Her sezon olduğu gibi büyük değişimlere giden Riot Games, League of Legends’ı sürekli gelişen bir oyun olarak tutmaya kararlı ve o değişimleri de oyuncularıyla paylaştı.
”LoL sürekli gelişen bir oyun ve 2016, takım kurup birlikte mücadele edenler için büyük bir yıl olacak. Önümüzdeki sezon, oynadığınız her oyunun eşsiz olmasını sağlayacak, rekabet ediş şeklinizi (ve rekabet ettiğiniz kişileri) yeniden tanımlayacak ve dostlarınızla iletişim yöntemlerinizi geliştirecek yeni seçenekler sunacağız.” League of Legends resmi sitesinden bugün okuyucularıyla 2016 sezonunda neler olacağını paylaştı.
NİŞANCILARIN GÜNCELLENMESİ
MISS FORTUNE
League of Legends’ın en eski nişancılarından biri olan MF pasifi her yeni hedefe saldırdığında ilave hasar veriyor. MF’nin Q yeteneği Çifte Vuruş yeteneği iki vuruşta pasifi tetikliyor. Eski pasifi ise W yeteneği Cakaya geçti. Caka’nın pasif etkisinden gelen bütün hareket hızı ilavesiyle birlikte fazladan saldırı hızı da kazanır. Ultisi ise leveline göre fazladan mermi atıp kritik atabiliyor.
QUINN
Artık kör eden Quınn yok ama Quinn, Valor’un Savunmasız bıraktığı hedeflere her saldırdığında bekleme süresi azalıyor. Yeni bir özelliği ise ultisine aç/kapa özelliği geliyor. Bu özellik sayesinde haritanın her yerinde olabilecek koridor ittirme veya karşı koyması daha kolay olacak.
GRAVES
Graves artık tam anlamıyla baş bela. Elindeki silahı artık gerçek bir pompalı gibi vuruyor. Koni şeklinde alan hasarı veren düz vuruşlarına yeni bir özellik cephane sistemi geliyor her iki atıştan sonra silahını doldurmak zorunda. Saldırı hızı çıkıldığında bunun süresini azda olsa kısaltıyor. İsabet eden her mermide Hızlı Tetik’in bekleme süresini düşüyor ve Hızlı Tetik artık saldırı hızı vermek yerine, Graves’in silahını yeniden dolduruyor. Dağınık atış yeteneği ise artık T şeklinde patlayıp geri geliyor. (Duvarlara çarparsa daha hızlı gerçekleşiyor).
KOG’MAW
Belkide nişancıların arasından en korkutucu değişiklik Kog’maw’ın. Kog’maw Biyo-Büyü Salvosu saldırı hızını iki katına çıkar. 2.50 saldırı hızı sınırında olsa bile iki katına çıkarak 5’e çıkacak. Canlı Havanın büyü hasarı yarıya düşüyor fakat bu nerflenmiş sayılmaz canı az olan hedeflere dört kat daha fazla vuracak.
CORKI
Corki nişancılar arasında en çok yetenek gücüyle vuran nişancı olarak biliniyordu. Artık bu özelliği pekiştirerek yarı fiziksel, yarı büyü hasarı olarak düzenleniyor. Valkyrie yeteneğinin mesafesi kısalarak Corki’nin kaçışını kısıtlanıyor. Fakat cesur pilotumuza özgü donanımlarla geliyor. Altıncı seviyeye ulaştıktan sonra karargaha bombalar ve roket içeren bir paket yerleştirilecek. Corki bir paketin üstüne geldiğinde, SÜPER SARJ ile yüklenecek ve haraket hızı artacak. Bu etki üstündeyken Valkyrie yeteneğini kullandığında uzun bir alanı bombalayacak. Bu etkisi bir dakika kadar sürecek.
CAITLYN
Caitlyn pasifi Tam Kafadan artık daha çok can yakacak. Eski yetenek gücünden güçlenen tuzakları artık hasar vermeyerek, takıldığında pasifi tetikleyerek hedef alınacak. Teemo’nun mantarları gibi üç tuzak biriktirip koyulabilecek. 90 Kalibrelik Ağ yeteneği ise aynı işlevde devam ediyor fakat rakibe tutturulursa Tam Kafadan pasifini tetikleyecek. Yani Tam Kafadan pasifini eğer düzenlice oynanırsa art arda 3 kere kullanılabilecek.
NİŞANCI EŞYALARI:
HASAR
ÇARPANLAR
HEDEF SEÇİMİ
YENİ!
ANAHTAR KABİLİYETLER
Yeni sezona geçmeden önce bir değişiklikte kabiliyetlere geliyor. Kabiliyetlere küçük iyileştirmeler yerine kalıcı değişiklikler, etkili seçimler yapacak şekilde güncelleniyor. ”Kabiliyet ”kademelerinin” her biri gittikçe önem kazanarak 6. aşama bir ”anahtar kabiliyetle” son bulacak ve bu anahtar kabiliyetler şampiyonunuzu oynayış şeklinizi temelden etkileyecek.” Seçimlerinizin oyun stilinize yansımasını ve çoğu şampiyona, birden fazla kabiliyet yapısı sunulabilmesini sağlamak için güncelleniyor.
VADİ’NİN ALAMETİ
Vadimize yeni bir canavar geliyor. Baron Nashor çıkmasına dakikalar varken üst koridorun hareketlenmesini isteyen Riot Games böyle bir çözümle karşımıza geliyor. Ayrıntılar kesin olmamakla birlikte bu canavarı kestiğinizde, oyunun başlarında koridor ilerletmeye yönelik, tek hedefli bir güçlendirme kazanacaksınız.
GÖRÜŞ
Riot Games’in geçen sezon oyuncuların görüşe önem vermeleri bir kaç özellik getirmişti. Ücretsiz ziynet getirmişti. Şimdi ise hedefledikleri iki şey var, öncelikle görüş hakimiyetini bir ekip işi haline getirmek. İkincisi 2. aşama destek eşyalarını güçlü 3. seviye eşyalarına dönüştürmek ya da keşif taşı gibi tasarruflu eşyalara yönelmek.
Totem Artıkları
Artık totemler bittiklerinde arkalarında artıklar bırakacaklar böylelikle rakibinizin ya da takım arkadaşlarınızın totem stratejilerini anlayabilmenizi sağlamak için böyle bir güncelleme yapılacak.
Keşiftaşları
Destek şampiyonları artık dahada aktif bir hale geliyor. Altın üreten destek eşyası artık tasarruf sağlayan 3. aşama eşyalara veya keşiftaşlarına dönüşebiliyor. Bütün aktif eşyalarınızın bekleme sürelerini azaltan yepyeni bir item Yakut Keşiftaşlarıda oyuna katılıyor.
YENİ BAŞLANGIÇ EŞYALARI
Oyunun başlarında aldığımız Doran kalkanı, kılıcı ve yüzüğü bir grup olarak temel alıyor ve Riot’un istediği koridorun erken safhalarında saldırgan mı, defansif mi yoksa ikisinin arası mı olacağımızı karar vermemizi sağlamak istiyor. Bunun içinde yeni itemler çıkarıyor.
YENİ BAŞLANGIÇ EŞYALARI
Başlangıç eşyalarında en kötü haber ise mana potunun kaldırılmasıydı. Riot Games’in hedeflediği artık erken safhada koridorlarda idareli oynayıp boşa kayak harcamamakta. Can iksirinin bedeli de artıyor böylelikle oyunun ilk anlarında kaynak idaresi için biraz desteğe muhtaç olanların alacağı bir seçenek haline geliyorlar. Mana potunun kaldırılmasının sebebi ise erken safhada 100 mana bazı şampiyonların hayatlarını kurtaran önemli bir etken haline olup basit bir eşyadan önemli bir eşyaya dönüşebiliyordu. Uzun vadeli can idaresini yeniden doldurulabilir iksirlere bağladık ki iksirlerin kimlikleri iyice pekişsin.