Formula 1’i 90’lı yıllarda takip etmeye başlayan ve hala o yıllara özlem duyan biriysen, Open Wheel Manager 2 ile o döneme gidebilir ve rekabetin baş aktörlerinden biri olabilirsin. F1 menajerliği oyunlarının yeni örneklerinden biri olan OWM2, bir yılı aşan erken erişim sürecini tamamladı ve tam sürümü ile motor sporları tutkunlarının karşısına çıktı. Motorsport Manager, F1 Manager ve Golden Lap gibi oyunlara alternatif konumundaki oyuna ben de hızla dalış yaptım.
OWM2, bağımsız stüdyo Paprikash Games tarafından geliştirildi. İlk oyunda atılan temeller üzerine inşa edilen yapım detaylı bir takım yönetimi ve üç boyutlu yarış motoru içeriyor. Özellikle yarış motorunun türün kült örneklerinden ve yine MicroProse Software tarafından dağıtılan Grand Prix Manager/Grand Prix World ile taşıdığı benzerlik oyuna nostaljik bir değer katıyor. Peki OWM2’de neler mümkün? Bu oyunu benzerlerinden ayıran neler?
Öncelikle oyuna bir takım seçerek başlıyorsunuz ancak lisans eksikliğinden dolayı takımlar ve pilotlar uydurma isimlere sahip. Neyse ki oyun mod.io üzerinden mod desteği sunuyor, böylece F1 tarihinin farklı dönemlerinden gerçek takımlar ve pilotlar oyuna eklenebiliyor. Bu noktada oyunun geçtiği döneme uygun olması açısından FortiSpeed’in hazırladığı F1 1993 Season, F1 1994 Season ve F1 1995 Season modlarını tavsiye edebilirim. Farklı kişilerin hazırladığı 2024 modları olduğunu da belirteyim.
İlk sezona başlamadan önce testler sayesinde hem oyunu öğreniyor hem de otomobil üzerinde çalışmaya başlıyorsunuz. Bu noktada oyunun sahip olduğu arayüz ve detay seviyesi nedeniyle Motorsport Manager ya da F1 Manager’a göre biraz daha zorlanmanız muhtemel. Detaylar ve rakamlar arasında boğulurken sistemi yavaş yavaş kavrıyor, ilk performans geliştirmeleri eşliğinde testleri tamamlıyorsunuz. Sonrasında sezon başlıyor ve pist üstünde rakipleriniz ile rekabete başlıyorsunuz.
Bu bir menajerlik oyunu, haliyle oyunun odağı yönetim kısmı ama ben hızlıca yarış tarafını anlatıp sonrasında diğer detaylara geçmek istiyorum. Yukarıda dediğim gibi, oyunun üç boyutlu yarış motoru GPM/GPW oyunlarına epey benziyor. Pistin çeşitli noktalarındaki sabit kameralardan yarışı takip ediyor, arayüzde yer alan detaylı veriler sayesinde performans ölçümü yapıyorsunuz. Açıkçası bu nostaljik yarış motorunun yeterli olduğunu ve oyuna kendine has bir hava kattığını söyleyebilirim.
Arayüzün altındaki sayılar başta kafa karıştırıcı olabiliyor ancak bir yarış sonunda her şey netleşiyor. Lastiklerin ve motorun yıpranma seviyesini ve depodaki yakıt miktarını takip ederek doğru zamanda pit stop yapmak büyük avantaj sağlıyor. Pit stratejileri yarış öncesinde belirlense de yarışın gidişatına göre anlık kararlar vermek, özellikle hava durumundaki değişikliğe göre ciddi avantajlar sağlamak mümkün. Ancak dönemin dayanıklılık sorunları da sürprizlere imkan tanıyor.
Takım yönetimi kısmına geri dönelim. Bir F1 takımı patronu olarak pilotlar, takım personeli ve sponsorlar ile sözleşmeler imzalıyoruz. Sponsorluk anlaşmalarından elde ettiğimiz bütçeyi hem otomobil hem de tesis geliştirmek için kullanıyoruz. Özellikle otomobil geliştirme sürecinde farklı pistlerin farklı gereksinimlerine göre kararlar almak gerekiyor. Öte yandan parayı çarçur etmek ya da yanlış kararlar takımı kolayca ekonomik krize sokabiliyor. Haliyle karar almadan önce iyice düşünmek şart.
Otomobil geliştirme kısmında şasi, ön kanat, arka kanat, taban, sidepod, soğutma kanalları, frenler, vites kutusu, süspansiyon, hidrolik ve motor üzerine çalışmak mümkün. Bu bölümde mevcut ve gelecek sezonun şasisini tasarlarken otomobilin uzunluğunu ve eğimini de değiştirebiliyor. Bu değişiklikler sürüklenme, hızlı ve yavaş viraj performansı, yere basma kuvveti ve lastik tüketimi konularında direkt etki ediyor. Tüm bunlara etki etmek üzere araştırma departmanına, rüzgar tüneline, fabrikaya ve test pistine de yatırım yapılabiliyor.
Takım yönetimi tarafında alınacak tüm aksiyonlarda tasarım, üretim, pazarlık, araştırma, pist üstü çalışma, lastik çalışması ve motor çalışması puanları kullanılıyor. Bu puanlar da farklı şekillerde toplanıyor. Örneğin tasarım puanı araştırma departmanından, yöneticiden ve baş tasarımcıdan gelirken, araştırma puanı rüzgar tünelinden ve yedek pilottan kazanılıyor. Haliyle takımın her bir unsurunu iyi seçmek, her şeyi doğru şekilde konumlandırmak gerekiyor.
OWM2, üç boyutlu yarış motoruna bakıldığında görsel açıdan F1 Manager’ın fersah fersah gerisinde olsa da yönetim detayları itibariyle gayet başarılı bir yapım. Lisans sorunları mod desteği ile çözüldükten ve zaman zaman işleri zorlaştıran arayüze alıştıktan sonra havaya girmek kolaylaşıyor. Özellikle GPM/GPW oyunlarını oynamış ve güzel anılar biriktirmiş bir oyuncuysan, OWM2 ile geçmişe yolculuk edebilir ve anılarına yenilerini ekleyebilirsin.