div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Might & Magic Heroes VII Beta (ilk bakış-test)

- Advertisement -

Angel yapmak, Siyah Ejderha basmak!

Heroes serisi ilk oyunundan beri kendisinden söz ettirmeyi başaran ender yapımlardan birisidir. Her ne kadar ilk iki oyunu günümüz oyuncuları tarafından pek bilinmese de dönemi için önemli yapımlardı. Özellikle serinin ikinci oyunu, bir anlamda taktik stratejinin geleceğine yön verdi. 1999 yılına geldiğimizde karşımıza çıkan Heroes III ise o güne kadar gördüğümüz her şeyi tarihe gömmeye yetti. Yenilenen grafik optimizasyonlarının yanı sıra, aynı zamanda tüm oyun derinden değişmişti. Heroes III o kadar iyi bir oyundu ki bugün bile milyonlarca oyuncuya sahip. Zaten oyunun HD Edition’unun çıkmasından dolayı siz de durumun ciddiyetini anlamışsınızdır.

Siz belki anladınız ama Heroes serisi uzun yıllardır kan kaybediyor. Bu kaybın başında şüphesiz taktik strateji türünün eskisi gibi rağbet görmemesi geliyor. Ayrıca serinin bir şekilde senaryo konusunda kötüye giden ivmesinin de etkisi muazzam. Tüm bunların haricinde Heroes IV ile yaşanan çöküş, yıllardır bir şekilde toparlanamadı. Beşinci oyun ile büyük oranda umutlandığımız doğrudur ama ne yazık ki altıncı oyun yine bizi seriden kopardı. Yapımcı Limbic ise uzun yıllarını verdiği seri üzerinde bu sefer çok daha farklı bir çizgi izliyor. Oyunun yapımcı koltuğunda oturan Erwan Le Breton ki kendisi son dört M&M oyununda da görev yapmış bir zat-ı muhterem, yedinci oyunda işlerin çok daha farklı olacağını beyan etmişti. Neyse efendim, uzun bir beta süreci geldi geçti. Bendeniz de bu sürecin büyük bir kısmında online olarak hazır bulundum. Şimdi dilerseniz sizlere M&M VII beta sürecinde neler deneyim ettiğimi anlatayım…

MMH7Game-Win64-Shipping-AllPriv 2015-09-03 23-33-02-75

M&M VII serisi 20 yıldır değişmeyen bir yapıya sahip. İçinde yüzlerce, binlerce kişi barındıran bir kahramanı harita üzerinde gezdirip, karşımıza çıkan düşmanlarımızı ortadan kaldırmak bu oyunun temellerini oluşturuyor. Fakat etrafa serpişen o kadar çok yan başlık var ki son altı oyunda üretici firmanın bu başlıklar üzerinde ne kadar oynama yaptığına birinci elden şahit olduk. M&M VII ise geçmişte yaşanmış tüm güzellikleri tek bir potada eritmeyi hedeflemiş gibi görünüyor. Bu duruma verilecek ilk iyi örnek, üçüncü oyunda bulunan yedi farklı kaynak mekaniğinin yeniden oyuna eklenmesidir. Bildiğiniz üzere beşinci ve altı oyunda kaynak çeşitliliği çok kısıtlıydı. Eskiden tanıdığımız Wood, Ore ve Gold’un yanına, Dragon Blood Crystal, Starsilver, Dragoon Steel ve de Shadow Steel gibi malzemeler eklenmiş. Kaynak çeşitliği bir dönem eleştiri almış konulardandı ama içinde bu kadar farklı kale modeli barındıran bir oyun için olmazsa olmaz bir yapı taşı olduğu sonunda anlaşıldı ve Limbic de eski yedi kaynak mekaniğini yeniden oyuna dâhil etti. Fakat beta aşamasında gözlemlediğim kadarı ile bazı kaynaklara ulaşmak diğerlerine göre daha zor.

Özellikle ileri seviye birim binalarını yaparken düzenli olarak Wood ya da Ore gibi ana kaynaklardan bolca talep olduğunu gözlemledim ama Shadowsteel gibi madenler de illa ki talep ediliyor. Anlayacağınız kaynak toplamak eskiye göre daha fazla özen istiyor. Wood ve Ore’un oyuna olan etkileri de gözle görülür derecede artmış. Binaların değişen özelliklerinden bir diğeri de fiyatları. Eski oyunlara göre çok daha dengeli bina fiyatları olduğuna emin oldum. Pek tabii her hafta üretebileceğimiz yeni birim miktarı oyunun dengesini ziyadesiyle etkiliyordu. İşte bu konu hakkında da yeni atılımlar yapan yapımcı ekip, tek bir bina ile spesifik bir birimin üretimini arttırmaktansa, ortalamada iki adet iki farklı birime ek üretim getirecek bina sistemini oyuna eklemişler. Şehir görünüşleri Heroes III’ün en dikkat çeken noktalarındandı ve önceki iki yapımda da konu hakkında büyük eksiklikler vardı. Neyse ki estetik açıdan fazlasıyla göze batan bu durum, her kale için tasarlanan yeni kale içi görüntüler ile artık mazide kalmış bulunuyor.

Aynı şekilde genel geçer ara birim de çok daha sade hale getirilmiş. Fakat Heroes III’den beridir seriyi deneyim etmiyorsanız, ilk başta fazlasıyla yadırgayacağınız bir ara birim karşınıza çıkacak. Siz yine de merak etmeyin; her şey yerli yerinde ve ilgili noktaya ulaşmak çok kolay. Binalar arasında en büyük fark büyü binasında cereyan ediyor. Eskiden karakterimiz belirli büyü konularında gelişir ve büyü binalarında rastgele çıkan büyülerden ancak bir kısmını iyi yapabilirdi. Artık bu dram da sona ermiş bulunuyor zira ilk büyü bina katını yaptığımızda, oyun bize hangi büyü gücü üzerinde yoğunlaşmak istediğimizi soruyor. Bu sayede karakterimiz “Earth” konusunda uzman olup, yapabildiği en iyi büyüler “Fire”dan olmuyor. Geçmişten beri olan en büyük eksiklerden birisini biraz gecikmeli de olsa düzelttiği için Limbic’i online ortamda alkışlıyorum.

- Advertisement -

MMH7Game-Win64-Shipping-AllPriv 2015-09-03 23-36-36-76

Karakter kısmına daha yakından baktığımda yüzümde bir gülümseme oldu en sevdiğim okur bünye. Heroes III’den beri hayatımızda bulunan fantastik yetenekler, oyunu her daim derinden etkilemiştir. Her yeni oyunda üzerine titrenen yetenekler sayesinde karakterimizin hangi konularda, ne gibi uzmanlıkları olacağını belirleyebiliyoruz. Limbic ekibi ise yetenek sisteminin hem eski oyuncular tarafından beğenilecek, hem de oyunun ruhunu bozmayacak bir modeli için uzun süredir çalışıyordu. Öyle görünüyor ki her şey tamamlanmış! Açıkçası beta test esnasında en beğendiğim farklılık, yeni yetenek sistemi oldu. Daire şeklinde karşımıza çıkan arabirimde, toplam 10 adet farklı yetenek bulunuyor.

Her yetenek ağacının, ilk halkasında üç, ikinci halkasında iki ve son halkasında da bir adet yetenek bulunuyor. Karakterler diledikleri yetenek ağaçlarını açmakta serbestler ama her karakterin yaratılış itibariyle ağacın son yeteneğini açtıktan sonra ulaşabileceği üç ana hat bulunuyor. Deneyim ettiğim kadar ile bu yetenekler gerçekten fark yaratıyor ve ne yazık ki onları almamak birazcık aptallık olur. Ha yine de diğer ağaçları ilk halkasındaki bazı kritik yetenekleri açmak da çok işe yarıyor. Ana üç halkanın ilk basamağı zaten açık. Bundan sonra üç özellikten birisine verip, bir sonraki yetenek puanı ile ikinci halkayı açabiliyoruz. Sonra ikinci halkadaki iki yetenekten birisine verip birinci halkaya ulaşabiliyoruz. Demem o ki her halkayı açmak için bir yetenek puanı, bir sonraki halkaya geçmek için de o halkadan en az bir yeteneği biliyor olmamız gerekmekte.

Son olarak geçiyorum savaş mekaniklerine. O sevdiğimiz, bildiğimiz Heroes taktik haritası çok da değişmemiş. Kamera açıları çok daha genişlemiş ve karakter modellemeleri üst seviyeye çıkmış. Her birim resmen ince ince işlenmiş diyebilirim. Eskiden olan birçok birimi yeniden gördüm ama aynı oranda yeni birim ile de karşılaştım. Kahramanların oyuna etkileri aşırıya kaçmadığı için savaşlar şimdilik dengeli gibi gözüküyor ama yeni birimlere alışma süreci birazcık vaktimi aldı, şimdi yalan yok. Unutmadan eklemekte fayda var, herhangi bir yapay zekâ savaşını otomatik olarak sonuçlandırabiliyoruz. İşin iyi yanı, sonuçtan memnun olmazsak, aynı savaşı baştan kendimiz komuta ederek yapabiliyoruz. Umarım bu harika fikir tam sürümde de kendisini gösterir. Ben M&M VII Beta sürecinde gördüklerimden memnun kaldım. Limbic hem eski oyunculara hitap etmeye çalışmış, hem de oyunu olabildiğince modernize etmiş.

Deneyim ettiğim kadarı ile Heroes VI’dan çok daha ileri seviyede bir oyunla karşılaşacağımız kesin ama hala Heroes III’ü ne kadar geçebilecek bilmiyorum. Aslında bir noktada onu bu kadar geçmişle de kıyaslamak istemiyorum. Sözün özü, günümüz sıra tabanlı stratejileri için gerçekten dolu dolu bir yapım geliyor, beklemede kalın efendim.

Ertuğrul Süngü

KÜNYE

Yapım: Limbic Entertainment
Dağıtım: Ubisoft
Tür: Sıra Tabanlı Strateji
Platform: PC
Web: mmh7.ubi.com
Çıkış tarihi: 29 Eylül 2015

MMH7Game-Win64-Shipping-AllPriv 2015-09-04 00-08-27-04

Haberler

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler