Aksini bekleyen var mıydı?
En azından simülasyon camiasından olan, Flight Simulator 2020‘yi çıktığı günden beri oynayan ve sorunların ne kadar uzun sürede çözülebildiğine ve ilk günden beri çözülemeyen sorunlara aşina olan herkes için bunlar beklenen problemlerdi. Çözülebilecek sorunlar mı, büyük kısmı öyle. Ne kadar sürede çözülecek, işte bu bizler için de belirsiz.
Flight Simulator 2020 çıktığı zaman “tek gerçek yeni nesil oyun” olarak adlandırmıştık zira haritalama yöntemi, kullanımı ve bunun diğer oyunlara getirebilecekleri (doğru dürüst deneyen çıkmadı) başta olmak üzere grafikleri, aslında çok şey vaat eden ancak bir türlü potansiyeline ulaşamamış gerçekçiliği ile potansiyeli tavanda bir yapımdı.
Casual oyuncular oo grafik deyip üç saatin ardından oyundan çıkarken, simülasyon tutkunlarının çilesi henüz başlıyordu. Aradan geçen dört senede yakınmalar, ahlar vahlar, FSX ve X-Plane‘e dönüş yapanlar derken yüzlerce saatimizi geçirdik, öyle veya böyle. Ağzımızda ise bu oyunun aslında ne kadar iyi olabileceğine dair kekremsi bir tat kalmıştı.
Flight Simulator 2024 aslında 2020’nin olması gereken oyun ve daha fazlası olarak duyuruldu diyebiliriz. Sadece oyunun tutkunlarına değil herkese hitap edebilecek, simülasyon tutkunu olmayanları üç saatten fazla da başında tutabilecek, her tarafı aksiyon dolu bir oyun olarak karşımıza gelen FS 2024, nihayet Game Pass aracılığıyla bizlere ulaştı ve beklenen bazı problemleri sebebiyle de insanların canını sıkmış gibi gözüküyor.
Öncelikle, 19 Kasım‘da piyasaya sürülen simülatör, oyuncu erişimini etkileyen pek vahim sunucu altyapı sorunlarıyla karşılaştı. Testlerde karşılaşılan uzun yükleme süreleri (yeni bir şey değil, FS 2020’de de aynıydı) ve sunucuya bağlanamama sorunlarının aynen tekrar ettiği görüldü. Sorunları bir video ile ele alan Flight Simulator serisinin yapımcısı Asobo’nun CEO’su Sebastian Wloch‘a göre, ön lansman testlerinde 200.000 eşzamanlı kullanıcı sayısı başarıyla simüle edilmiş olsa da, gerçek lansman sırasında fark edilmeyen kritik zayıflıklar ortaya çıkmış.
Steam’de, şu anda oyunun 3000 civarında incelemesi bulunuyor ve bunların sadece 550’si olumlu. Bu arada bant gereksinimi beklendiği kadar kötü değil. Hatırlanacağı üzere alpha sürümü, 180 Mbit/s’e kadar internet bant genişliği gereksinimi ile ağızlara bir porsiyon wasabi çalmıştı. Aynı zamanda sistem gereksinimleri konusunda da hissedilebilir bir fark göremediğimi belirteyim. Diğer taraftan kullanılan stream sistemi kıyamete kadar problemlere gebe olarak kalabilir, bu taraftan pek umudum yok. Öyle ki oyunun bir 2.0 versiyonunu bile olası görüyorum.
İncelemeyi biraz geciktireceğiz ama değeceğini düşünüyorum anlattığım sebeplerle.
Neticede FS 2024’ün kitlesinin artık simülasyoncular ile sınırlı kalmaması gerekiyor ve bu da sorunların hızlıca çözülmesini gerektiriyor. Biz zaten öğrenilmiş çaresizlik ile problemlerin çözülmesini beklemeye devam edeceğiz, bizler için en kritik olanların da (TOD’undan tutun da aviyoniklere kadar) uzun süre çözülmeyeceğini ve bunlara odaklanılmayacağını bilerek.