Woolfe – The Red Hood Diaries’in yapımcısı iflasını açıkladı…

Geçtiğimiz aylarda incelediğimiz ve hiç de fena bulmadığımız Woolfe – The Red Hood Diaries’in yapımcısı GRIN iflas etti.

Başarıyla sonuçlanan Kickstarter projesinin ardından bütçeyi arttırmadan oyunu 2D’den 3D’ye çevirme kararı alan GRIN maalesef oyunun satışları beklentileri karşılamayınca finansal açıdan içinden çıkılmaz bir noktaya geldi ve iflasını açıkladı. Kickstarter’da destek veren oyunculara da destekleri karşılığında verilen sözler maalesef tutulamayacak.

Bu durumun sebebini açıklayan uzun bir blog postu atan firma, bütçeyi arttırmadan oyunun derinliğini arttırmayı denediklerini ve istedikleri şeylerin öyle imkansız şeyler de olmadığını, ancak bunların yaratım, üretim ve sorunlarını çözme konusundaki sorunların ve özellikle de oyunun 2D’den 3D’ye geçirilmesinin yarattığı maliyetlerin yüksekliğinin projeyi finansal açıdan zor durumda bıraktığını, satış rakamlarının düşüklüğünün de kendilerini bu yola ittiğini belirtti.

“Bize bütçeyi arttırmadan oyunun derinliğini arttırmak gibi bir kararı aldıran ne olabilir? Elbette oynanış adına size ilham veren bazı fikirleri uygulamak istediğinizde bunun fikir ve problem çözme gibi aşamalarını da deneyim etmeniz anlaşılabilir bir şey, üstelik bu fikirlerin çoğunun öyle uygulanması imkansız şeyler olduğunu da söylemiyorum ancak oyunun türünü 2D’den 3D’ye çevirmek bize geliştirme masrafları açısından çok büyük bir darbe vurdu ve biz bunu biraz geç farkettik.”

“Collision Detection (çarpışma algılaması) aşaması örneğin, oynayanlar olarak siz bunu hissetmiyorsunuz bile ancak bu kısa sürede çözülmesi gereken çok büyük sorunlar çıkardı. Oynanışta her hangi bir ekran öğesine temas etmeniz gerekemeyen basit bir 2D hat üzerinde ilerlemek yerine şimdi karakter her şeyle temas etmek ve eğer yerde çatlak bir taş varsa ayağını ona göre yerleştirmek zorundaydı.”

“Peki bize en başından itibaren inanan insanlar? Sözler verdiğimiz insanlar? Hayal kırıklığına uğrattığımız insanlar. En kötüsü de, bize yaptıkları yatırımın karşılığı olan ödüllerini tam olarak alamayacak insanlar. Delice olan ise, bu ödüllerin çoğu elimizde mevcut ve postalanmayı bekliyor. Destekçi çıkartmaları ve gönüllü mektupları sadece bir damga bekliyor. Tüm poster setleri basıldı, imzalandı ve hazır. Artbook basılmaya, soundtrack yayınlanmaya, DVD çantası üretilmeye hazır. Fakat biz tam anlamıyla damgalar için, artbook’ları basmak için veya DVD çantalarını üretmek için gerekli kaynaktan yoksunuz.”

Böylece büyük potansiyeli olan bir firma daha tarihe karıştı, üstelik oyunculara verdiği sözleri bile tutamadan. Kickstarter projelerini desteklemeyi düşünen oyuncular üzerinde kötü bir etki yaratacağı kesin.

Henüz yorum yok.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

Gran Turismo Sport lansmanında da varız! #gtsport https://t.co/LvVbJqDqTa
Xbox One X ile tanışma... https://t.co/eVbryKnUa2

Flickr