div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Techland: Dead Island 2’yi yapın deseler yapardık!

- Advertisement -

Duke Nukem Forever olmasını beklemesek de son dönemlerin S.T.A.L.K.E.R’ı olma yolunda hızla ilerleyen Dead Island 2 cephesinden yeni haberler var.

Önce teybi biraz geri saralım…

2011 yılındayız. Daha önce Chrome: Specforce ve Call of Juarez oyunları ile tanıdığımız Hırvatistan merkezli Techland firması aklımızı başımızdan alan bir trailer yayınlıyor Dead Island’a ait. Fragmanın ne kadar oynanışı yansıtmış olabileceği soruları arasında oyun çıkıyor ve hiç de fena bir iş başarmıyor. Hem aldığı notlar hem de satış rakamları anlamında. Oyunun Game of the Year Edition versiyonu halen oldukça iyi satış rakamlarına sahip.

Sonra ilk oyunun kendi başına çalışan eklentisi Dead Island: Riptide çıkıyor ve her şey tepetaklak oluyor. Oyun hem dergiler hem de internet siteleri tarafından yerin dibine sokuluyor ve bu başarısızlığın ardından Deep Silver ile Techland arasındaki ipler önce iyice geriliyor, sonra da kopuyor. Techland gidip Warner Bros ile anlaşıyor ve Dying Light gibi derinliği tartışılabilecek ama verdiği haz tartışılmayacak bir oyunla kesesini doldurdukça dolduruyor.

Hikayenin Deep Silver tarafı, yani mısırın elde kalan koçanının hikayesi ise oldukça karmaşık. Dead Island 2’nin ilk planlanan geliştiricisi Techland’ın göçmesi üzerine Deep Silver dizginleri ilk defa bu kadar büyük bir proje ile uğraşan Yager’e teslim ediyor ve oldukça etkileyici bazı görseller yayınlanıyor. Sonrası ise bildiğiniz gibi, bir türlü gelmeyen çıkış tarihi, yapılamayan sunumlar, neler neler. Nihayet geçtiğimiz dünlerde Deep Silver çıkıp “yapılan işin kalitesinden memnun olmadıkları için” Yager’e yol verdiğini açıklayana ve projenin yavaş ama emin adımlar ile ilerlediğini belirtene dek. Bir şekilde Deep Silver’ın bu projeyi başka bir geliştirici ile devam ettireceği düşünülüyor.

Gamescom sırasında Videogamer’a konuşan Techland yöneticisi Tymon Smektala ise Dead Island projesinin onların çocukları olduğunu belirtti ve “Dead Island bizim hayal ettiğimiz ve geliştirdiğimiz bir oyundu. Bu oyunu bir yarattık ve bu isimle hala oldukça güçlü bağlarımız var, bu yüzden haberler bizim için üzücü. Umuyoruz Dead Island ismi gelecekte yeni oyunlar ile devam eder ve umarız Yager şu anda gözüktüğü kadar etkilenmeden bunu atlatır.”

“Eğer Deep Silver isteseydi Dead Island 2’yi yapmayı düşünebilirdik ancak bunun için Dead Island ve Dying Light’ı tarz olarak birbirinden net çizgiler ile ayırmanın bir yolunu bulmak gerekirdi. Bu yüzden birisi çıkıp iki yapım arasına bir çizgi çekerek bunları birbirinden ayırmanın bir yolunu bulup, “Evet işte bu Dying Light, bu da Dead Island. diyebildiğin sürece neden olmasın? Bana göre iki isim için de piyasada yeterince yer mevcut.”

- Advertisement -

Görüldüğü gibi sadece bir fikir ve iki firma arasında daha önce uzun süre çatırdadıktan sonra kopan ilişkileri onarmak o kadar da kolay değil, ama artık biliyoruz ki Techland tarafının bakış açısı hiç de olumsuz değil.

dead-island-title

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler