div class="empower-ad" data-empower-zone="157462">

Oyun Tarihinde Az Bilinen 10 Gerçek

- Advertisement -

En büyük hobinizin bile bilmediğiniz tarafları vardır mutlaka. Hatta bunlar o kadar fazladır ki yıllar sonra “Yok canım!” diye tepki vereceğiniz çok şeyle karşılaşırsınız. Sizin için oyun tarihinde az bilinen başlıklardan 10 tanesini bir araya getirmeye çalıştık. Aslında bu başlık altına eklenebilecek yüzlerce ilginç detay var ama elimizden geldiğince, en ilginç olanları bir araya getirerek hem küçük bir nostalji yolculuğu, hem de biraz genel kültür yapalım dedik.

 

Çok da eski sayılmayacak oyun tarihinde bu zamana kadar neler olmuş, neler yaşanmış, hafızalara neler kazınmış, görelim. Şöyle bir göz atın bakalım, tanıdık başlıklara rastlayabilecek misiniz. Hiçbirinden haberiniz olmadıysa bile, her birinden keyif alacağınızdan eminim.

1 – MARIO VE MANTARLAR

Mushroom

Mario oyunlarındaki süper mantarlar, hani şu yediğiniz zaman sizi büyütenler, “Amanita Muscaria” adı verilen, bizde de “Sinek Mantarı” olarak bilinen gerçek bir mantardan esinlenilmiş. İşin ilginç yanı, bu mantarın hakikaten insana kendini irileşmiş ve güçlü hissettiren halisünasyonel bir yanı var. Aynı mantar, Alice in Wonderland (Alice Harikalar Diyarında) hikayesinde de yer alıyor.

2 – SILENT HILL AKADEMİSİ

- Advertisement -

School

İlk Silent Hill oyununda bir korku konsepti için olabilecek tüm mekanlar kullanılmıştı neredeyse. Peki o lanet okulu hatırlar mısınız? İşte o okul, baş rolünde Arnold Schwarzenegger’in oynadığı Kindergarden Cop (Anaokulu Polisi) adlı filmin çekildiği okuldan model alınarak tasarlanmış. Nerede anaokulu Polisi, nerede Silent Hill, nerede Arnold!?

3 – DIABLO’NUN İÇ GÜZELLİĞİ

Diablo

İlk Diablo’yu bilirsiniz, yerin dibine doğru kat kat yol alırsınız ve son katta bizzat Diablo’yla karşılaşırsınız. Kendisiyle karşılaştığınız zaman Diablo sizi anlamsız bi’şeyler söyleyerek karşılar ki siz onu kadim bir dil sanarak ürperirsiniz. Ama bu kadar ürkmenize gerek yok zira Diablo’nun bu söylediklerini sondan başa doğru dinlerseniz “Eat your vegetables and brush after every meal!” dediğini fark edeceksiniz. Yani demek istiyor ki “Bol bol sebze yiyin ve her yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın!”

4 – OYUN TARİHİNİN EN BÜYÜK HARİTASI

Daggerfall

Eğer bir oyunda harita varsa, ilk akla gelen soru “Acaba ne kadar geniş?” şeklinde olur. Peki şimdiye kadar bir oyunda yapılmış en büyük haritanın The Elder Scrolls 2: Daggerfall’a ait olduğunu biliyor muydunuz? Bu harita, tam olarak 62,394 milkare’ye karşılık geliyor. Yani “Git git bitmiyor!” dediğimiz Skyrim’in haritasından nerdeyse 4.000 kez daha geniş.

5 – PLAYSTATION 2’NİN KAYIP İKİZİ

PS2

Playstation 2’nin tasarımı, ATARI firmasına ait eski bir konsol olan The Falcon 030 Microbox’tan esinlenerek dizayn edilmiş. Hemen çalıntı muamelesi yapmayın çünkü Sony, ATARI’den son nefeslerinde bu konsolun görsel patentini satın almış. Aradaki benzerlik ne kadar da duygusal, değil mi?

6 – DANTE’NİN DİREKTEN DÖNÜŞÜ

Dante

İlk Devil May Cry, proje bazında Resident Evil 4 olarak gözünü dünyaya açmış. Yapımcı Shinji Mikami, oyunun survival horror köklerinden giderek uzaklaştığını fark edince rahatsız olmuş ve diğer ekip elemanlarını da ikna ederek rotayı bambaşka bir oyun tarzına çevirmiş. Sonuç olarak hikaye, “şeytanlarla dolu bir dünya” konsepti temel alınarak tamamen baştan yazılmış ve ana karakterin ismi de Dante olarak değiştirilmiş.

7 – BİR OYUNUN EKONOMİK DARBESİ

Space Invaders

Space Invaders, Japonya’da ilk defa piyasaya sürüldüğü zaman o kadar popüler olmuş ki Japonya’da kısa bir süreliğine 100-Yen’lik bozuk para kıtlığı yaşanmış. Hani eskiden bizde jetonla çalışan makineler, onlarda 100-Yen’lik bozuk parayla çalışınca ve Space Invaders sürpriz bir popülarite yakalayınca, Japonya ekonomisi de bundan ufak da olsa nasibini almış.

8 – ALTAIR’İN SÜRPRİZ DOĞUŞU

Altair

Ubisoft’a zilyonlar kazandıran ve artık kabak kokusu buradan Fizan’a varan Assassin’s Creed serisinin ilk oyunu, aslında co-op olarak oynanabilecek bir Prince of Persia oyunu olarak düşünülmüş. Prince of Persia serisinin ölümü ve Assassin’s Creed serisinin doğumu olan keskin nokta, tam da burası olsa gerek.

9 – BEYİN BEDAVA

Wing Commander

The Wing Commander adlı çok eski bir oyun, ilk çıktığı zamanlarda ilginç bir hata barındırıyormuş. Oyundan her çıkmaya çalıştığınızda ekrana bir hata mesajı çıkıyormuş ve bu hata mesajını bir döneme kadar hiç kimse çözememiş. En sonunda bir programcı, bu mesajı “Thank you for playing Wing Commander” olarak değiştirmiş ve sonunda herkes rahat bir nefes almış.

10 – KURT COBAIN’E SAYGI

Doom 2

Doom 2’nin çıkış yılı, Kurt Cobain’in kendini bir pompalı tüfekle vurarak öldürdüğü tarihteki aynı yıla denk gelir. (1994) Buna bir gönderme olarak Doom 2’de yer alan “Nirvana” adlı bölüm, oyunun başlangıcında elinize bir pompalı tüfek tutuşturur. İşin içinde saygı mı var yoksa Doom 2 oynamaya çalışanlara bi’şey mi ima ediliyor, çözemedim.

Ertekin BAYINDIR

Haberler

2 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

Önerilen Haberler