div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

World of Warships: Wargaming’in en iyi oyunu mu?

- Advertisement -

Wargaming’in ilk oyunu World of Tanks’in piyasaya çıkışının üzerinden dört yıldan fazla zaman geçmiş bile. Nihayet üçlemenin son oyunu World of Warships açık beta’ya geçti, biz de test etme fırsatı bulduk.

World of Tanks’in piyasaya çıktığında çok büyük bir boşluktan (tank savaşları) faydalandığını söylemek mümkün, ancak bunu yaparken de son derece başarılı oyun mekanikleri, bugün sayısı 400’e ulaşmış tank seçeneği, en azından ikinci yılına kadar dengede tutmayı başardığı oyun içi dengeleri, keyifli oynanış ve 8.0 yamasıyla tanıştığımız, geliştirilmiş tank fizikleri oyunun muhteşem başarısının altında yatan en önemli sebeplerdi.

World of Tanks ilk olarak Tier 10 Tank Destroyer’ların katılması, hemen peşinden bu atış gücü ve kamuflaj becerisi son derece kuvvetli savaş makinelerini dengeleyen SPG(bildiğiniz kundağı motorlu top)’lerin fena halde nerflenmesi ile oyun içi dengeler anlamında ciddi anlamda sıkıntı yaşamaya başladı ve oyuncu kitlesinin bir kısmını, herhangi bir HP ve kamuflaj mekaniği yerine hasarın alındığı bölge üzerine kurulu gelişmiş bir hasar sistemi ve gözünüzün görebildiği her düşman ile (2500 metreden bile!) savaşa girebildiğiniz bir oyun dinamiği sunan War Thunder’a kaptırdı. Bu esnada WG’nin diğer oyunu World of Warplanes’in War Thunder’ın uçak kısmı (WarThunder üç oyun türünü tek oyunda birleştiriyor Wargaming oyunlarının aksine) karşısındaki ağır yenilgisi de eklenince serinin en iyisi olmasını umduğumuz World of Warships’i beklemeye başladık.

11539037_10153398926875270_4629038355348140335_o

World of Warships izometrik kameradan oynanan bazı rakipleri (Navy Field gibi) olmasına rağmen, sınıfında tıpkı World of Tanks’in ilk çıktığı günlerdeki gibi benzersiz şu anda. Oyun genel mekanikler anlamında World of Tanks’in teknoloji ağacı, gelişim ve ekonomi dinamiklerini kullanıyor ancak diğer iki oyuna ekonomi açısından henüz bağlanmış değil. Oyun açık beta’da olmasına rağmen premium gemileri şimdiden satın almanız mümkün. Henüz açıklanmamasına rağmen Wargaming’in diğer iki oyunda yaptığı gibi, beta’da belli bir süre geçiren (savaş sayısı oluyor genelde) oyunculara daha sonra satın alamayacağınız eşsiz gemiler gibi bazı ödüller vereceğini tahmin ediyorum.

Şimdilik dört ülke (Rusya, İngiltere, USA ve Japonya) oyuna eklenmiş durumda ancak bu ülkelerden sadece USA ve Japonya bir teknoloji ağacına sahip. Rusya ve İngiltere tarafında ise şimdilik sadece satın almanız gereken premium gemiler mevcut. Ayrıca diğer oyunlardan farklı olarak beta’ya bir rütbe sistemi eklenmiş, mesela ilk seviyede sadece botlara karşı savaşabiliyorsunuz ve seviye atladığınızda önce diğer oyunculara karşı savaşma hakkını kazanıyor, sonra free xp kazanmaya başlıyor, sonra da gemilerin daha önce ulaşmadığınız bazı geliştirmelerine ulaşıyorsunuz.

İlk seviyedeki gemiler gunboat dediğimiz, 1000-2000 ton arasında olan, 120-127mm toplara sahip, kayda değer bir zırhı ve torpido tüpleri olmayan gemiler. Daha sonra ise ağır toplarıyla düşmanı döven Battleship’ler, torpido tüpleri ve manevra kabiliyetleri ile büyük gemilerin baş belası Destroyer’ler, bu iki geminin ortasında yer alan Crusier’lar ve nihayet uçak gemileri yer alıyor. Daha erken beta aşamasında 50’ye yakın gemi (Usa-Japonya) sunulması da güzel olmuş.

- Advertisement -

23123

Grafik konusunda ise, World of Tanks’ten çok daha iyi grafikleri olmasına rağmen optimizasyon çok daha iyi durumda, elbette ortalıkta ağaçlar ve karmaşık kamuflaj mekanikleri olmadığında bu iş çok daha kolaylaşıyor. Oyunda nişan alma yeteneğiniz sanki bir uçak kullanıyormuşsunuz gibi önemli, eğer çok acemi değilse karşınızdaki gemiler sürekli hareket ediyor ve ana mantık, mümkün olduğunda çok sayıda topla kendisine ateş ederken (her top her yöne ateş edemiyor haliyle) olabildiği kadar da hasar almamaya çalışmak.

Tabii şu da var, gemiler pek kolay kaçamadığı için bir süre sonra savaşlar herkesin her attığını vurduğu ve daha fazla hp’si olanın kazandığı bir hale dönüşüyor. Oyun mekaniklerini göz önüne alırsak mümkün olduğunca uzaktan savaşmak şart bu yüzden. Doğru tahmin ettiniz, her geminin atış kontrol sisteminin belli bir menzili var ve bunu oyun içinde bir seviyeye kadar geliştirebiliyorsunuz. Keza gemi gövdelerini de geliştirmek mümkün ama bu aşamada bu gelişimler oyunda kozmetik bir fark yaratmıyor diğer iki oyunun aksine. Ufak bir değişiklik, artık gemileri satın almasak da inceleyebiliyoruz tıpkı War Thunder’daki gibi, maalesef premium gemileri satın almadan önce test etme olanağımız halen yok.

123123

Manevralar ise Destroyer’lar ve torpido tüpleri devreye girdiği anda önem kazanıyor arkadaşlar. Bu sivrisinekler gerçekten baş belası, kendi çevrelerinde pivot hareketi yapabildikleri gibi torpido tüpleri ve çabuk atışlı 127-152mm toplarıyla canınızı da epey yakabiliyorlar. Tabii henüz alman teknoloji ağacı oyuna eklenmedi ve bizzat kumandanı Hans Langsdorff’un “kendi hızındaki gemilerin en güçlüsü, kendi gücündekilerin de en hızlısıdır.” diye tarif ettiği Graf Spee ve diğer cep zırhlılarını henüz oyunda göremiyoruz, onların gelecekteki varlığı da mekanikler ve strateji çeşitliliği anlamında çok önem taşıyor.

Bu yazıyı yazdığım sıralarda uçak gemilerini henüz test etmemiştim ve bu ay içinde dengeler ile ilgili önemli bir patch beklediğimizden buna acele de etmek istemiyorum. Önümüzdeki ay Level Online Oyun Dergisi için çok daha detaylı ve güncel bir ilk bakış yazısı hazırlayacağım.

Oyun şu erken aşamada dahi çok eğlenceli, çok bağlayıcı ve gerçekten harika gözüküyor. Belki World of Tanks’in yaptığı vurucu etkiyi yapamayacak, lakin serinin en iyisi olmak için çok ciddi bir potansiyele sahip. Mutlaka deneyin, diğer oyunlara hiç bulaşmamış olsanız da çok beğeneceğinize eminim.

Kürşat Zaman

Haberler

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler