div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

MXM: NCSoft’tan MOBA bombası!

- Advertisement -

Yazılarımı takip edenler bilirler. Sürekli olarak MOBA sektörünün tekrara düşmesinden yakınırım. Çünkü yapımcı firmalar hazır bir formül üzerinden oyuncuları her defasında kendilerine çekebileceklerini düşünür ama başaramazlar.

Söz konusu tekrara giren oyunlar ise bir süre sonra kapanır ve yavaş yavaş adı bile hatırlanmayacak yapımlara dönüşür. Elbette bu kafa yapısından çıkarak oyunculara yenilik sunmayı hedefleyen yapımlar da gördük. Bu konuda en büyük örneğini elbette Blizzard’ın Heroes of the Storm’u oluşturuyor. Ancak bu hafta haberdar olduğum, geliştirme aşamasındaki bir yapımı ilerleyen zamanlarda -şayet başarılı olabilirse- HotS ile beraber yenilikçi ve başarılı bir MOBA oyunu olarak gösterebilirim.

MXM_2016-04_General_05

Bu yeni MOBA oyunu MasterxMaster ya da kısa adıyla MxM, biz Avrupalı oyunculara NCSoft tarafından sunuluyor. NCSoft artık Free-to-play MMO oyunları söz konusu olduğunda güvendiğim bir firma haline geldi. Blade & Soul, Lineage II ve WildStar gibi önemli F2P yapımların yayıncılığını üstlenen NCSoft’dan mail aracılığıyla gelen davet üzerine, basına özel olarak hazırlanan bir versiyonda oyunu denedim. Bu aşamada bir yandan oyunu beraberce oynarken, diğer yandan da oyunun ürün yöneticisi Sean Orlikowski bize oyunu tanıttı. Oyunun PvP ve PvE yönünü birer kere denedik. Peki MxM, MOBA oyuncuları için farklı neler içeriyor.

MxM’de oyunun karakterleri “Master” olarak adlandırılıyor. Oyunu pek çok MOBA yapımından ayıran bir özellik de karakter seçiminde ortaya çıkıyor. “TAG System” olarak adlandırılan bu oyun mekaniğine göre, hem PvE hem de PvP’de iki karakter birden seçiyorsunuz. Ancak bu iki karakteri aynı anda kontrol edemiyorsunuz. Yine de istediğiniz an iki karakter arası geçiş yapabiliyor ve her geçişte 15 saniye kadar beklemek zorunda kalıyorsunuz. Bu arada oyunda yer alan masterların bazıları daha önce NCSoft oyunlarında öne çıkan karakterlerden oluşurken, bazıları ise tamamen yeni karakterler. Burada düşündüğünüz gibi bir HotS formülü uygulanmış olsa da yeni tasarlanan karakterlerin de bulunması güzel olmuş. Blade & Soul’dan, WildStar’dan ve diğer NCSoft oyunlarından karakterleri görmek hoş.

PvE maçlarda, dört oyuncu solo veya co-op olarak oyuna dahil olabiliyor ve hack & slash şeklinde ilerleyen görevlere çıkıyorsunuz. Elbette oyuna girerken takımı dengeli kurmanız avantaj sağlıyor. Gördüğüm kadarıyla PvE oynanış çok da kolay değil ve takımda gem tank karakterlerin, hem savaşçıların hem de menzilli karakterlerin bir arada bulunması önemli. Ayrıca herkes iki farklı master seçebildiği için zaman zaman rollerinizi değiştirebiliyorsunuz. PvE bölümlerinin sonunda ise bizi güçlü bir boss karşılayacak. Fakat oyunu PvE yönünün bir senaryo anlatma çabası içine girip girmeyeceği belirsiz.

- Advertisement -

MXM_2016-04_Titan_Ruins_02

MxM’n asıl eğlencesi PvP maçlarda yatıyor. Ben yalnızca 5v5 oyunculu ve üç koridorlu klasik haritada oynamış olsam da oyunda 3v3 deathmatch ve platform tadında mini oyunlar yer alacak. 5v5 maçlar biraz önce belirttiğim gibi klasik üç koridorlu ve koridorları ittirerek düşman merkezini yok etmeye çalıştığınız bir haritaya sahip. Fakat harita içi dinamikler son derece önemli. Ormanı kontrol etmeniz ve ormandaki titanları haklayarak kendi tarafınıza çekmeniz gerekiyor. Yalnız canavarları kesmek kolay olmadığı gibi, düşman takım bir anda orayı bastığında işiniz daha da zorlaşıyor. Tüm bunların yanında ise oynanışa her yönüyle etki eden en önemli nokta, oyunun aksiyon dozunun bir hayli yüksek olması. Karakterleri hareket ettirirken klasik MOBA kontrol sistemindeki tıklama usulü yerine W,A,S,D kullanıyor, shift tuşu ile gelen ataklardan kaçabiliyor ve space ile zıplayabiliyorsunuz. Yani oyun size bir hack & slash oyununun dinamik yapısını ve bir MOBA’nın stratejik yönünü harmanlayarak sunuyor.

MXM_2016-04_General_03

Savaşlar bu nedenle oldukça hızlı geçiyor. MOBA’larda bilirsiniz ki her an gözünüzün açık kalması gerekir ve her an aksiyona hazır olmalısınızdır. Bu durum MxM’de belki de en üst düzeye çıkıyor. PvP konusunda söylemek istediğim son şey ise oyunda eşya sisteminin olmaması ve bunun yerine her seviye atladığımızda, üç yeteneğimizden birini geliştiriyor olmamız. Bu arada yanlış anlaşılma olmaması için belirtmek isterim ki, nihai yeteneğimiz dahil toplamda dört yeteneğimiz bulunuyor. Ancak nihai yeteneğiniz yerine diğer üç yeteneğinizi geliştirebiliyorsunuz.

Oyun hala gelişim sürecinin oldukça erken aşamasında olduğundan tabii ki burada bir karar belirtmeyeceğim. Eğer oyunun PvE yönü sağlam bir senaryo ile desteklenirse, PvE bölümlerini oynamamız için karakter gelişimini etkileyebilecek veya benzeri bir sebep verilirse ve son olarak PvP dinamikleri gelişim gösterecek olursa (Karakter dengelemeleri, haritada çeşitli stratejiler oluşturabilmemizi sağlayacak etmenler vb.), MxM iyi bir MOBA ve türün nadir örnekleri arasında yer alabilir.

MXM_2016-04_Blackram_Supply_Chain_05

Ve son olarak oyunun alpha playtest’inin de bu ay sonlarına doğru başlayacağını hatırlatalım. Alpha’ya giriş için kısıtlı sayıda anahtar dağıtımı olacak ve elbette bunları da LEVEL Online’ı ve LEVEL’ı sosyal medyadan takip ederek edinebileceksiniz. Eğer oyun ilginizi çektiyse, beklemede kalın!

Haberler

1 Yorum

  1. bu oyun hakkında büyük umutlarım var özellikle oynanış sistemi beni cok etkiledi
    ben moba tarzı seven birisi değilim dota oynardık zamanında arkadaşlarla
    sonra bi cok moba görmeye başladım ve coğu neredeyse vasat seviyedeydi gerek dinamikler gerek oynanışları olsun en büyük vasatlığıda oyunun sosyal ortamı yaratıyordu cok vahim bi durum
    ama bu oyun icin umutluyum güzel bi tad bırakıcak gibi duruyor hafızlarımızda

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler