Star Wars Battlefront: Ne umduk, ne bulduk?

Ne hayal ediyorduk, ne bulduk? Eski Battlefront oyunları ile benzerlik sadece isimden mi ibaret, yoksa günümüze uygun şekilde yeniden yapılmış bir türevi ile mi karşılaştık, kısaca ilk izlenimleri aktaralım.

Oyunun ilk görselleri ve ismi duyurulduğunda sanıyorum herkesin kalbinden geçen senaryo bazlı olan bir Star Wars oyunuydu. Daha önce Jedi Academy gibi aksiyon, Republic Commando gibi FPS ve Knights of the Old Republic gibi RPG türünde muhteşem oyunlara kavuşmuş olan seri, 2004 yılında piyasaya çıkan Star Wars: Battlefront ile zamanının Battlefield 1942’sine benzer bir türe yatay geçiş yapmayı denemişti. Oyun birebir Battlefield 1942 mekaniklerini Star Wars evrenine taşıyordu ve biz de ister FPS, ister TPS kamerasıyla farklı haritalarda bulabildiğimiz farklı araçları kullanarak takım bazlı olarak mücadele ediyorduk. Oyun zamanı için hiç fena sayılmayacak grafiklere ve o zamanki yavaş bağlantılarımızı bile yormayan oldukça başarılı bir online koduna sahipti. Single player görev akışı da mevcuttu, lakin bildiğimiz anlamda (player vs bot) savaşının ötesine geçtiğini söylemek de çok mümkün değildi.

Star Wars Battlefront (2004)

Star Wars Battlefront (2004)

Arayı fazla açmadan piyasaya çıkan Star Wars Battlefront 2 ise seriye uzay savaşlarını da katıyordu ancak genel katkısı ‘biraz daha iyi grafikler, biraz daha fazla mekan’ noktasının üzerine çıkamadı. İlginçtir, Battlefront 2 bir şekilde aksi iddia edilmesine rağmen, özellikle yeni eklenen haritalarda grafiksel açıdan eskisinden kötü gözükmeyi başarıyordu. Oyun hiç fena notlar almadı, oynandı ve unutuldu.

Star-Wars-Battlefront-2-4

Star Wars Battlefront 2 (2005)

Star Wars: Battlefront ismi 2015 malum, tekrar gündemde. Eski oyunları oynayanların pek fazla umudu olmasa da oyunun türünden bağımsız ‘hikaye bazlı oynanış’ bekleyen oyuncular için de senenin en büyük olayı halinde geldi. Derken E3’te oynanış videosunu ve ilk detayları gördük ve anladık ki oyun bizim beklediğimiz hikaye bazlı oynanışa sahip değil. Tıpkı eski iki oyun gibi online bazlı, Battlefield benzeri, eski oyunlarına göre elbette daha iyi gözüken, daha rafine bir shooter.

Basın mensuplarının denemesi için sunulan Hoth gezegenindeki görevde üsse AT-AT’ler yaklaşmakta ve her Star Wars tutkununun bileceği gibi gövde zırhları son derece kuvvetli olan bu çelik develerin bazı zayıf noktaları var. Yeterince ateş altına alarak kalkanlarını devre dışı bıraktıktan sonra bacaklarına ateş edilebileceği gibi Snowspeeder kullanıp çevrelerinden dolanarak demir kablo yardımıyla onları tökezletmek mümkün. Şimdi kulağa hoş geliyor ama eski oyunlarda bunu sektirmeden yapmak öyle pek kolay değildi, E3’te deneyenlere bakılacak olursa yeni oyunda da bu konu ağızda kaşık tutup içine yumurta koyduktan sonra 400 metre koşmaktan daha kolay değil.

Yine tıpkı eski oyunlardaki gibi her spawn olduğumuzda sınıfımızı ve silah yükünü seçebiliyoruz, bu bölüm birincil ve ikincil silah seçenekleri de değişken haline getirilerek biraz daha detaylandırılmış durumda. Bazı etkili ve ilginç seçenekler de mevcut, üç ayrı patlayıcıyı arka arkaya hedefe gönderip orada ne varsa ortadan kaldırmak gibi.

ffdc9c416ffa350372d8da207abbd979d45cf3f6

Star Wars: Battlefont (2015)

Bir diğer konu, oyun henüz erken aşamada olmasına rağmen yayınlanan muhteşem videosunun aksine grafiksel açıdan şimdilik çok tat vermedi test edenlere göre, ayrıca konsoldan deneyenlerin hem nişan alma yardımı, hem de 20-30fps’lerde gezen oynanışla alakalı bolca şikayeti söz konusu. Bazıları oyunun bir Battlefield 4 modu gibi gözüktüğünü bile söylemiş. Muhtemelen oyun piyasaya çıkacağı zaman bu detayların üstünde durulacaktır (60fps zaten olmazsa olmaz bir koşul) ancak şimdilik oyunun bir ‘hit’ olarak anılmadan önce gitmesi gereken epey uzun bir yolu olduğunun ve (bunu söylemek bir Star Wars fan’ı olarak çok zor olsa da) belki de beklentimizi düşürmemiz gerektiğinin farkına varmış olduk.

Bunları göz önüne aldığımızda oyunun E3’te yayınlanan etkileyici gameplay videosunun scripted olduğu yönünde pek kuşkumuz kalmadı, bakalım çıktığı zaman ne ile karşılaşacağız. Oyun Pc, Ps4 ve Xbox One için 17 Kasım tarihinde piyasaya sunulacak.

Kürşat Zaman

4 Yorum Eklenmiş

Tartışmaya katıl
  1. Yusuf 2 years ago | Cevapla
    Henüz yorum yok çünkü yorum yapılacak oyun da yok
  2. Hasan 2 years ago | Cevapla
    Single player trailerini izlemeden senaryo yok denilmiş, grafikler muadilleriyle kıyaslandığında başarılı bence, haksızlık yapılıyor.
  3. Amad 2 years ago | Cevapla
    Grafigin uzerinde fazla durmussunuz. Oyunun senaryo ve oynanis oldugu gunler daha guzeldi. Gorsel olmayan Delta Force, Diablo II, Revolt (bile...), Ultima Online'i unutmayalim... ya daha nicesi var vakti zamaninda manyaklar gibi eglendigimiz... Simdiki oyunlarda hersey grafik olmus sanki. Daha uzay (fizik) motoru duzgun calismayip grafikleri super olan oyunlara insanlar 10 uzerinden 15 veriyor. Herneyse... iyi oyunlar

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

@Ghostshoot Enes "The Last Headbanger" Özdemir.
“GİST” için indirimli bilet fırsatı! https://t.co/RITvfMhvlz https://t.co/52SqTCMRzy

Flickr