div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Bierzerkers’i test ettik!

- Advertisement -

Bu ay LEVEL’da Ertekin tarafından kaleme alınmış Bierzerkers’ı bana da test etmem için gönderdiler ama ben uğraşamayacağım. Aşağıda Ertekin’in yazısının birebir kopyası bulunmakta. Umarım kimse anlamaz…

Şaka bir yana oyun bana o kadar az keyif verdi ki şu dediğimi yapsam yeridir. Henüz erken erişimde olmasına rağmen ilerleyen dönemde de bir şeye benzeyeceğini düşünmediğim oyunu kim, niye oynar bilmiyorum. Hani eski günlerde olsa oyun kıtlığından belki tadına bakardık ama online oyun piyasasının patlama yaşadığı şu dönemde hiç de çekilecek bir dert değil kendisi.

Üç tane saldırı, iki tane savunma ve iki tane de yardım sınıfının bulunduğu, karşılıklı savaşlara katıldığımız, tek kişilik oyun modu bulunmayan bir online oyun Bierzerkers. İçinde Viking esintileri, bira içerek iyileşme özelliği ve Unreal Engine 4 motoru var. Yaptığımız şey ise çeşitli farklı oyun modlarında birbirimizle savaşmak.

Oyuna hemen training ile adım atıyoruz zira kontroller alıştığımız türde pek sayılmaz. Daha doğrusu ne izometrik bir açıdan oynuyoruz oyunu, ne de FPS kamerasından. Piyasada da bu tipteki online savaş oyunları çok da fazla değil. (MMO’ları kast etmiyorum elbette.) W, A, S, D kontrol tuşlarını oluşturuyor, üç mouse tuşuyla da farklı basit saldırılar ve korunma hareketleri yapıyoruz. Q, E ve Shift gibi tuşlara da özel hareketlerimiz eklenmiş.

02

Her sınıf birbirinden bir hayli farklı. Yakın dövüşçümüz var, ninjadan bozma bir dövüşçümüz var, ok atan defansımız var… Karakterlerin farklılığı gerçekten oynanışta da büyük farklılıklara yol açıyor ve yapımcıları bu açıdan takdir ettiğimi söyleyebilirim.

Misal Scoundrel adındaki sınıfı göz önüne alalım. Bu karakter menzilli saldırılar yapıyor genellikle ve özel hareketleri arasında da görünmez olup mekandan uzamak var. Bu sırada geride bir tane de decoy bırakıyor. Diğer özel hareketi alan etkili ve yapışkan bir bomba ve en büyük saldırısı da isabet oranı son derece düşük bir ileri atılma hareketi.

- Advertisement -

Oyunda çok ilginç bir karar da verilmiş ve o da saldırılarınızın takım arkadaşlarınızı etkilemesi. Elimde bıçak atan karakter var, orada yakın dövüşçüler birbiriyle savaş halinde; ben nasıl tutturacağım düşmanı? Friendly fire’ın açık tutulmuş olması beni çok şaşırttı ve takım arkadaşlarımı öldürüp durdum.

04

Erken erişimde birkaç tane farklı harita ve farklı oyun modu bulunuyor. Bir tanesi Team Deathmatch; 50 cana sahip olan takımdan ilk sıfıra düşen maçı kaybediyor. Bir diğeri de Domination. Burada üç tane noktayı tutup 1500 puana ulaşmaya çalışıyoruz. (Çok orijinal değil mi?) Haritalarda çok bir numara yok ama dikey kısımda uzamaları her şeyin tek bir düzlemde gerçekleşmemesi adına güzel bir karar olmuş.

Oyunda bir de tek kişilik bir survival modu bulunuyor. Burada da dalga dalga gelen zombileri öldürmeye çalışıyorsunuz. Öldüğünüzde de ekranda bir sayı beliriyor ve her şey bununla kalıyor. Çok saçma değil mi?

Bierzerkers’dan umutlu olmamamın en büyük nedeni oyundaki kötü vuruş hissiyatı ve hiçbir şeyin orijinal olmaması. Yani beni Heroes of the Storm’un veya Rainbow Six: Siege’in başından kaldırabilmesi mümkün değil bu oyunun. Piyasada bu kadar kaliteli oyun varken Bierzerkers’dan bir şeyler beklemek çok güç. Bomboş oyun sunucuları da zaten bunun bir işaretçisi gibi; hele ki Overwatch’lar, Battleborn’lar, Gigantic’ler çıktığında hiçbir şansı kalmayacak; üzgünüm…

Tuna Şentuna

Yapım: Shield Break Studios
Dağıtım: Shield Break Studios
Tür: Online aksiyon
Platform: PC
Web: www.bierzerkers.com
Çıkış tarihi: Belli Değil

06

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler