Sony ve FromSoftware’in sahibi Kadokawa stratejik ortaklıklarını duyurdu

Bir süredir Sony’nin dev Japon medya şirketi Kadokawa Corporation’ı satın alacağı dedikoduları dolaşıyordu. Kadokawa ismi size pek tanıdık gelmeyebilir, ancak “Dark Souls’un, Elden Ring’in geliştiricisi FromSoftware’in ana şirketi” ya da belki “Dragon Ball: Sparking Zero’nun geliştiricisi Spike Chunsoft’un ana şirketi” dediğimizde işler değişiyor. Geçen ay, Sony ve Kadokawa’nın görüşme halinde olduğu haberleri çıkmıştı. Bu da, örneğin Dark Souls 4’ün PS6’ya özel hale getirilmesi gibi düşüncelere yol açmıştı. Kadokawa ve Sony en sonunda görüşmelerini tamamladı ve “stratejik ortaklıklarını” duyurdu. Peki, bu ne anlama geliyor? Heyecanlanmak için yeterli mi?

Yapılan anlaşmaya göre Sony, 7 Ocak 2025’e kadar Kadokawa’dan 50 milyar yen karşılığında 12.054.100 yeni hisse alacak. Halihazırda sahip oldukları hisseleriyle birlikte bu onları Kadokawa’nın en büyük hissedarı yapacak ve toplamda Kadokawa’nın hisselerinin yaklaşık %10’una sahip olacaklar. Yani tam olarak bir satın alma sayılmaz, ancak Kadokawa’nın kararlarında çok daha fazla söz hakkına sahip olacaklar.

Kadokawa ve Sony, geçmişte de bazı projelerde birlikte çalıştı. Bu anlaşma, benzer iş birliklerinin önünü açıyor. Yapılan açıklamalara göre, gelecekteki ortaklıklar şu hedefleri içerebilir: “Yeni içerik alanlarında ortak yatırımlar yapma, yaratıcı projeleri destekleme ve her iki şirketin markalarını farklı alanlarda daha geniş kitlelere ulaştırma.” Daha detaylı açıklamak gerekirse, Kadokawa’nın sahip olduğu markaları (IP) küresel ölçekte canlı aksiyon filmlerine ve TV dizilerine uyarlama, anime projelerine birlikte imza atmak, Kadokawa’nın anime yapımlarını Sony Grubu aracılığıyla dünya çapında dağıtma, Kadokawa’nın oyun yayınlarını yayma ve sanal prodüksiyon için uzman yetiştirme gibi projeler planlanıyor.

Kısacası, birbirlerinin eserlerini dünya çapında uyarlayıp satacaklar. Bu uyarlama ve satış süreci, birçok oyunu içerebileceği gibi, oyun dışı yapımlara (örneğin anime projelerine) odaklanabilir.

Kadokawa CEO’su Takeshi Natsuno bu anlaşmadan oldukça memnun.
“Bu iş birliğinin, yalnızca IP yaratma yeteneklerimizi daha da güçlendirmekle kalmayıp, Sony’nin küresel yayılma konusundaki desteği sayesinde IP’lerimizi dünya çapında daha fazla kullanıcıya ulaştırmamıza olanak tanıması bekleniyor.” Diyerek görüşlerini paylaştı.

Sony Grubu’nun Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdürü ve Mali İşler Genel Müdürü Hiroki Totoki de oldukça heyecanlı.
Kadokawa’nın sahip olduğu içerikleri, Sony’nin anime ve oyunlar dahil küresel eğlence sektöründeki deneyimiyle birleştirerek, Kadokawa’nın “Küresel İçerik Stratejisini” ve “Sony’nin ‘Yaratıcı Eğlence Vizyonu” hedeflerini gerçekleştirmeyi planlıyorlar.

Bu anlaşmanın daha geniş bir iş birliğinin temelini oluşturduğu belirtiliyor. Kadokawa ve Sony’nin, içerik alanında ortak yatırımlar yapmayı, yeni yaratıcı yetenekleri keşfetmeyi ve iki şirketin fikri mülkiyetlerini çeşitli medya platformlarında tanıtarak değerlerini artırmayı hedeflediği açıklandı.

- Advertisement -

Son Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler