div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Trine serisinin devamı gelmeyecek mi gerçekten?

- Advertisement -

Trine 3 yaklaşık üç ay süren erken erişim süresinin ardından piyasaya çıktı ve oyunu çok sevdik, yalnız bazı şeyler fena halde göze battı.

Kickstarter üzerinden yaklaşık 5 milyon dolar toplamayı başaran oyun 34tl gibi son derece uygun bir fiyat ile steam’e gelmiş ve erken erişim aşamasında olmasına rağmen oldukça ciddi satış rakamlarına ulaşmıştı, sunulan ilk versiyon biraz kısa sürüyordu evet, neticede oyun henüz bitmemişti ve Ağustos ayının son günlerinde de hazır versiyonunu oynama imkanı bulduk. Louvre müzesinden fırlamış gibi duran grafiklere, kullanılan renk paletine, 3D’ye son derece iyi bir şekilde yedirilmiş olan oyun modeline baka baka oyuna alışıyorduk ki, oyun ansızın bitiverdi. The 4400 gibi, bir anda, pat diye.

Oyundaki karakterlerin herhangi bir gelişim ağacı olmaması, farklı silahlar kullanamıyor olmalarını bile zengin oynanış sayesinde görmezden gelebildik, ufak tefek bug’ları da aynı şekilde. Ancak oyuna katkı sağlayan oyuncular ve verdikleri paranın karşılığında 3.5 saatte bitmeyen bir oyun bekleyen diğerleri tarafından çok ciddi eleştiri yağmuruna tutuldu Frozenbyte. Dergi ve internet siteleri tarafından oyun gayet tatminkar notlar alsa da kullanıcı puanları vasat seviyede kaldı.

Derken Frozenbyte’ın başkan yardımcısı Joel Kinnunen’den Kickstarter kampanyasından sonraki sıkıntılar, oyunun kısalığı konusundaki eleştiriler ve medyanın düşük ilgisi sebebiyle oyunun devamının yapılmasının tehlikede olduğu yönünde bir bilgi geldi. Kinnunen’e göre eleştiriler oyunun uzunluğu, 16 pound’luk fiyatı (Gariptir, Türkiye’de oyun epey ucuz:30tl) ve oyunun sonu konusunda yoğunlaşıyor ve firma bunları haklı bulmasına rağmen bu tepkinin büyüklüğü kendilerinde büyük hayal kırıklığı yaratmış durumda.

Kinnunen oyunun çok daha uzun ve daha fazla bölüme sahip olarak planlandığını ancak işe başladıktan ve önemli ölçüde yol aldıktan sonra kafalarındaki şeyleri yapmaları için ellerindeki bütçenin üç katının, yani 15 milyon dolar gerektiğini farkettiklerini ve artık her şey için çok geç olduğunu belirtiyor, ancak yeni oyuncular için 6-7 saati bulacağını düşündükleri oyun süresinin bu fiyat için kısa olduğunu düşünmediklerini de ekliyor. Kısaca firma oyunun o muhteşem bölümlerini tasarlarken, daha güzel bir şeyler yapmak uğruna parayı bitirmiş ve aynı şekilde devam etmek için finansman da bulamadığı için oyuna alelacele bir son yazıp bitirmek zorunda kalmış durumda.

Firmaya göre Trine 3’ün geliştirme maliyetleri 5.4 milyon doları bulmuş ve bu serinin bir önceki oyununun iki katı. Frozenbyte, erken erişim aşamasından itibaren oyuna ilişkin planlarının tamamını gerçekleştirdiklerini, ortaya çıkan şeyle gurur duyduklarını ve havada kalan son için herhangi bir DLC çıkartmayı düşünmediklerini açıkladı.

Kendi görüşümüzü eklemek gerekirse, evet oyun kısaydı ancak hem Level Online’a inceleyen Enes, hem dergiye inceleyen Tuna, hem de 3 saatlik bir yayınını yapan Kerem (SüperDayı) oyundan genel anlamda memnun kaldıklarını söylüyorlar. Açıkçası oyuncular son zamanlarda “nerd rage” dediğimiz ruh halini fazlasıyla hayat tarzları haline getirmeye başladılar ve Trine 3’ün aldığı eleştirilerin bir kısmına katılmadığım gibi bu kadar büyük bir öfke dalgası yaratmasına da anlam veremediğimi kendi adıma da belirtmek isterim.

- Advertisement -

Frozenbyte gibi “güzel şeyler” yapmaya çalışan firmalar gittiğinde geriye birbirine benzeyen, hiç bir kişiliği olmayan binlerce oyun kalır.

SüperDayı’nın Trine 3: Artifacts of Power yayınını aşağıdan izleyip kendi görüşlerinizi belirtirseniz seviniriz. 😉

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler