldu o seri) üzerine Codemasters tarafından 2009 yılında piyasaya sürülen Operation Flashpoint: Dragon Rising belki yüksek inceleme puanları alamadı veya kullanıcıların sevgilisi olamadı, lakin harita büyüklüğü konusunda Armed Assault’a toz yutturduğunu söylemek çok mümkün. Bolca yükseltiye, verimli toprağa ve tabii ki petrol kuyularına sahip olan, haliyle de Çin ve Amerika’yı birbirine düşürmek için idealgözüken Skira adasında (gerçekte de var olan Kiska adasından modellenmiş) geçen oyun eğer türden hoşlanıyorsunuz ilginizi çekebilecek, grafiksel açıdan da hala oldukça yeterli bir yapım.

FlashpointSkira

[title type=”h3″]8 – Burnout Paradise (511 kilometrekare)[/title]
Burnout_PC_010.jpg

Listede yer verdiğim için en çok şaşırdığım oyun bu olabilir zira ben oynadığım sıralarda bu harita bana hiç de büyük gelmemişti. Hatta garip bulabilirsiniz ama GTA: San Andreas’tan küçük olduğunu bile düşündüm. Elbette altınızdaki aracın hızı, sınırsız zıplamalar, boost’lar, kestirmeler eklendiğinde gerçek bir çıkarım yapmak zorlaşabiliyor ama bir taraftan da halen “bir hata mı var?” hissiyatını atamadım üzerinden. Altımızdaki araçla kah billboard’ları parçalayarak, kah Wright kardeşlerden fazla uçarak birbirinden farklı hedefleri yerine getirmeye çalıştığımız Burnout Paradise geçen zaman içinde oynanabilirliğinden hiçbir şey kaybetmiş değil. Eğer daha önce oynamadıysanız büyük keyif alabileceğiniz bir oyun var önünüzde, kaçın sakırmayın!

8022cf

[title type=”h3″]7 – True Crime: Streets of L.A (609 kilometrekare)[/title]

maxresdefault (2)

Bu listedeki hemen hemen tüm oyunların bir seksapel’i veya oynanabilirliği, merak uyandırabilirliği var, bu oyun haricinde. GTA III’e rakip olarak 2003 yılında piyasaya çıkan, Santa Monica’dan Beverly Hills’e kadar neredeyse sokak sokak, metre metre modellenen bir Los Angeles tecrübesi yaratan bu oyunda tıpkı GTA’nın aksine bir kanun kaçağını değil, genç bir polis memuru olan Nick Kang’i canlandırıyorduk. Oyun zamanında hiç fena puanlar almadıysa da yüzü çok çabuk eskidi, grafikleri ise zamanı için bile iyi sayılmazdı. Sunduğu tüm artılara rağmen bunları hissettirmek konusunda da yetersiz kalınca bir köşeye atıldı, unutuldu gitti.

0WvmapONO

[title type=”h3″]6 – Just Cause 1&2 (987 & 1014 kilometrekare)[/title]
6837976-just-cause-2

Biz Just Cause 3’te Rico ile helikopterden helikoptere atlarken Sergio Ramos’un auta giden penaltı atışını rövaşata ile sahaya geri gönderme planları yapaduralım, serinin ilk iki oyunu da harita boyutu konusunda muazzam istatistiklere sahipti. Karayip adalarını aynen yansıtmayı hedef edinen ilk oyun açıkçası çok başarılı değildi ve kötü bir GTA taklidi olmanın ötesine geçemiyordu, grafikler konusunda da çok başarılı olmayınca o adanın keyfini çıkardığımız söylenemez. Just Cause 2 ise hemen her açıdan ileriye doğru bir adımdı. Bu kez gerçek bir adayı modellemek yerine Güneydoğu Asya’da hayal ürünü bir adaya kurulan Rico ilk defa gerçekten potansiyelini göstermeyi başarmıştı, büyük keyif aldık, sonraki oyunu da salya torbası şeklinde bekler olduk.

just-cause-2-0022

[title type=”h3″]5 – Asheron’s Call (1245 kilometrekare)[/title]
kara_quiet

FarCry ve World of Warcraft yokken Asheron’s Call vardı. 1999 yılında piyasaya çıkan ve adanmış kitlesi tarafınan hala oynanmaya devam eden Asheron’s Call devasa bir dünyaya sahip. 15 yıllık bir geliştirme sürecinin ardından World of Warcraft’ın sahip olduğu harita boyutunu sekize katlayan Asheron’s Call grafiksel açıdan günümüzde retro sayılabilecek bir durumda bile değil. Primitif 3D grafiklerin en büyük sıkıntısı da bu oldu aslında. 2D grafikler zamanla “retro” olmayı başarırken primitif 3D grafikler maalesef göz dağlayacak seviyede eskidiler. Yine de hala oyunu oynayabileceğinizi hatırlatalım.

342

[title type=”h3″]4 – Test Drive Unlimited (1550 kilometrekare)[/title]
Test_Drive_Unlimited_Gameplay

İşte son senelerde oynamaktan en fazla keyif aldığım yarış oyunu. Son derece başarısız bir devam oyunu olan TDU 2’nin aksine araç fiziklerinin başarısı, hemen hiç bir bölgesi birbirine benzemeyen dev haritası, 135 lisanslı aracı ve zamanı için muhteşem grafikleriyle (hala gayet iyi durumda) Test Drive Unlimited nem nicelik, hem de nitelik açısından bu listede yer almayı sonuna kadar hak ediyor. Yolları uc uca eklersiniz durum daha da etkileyici hale geliyor zira oyun sadece alan olarak değil 1825 kilometrelik sürülebilir yol sayesinde de oldukça uzun oynama süresi vaadediyordu. Yapımcısı Eden Games bir ara kapandıysa da 2014 yılı itibariyle tekrar faaliyetlerine başladı.

tdu06

[title type=”h3″]3 – Fuel (14.000 kilometrekare)[/title]
FUEL_2010-05-31_18-40-01-90

Bir seferde yüklenen ve loading ekranları ile kesilmeyen Post-apokaliptik bir dünya, Connecticut büyüklüğünde bir harita, ATV’ler, sınırsız modlanabilirlik, doyurmayan oyun modları ve keyif vermeyen araç fizikleri. Tüm bunları 2009 yılında bilgisayar ve konsollarımıza taşımayı başaran Fuel, modlanabilirlik sayesinde güncel kalmayı başardıysa da neticede koskoca haritayı boşa harcamış, potansiyelinden faydalanamamış bir oyun olarak anılmaktan kurtulamadı. Konsol oyunlarında oynanabilir alan büyüklüğü açısından halen Guiness rekorunu elinde bulunduran oyunu oldukça ucuza edinebilirsiniz.

fuel_map

[title type=”h3″]2 – Guild Wars – Nightfall (37.000 kilometrekare)[/title]
bc9ce1de-2946-42e7-9e26-9e57c4922e76

Zamanı için oldukça güzel gözüken grafikler ve renk paleti ile oryantal bir ortadoğu teması üzerine kurulmuş olan Nightfall, neredeyse ortadoğu kadar geniş bir oynama alanına sahipti. 2006 yılında oyuncularla buluşan yapımın server’ları halen açık. Vaktiyle incelemelerden oldukça iyi puanlar alan ve World of Warcraft’ın en kuvvetli rakibi olarak görülen yapım halen de değerinden fazla bir şey kaybetmiş değil. Son derece iyi yazılmış diyalogları, tekdüze olmayan, baştan savılmamış mekan tasarımları ve keyifli oynanışıyla hala bir MMO’nun tutsağı olmak istiyorsanız oralarda bir yerlerde duruyor, daha güncel versiyonlarına rağmen.

Map of Elona

[title type=”h3″]1 – The Elder Scrollls – Daggerfall (160.000 kilometrekare)[/title]
ryuranx_sod_1

Eh, birinci sıradaki ismin bu konuda rakip tanımadığı çok açık. Elbette bu sonuç itiraza açık, zira Daggerfall’un pek çok bölümü zamanının teknik yapısı gereği birbirini tekrar eden grafiklerden oluşmaktaydı ve oyuncular çıkıp “Bu hesapla Minecraft veya Roguelike oyunlar da uçar gider.” diye düşünebilir. Ancak ortada sınırları belli bir harita ve zamanının teknolojisi dahilinde bu haritayı aynen oluşturmaya çalışan bir oyun söz konusu. Üstelik bu öyle bir büyüklük ki, aklın alabileceği sınırların bile dışında kalıyor.

Elder Scrolls’un ilk iki oyunu Arena ve Daggerfall’u bedava olarak edinmeniz mümkün, elbette başlamak isterseniz.

435

Kürşat Zaman

Haberler

7 YORUMLAR

  1. Bence no man’s sky en büyük haritaya sahip oyun bi uzay oyunu ve oyunda baya gezegen var hatta o kadar fazlaki tüm gezegenlerde sadece 1 saniye bile dursanız tüm gezegenleri görmeniz 585 milyar yıl sürüyor (oyunda 585 milyar yıl değil gerçekte) ve sadece 4 kişi yapmış oyunu

    • “eren” rumuzlu şahıs o haritayı yapanlar elleri ile yapmamış rastgele yapılıyor o iş zaten isimlere bakarsan algoritma ile yapıldığı baya belli

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler