Dauntless’ın konsollarda ve Epic Games Store’da piyasaya sürülmesinden yaklaşık beş yıl sonra oynaması ücretsiz co-op aksiyon rol yapma oyunu Dauntless nihayet 5 Aralık’ta Steam’e geldi, ancak o zamandan beri Dauntless için işler pek de yolunda gitmedi. Dauntless’ın Steam incelemeleri şimdiden “Son Derece Olumsuz” hale geldi ve SteamDB’ye göre sadece %19.09 ortalaması var. Olumsuz eleştiriler, oyunun geliştiricisi Phoenix Labs’ın oyunun Steam’e geldikten sonra oyunda yaptığı değişikliklerden kaynaklanıyor gibi görünüyor.
Oyun Steam’e geldikten ve Uyanış (Awakening) güncellemesi geldikten sonra oyunun birkaç temel mekaniğinde değişiklikler yapıldı ve bu değişiklikler topluluk tarafından iyi karşılanmadı. Eski ve yeni tüm oyuncuların Dauntless’ta ki seviyeleri sıfırlandı ve oyuncuların daha önce tamamladıkları görevleri tekrar oynamaya, halihazırda yükselttikleri silahların da en baştan yükseltilmesi gerekti. Uyanış güncellemesi ayrıca, oyun içi kozmetik ürünler sunan ve yalnızca sezon geçişinde veya oyunun premium para birimi olan Platinum ile satın alınarak erişilebilen bir tür ganimet kutusu Canisters’ı da tanıttı. Güncellemenin ardından Dauntless subreddit’indeki gönderilere baktığımızda oyuncular genel olarak oyun mekaniğindeki değişikliklerden ve geçmiş ilerlemelerin silinmesinden dolayı kendilerini küçümsenmiş hissediyor. Oyuncular ayrıca bazı silahların kaldırılmasının oyunun çeşitliliğini olumsuz etkilediğini ve o silahların mekaniklerini iyice öğrenerek zamanlarını boşa harcadıkları zaman için üzgünler. Görünüşe göre geliştirici yeni yetenekler ekleyerek bu silahların kaldırılmasını hafifletmeye çalıştı, ancak bu, oyundaki azalan silah çeşitliliğini telafi etmek için yeterli görünmüyor. Daha fazla şikâyet ise hem PS5 hem de Xbox Serisi konsollardaki belirgin performans düşüşlerinden kaynaklanıyor. Daha da kötüsü, bu performans düşüşlerinin oldukça rastgele olduğu görülüyor.
Dauntless’ın geliştiricisi Phoenix Labs’ın ise açıklaması şu şekilde oldu:
“Gelen geri bildirimlere göre, eski oyuncular için bu geçiş ve “sıfırlama” özellikle diğer değişikliklerle birlikte çok ani ve sarsıcı hissettirmiş gibi görünüyor. Bu hayal kırıklığını kabul etmek istiyoruz ve deneyimli oyuncuların bu görevlerde ilerleyebilecekleri hızın bu endişenin bir kısmını hafifleteceğini umuyoruz. Kısacası, ileri düzey oyunculara yardımcı olması için vereceğimiz kaynaklar ve kendi oyun bilgileri sayesinde bu görevleri oldukça hızlı bir şekilde tamamlayacaklardır.”
İnternette paylaşım yapan oyuncular, geliştiricinin yanıtının ilerlemeleri için harcadıkları zamana saygısızlık ettiği için eleştirdi. Dauntless’ın birçok deneyimli oyuncusu, güncellemeyi denediklerini, sıfırlama nedeniyle hayal kırıklığına uğradıklarını ve bunun yerine benzer oyun mekaniğine sahip Warframe veya Monster Hunter gibi oyunları oynamayı tercih ettiklerini söyledi. Phoenix Labs ayrıca çeşitliliğinin eksikliğiyle ilgili eleştirilere de değinerek, belirli silahların kaldırılmasının bazı oyuncular için acı verici olabileceğini, ancak oyuncuların farklı tarzlara yönelmeleri gerektiğini kabul etti. Ayrıca, yeni silahlar hakkında olumlu geri bildirimler alındığını ve bu değişikliğin “gelecek sezonlarda daha çeşitli silahlara kapı açacağı” yorumunda bulundu; Bu da geliştiricinin oyuncuların üretebilecekleri veya toplayabilecekleri silahlar yerine ücretli sezon geçişi silahlarına odaklanabileceğini gösteriyor.
Phoenix Labs’ın bu konuya dair de açıklaması şu şekilde:
“Bu değişikliklerin, daha az silah anlamına geldiğini kabul etmek istiyoruz. Bu değişikliklerin arkasındaki AMAÇ, ileride oyun tarzlarında çok daha fazla çeşitliliğe izin verecek daha benzersiz silahlar Sunmaktır. Şimdiye kadar yeni silahlarla en çok zaman geçiren oyunculardan olumlu geri dönüşler aldık ve bu da gelecek sezonlarda çok daha çeşitli silahlar sunmamız için bize kapı açıyor.”
Dauntless Steam’e geldiği vakit insanların oyunla ilgilendiği oldukça belliydi. Ancak bu yazının yazıldığı sırada SteamDB verilerine göre oyunu sadece 300 kişi oynuyor. Geliştiricinin artık topluluktaki insanları dinlemesi gerekiyor.
Oyun ölmeye mahkum gibi. Gerçekten de redditte Dauntless sürekli kötüleniyor. Neredeyse hergün oyuna geri dönen oyuncular “Silahlarıma ne oldu?” diye başlıklar açıyor. Elbette güzel yönleri de var, bu güncelleme ile artık çift silah taşıyabiliyorsunuz. Silah seçiminiz verdiğiniz hasarın türünü değiştirebiliyor. Örneğin Mızrak aldığınızda genelde delici hasar veriyordunuz, balyoz seçtiğiniz zaman sersemletici hasar veriyordunuz. Şimdi duruma göre silah değişimi yapabiliyorsunuz ama bu güncelleme çok uzun süredir bekleniyordu. Hatta yaklaşık son iki yıldır üzerinde çalıştıklarını söylüyorlardı ama oyuncular ise daha çok canavar türü, daha az karmaşık bir silah geliştirme sistemi üzerine geliştirmeler ile sınırlı olmasını bekliyorlardı. Sonuçta tüm silahlar gitti. Eski oyunculara ellerindeki silahlara karşılık birkaç silah alabilecekleri oyun içi hediye para birimi verip geçiştirdiler. Yani evet artık 2 silah taşıyabiliyorsunuza ama sadece 2 silahınız var 🙂
Bunun dışında oyun içindeki sezonluk passlar sadece premiuma geçti. Önceden 1 sezonu ücretsiz oyuncu olarak bitirip oyun içi hediyeler kazanarak pass satın alabiliyordunuz. Artık yeni silah almak için en az 10 hafta boyunca oyunu deli gibi oynamanız gerekiyor, yada ücret ödemelisiniz. Ayrıca silah satın almak yetmiyor, aldığınız silahı geliştirmek de çok daha zorlaştı. Path of Exile ve Warframe gibi oyunlar bedava olmasına rağmen oyuncuların gönlünü kazanarak maddi destek alırken, Dauntless’in ücretlendirmede köklü değişiklik yapması çoğu oyuncuyu kızdırdı ne yazık ki. Tabi ki bu kararın arkasında oyunun geliştirici firması Phoneix Labs’ın kripto madenciliği yapan bir şirkete satılması olduğu söyleniyor.
Güncellemenin etkilerini önümüzdeki günlerde daha net göreceğiz.