div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Türk Yapımı Tides of Existence oyunu destek bekliyor!

- Advertisement -

Belki duydunuz belki duymadınız ama size henüz geliştirme aşamasında olan ve oyuncuların desteğini bekleyen Türk yapımı Tides of Existence oyunundan bahsetmek istiyorum.

Sürgün’e yollanmış Alec Dorian isimli bir karakteri canlandırdığımız oyun, açık dünyaya sahip bir RPG oyunu.

Biz de bu oyunu, oyunun yapımcısı Tarık Ziya Yalçın ile konuştuk. Tides of Existence’ı kendisinden dinleyelim.

Tarık Ziya Yalçın kimdir?

Adım Tarık Ziya Yalçın, işletme mezunu bir bankacı olarak 10 senemi çeşitli finans kurumlarında geçirdikten sonra ayrılarak ODTÜ teknokentte yer alan yazılım firmalarında teknik sanatçı olarak çalışmaya başladım. 2004 yılında hobi olarak başladığım görsel çalışmalarım bu alana geçişimi kolaylaştırdı. Yıllar içerisinde çalıştığım projelerden öğrendiklerimi kullanarak boş zamanlarımda bu çalışmayı yürütmeye başladım. Herhangi bir destek almadan bu noktaya getirdim.

tides-of-existence-02-768x432

Oyunun kurgusu

- Advertisement -

Hikaye; kurgu bir kıta olan Veles’te, Antissa isimli bir ülkede geçmektedir. Karakterimiz Alec Dorian, Antissa’da hüküm süren engizisyonun bir üyesiyken, bir şekilde eline geçen eski bir kitaptan engizisyonun şeytani bir organizasyon olduğunu ve uzun süre önce soyu tükendiği sanılan antik bir ırkın kontrolünde olduğunu öğrenir. Ancak ayrılma kararı engizisyon için bir seçenek değildir. Kendisini öldürmek amacıyla peşine düşen engizisyondan kaçar. Daha önce infaz ettiği korsanlarla, kaçakçılarla, insansı yaratıklarla ve hatta canavarlarla müttefik olur. Bu süreçte oyuncunun tercihiyle şekillenecek dostluklar, son savaşında hayatta kalıp kalamayacağını belirleyecektir.

tides-of-existence-04-768x432

Oynanış nasıl peki?

Oyuncu karakterimizi üçüncü gözden görerek kontrol eder. Antik ırkla ilgili gizemi çözmeye çalışırken hayatta kalmak için kılıç ve büyü kullanır. Diğer karakterlerle etkileşime girmek savaşmak kadar önemlidir. Alışveriş yapmak görev almak, müttefik kazanmak için diğer karakterlere ihtiyaç duyulur. Ana hikaye dışında yer alan yan görevler ve hikayeler karakterin gelişimini hızlandırır ekipmanının güçlenmesini sağlar.

Karakterimizin seviye atlaması için gerekli deneyim puanları savaşarak , görevleri tamamlayarak , adaları ve su altı alanlarını keşfederek kazanılabilmektedir. Tides of Existence açık bir dünyadır, alanlar kendi içerisinde yükleme yapmadan gezilebilir. Gezinti sırasında ulaşım için farklı binek türleri mevcuttur ve her tür farklı hızlarda hareket eder.

tides-of-existence-16-768x416

Kapalı yapıların hepsi gezilebilirdir, her şehrin ve yaşam alanının kendi ekosistemi vardır. Görevlerimizi yerine getirirken yapmış olduğumuz tercihler bir sonraki adımı etkiler. Müttefiklerimizin değişmesine yol açar.

Biraz da teknik şeyler

Tides of existence Unity 5 motoru üzerinde çalışır. C# ile yazılmıştır. Ağaç ve bitki örtüsü bir çok modern oyun motorunda ve sinema endüstrisinde tercih edilen “speedtree” alt yapısını kullanır, oyun için 30 tür ağaç yeniden modellenmiş olup envanterde 5 adet lisanlı speed tree ürünü mevcuttur ve en kısa sürede bu ürünlerde özgün türlerle güncellenecektir. Görsel efektler yoğunlukla Direct x11 desteklemektedir. Modeller çoğunlukla PBR materyallerle desteklenmiştir. Eski modeller PBR versiyonlarıyla değiştirilerek hızla güncellenmektedir. Gökyüzü sistemi dinamiktir. Gece gündüz döngüsü ve yağış çeşitleri (kar /yağmur) bulunmaktadır. Su sistemleri dinamiktir. Su altı ve su üstü alanlar oyuncunun kullanımına açıktır. Arazi etkileşimi için interaktif relief shaderları kullanılmıştır.

tides-of-existence-15-768x416

Müzikler Christian Andersson tarafından hazırlanmıştır. Kitle fonlamasının başarılı olması durumunda müziklerin bir kısmı değiştirilecektir.

Şu anda oyunun eksikleri ve ihtiyaçlar neler?

Performans ve görsel kalite yeterli görünse de oyun, ses ve seslendirme açısından eksiktir. Hareket yakalama gereçlerim yetersizdir (modern bir rpg’nin gereği duygusal ifadelerin tam olarak verilmesi artık ihtiyaca dönüşmüştür.) Animasyonların, özellikle yaratık animasyonlarının daha inandırıcı hale getirilmesi için gerekli yazılım alt yapısı konusunda desteğe ihtiyaç duymaktayım. Bu ihtiyacı giderecek uluslararası kalitede iş yapabilen profesyonellerle çalışmaktayım ancak bu kişilerin bireysel fedakarlıklarıyla bu işin bitme süresi uzayacaktır. Sayılan eksiklerin hızla kapanıp sene bitmeden oyunu kitleye ulaştırmak için kitle fonlamasına başvurdum.

Oyun içi görüntüler

Oyunun tanıtım videosu

Haber: frpnet.net – Kayra Keri Küpçü

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler