Gaming İstanbul Fuarı’nda oyunseverler dijital eğlenceye doydular.

İlk günden itibaren İstanbul Kongre Merkezi’nin kapısında kuyruklar oluşturan katılımcılar, yeni oyunları denedi, ödüllü turnuvalara katıldı ve en sevdikleri internet yayıncıları ve oyun karakterleriyle tanışma şansı buldu

Üçüncü kez düzenlenen ve Türkiye’nin tek uluslararası dijital eğlence ve oyun fuarı olan Gaming İstanbul, geçen seneye göre yüzde 35 artan katılım ile bir kez daha bölgedeki oyun dünyasının ilgi odağı oldu

Son gün düzenlenen cosplay yarışması, dünyaca ünlü jüri üyelerinin oylarıyla tamamlandı ve toplam 10 bin TL’lik ödül kazananlara dağıtıldı

İstanbul Kongre Merkezi’nde 1-4 Şubat tarihleri arasında üçüncü kez gerçekleşen Gaming İstanbul Fuarı, Türkiye’nin ve dünyanın dört bir yanından gelen oyunseverleri ağırladı. Önceki yıla göre sayısı yüzde 35 artan katılımcıların fuarın başlangıcından saatler önce kapıda oluşturduğu uzun kuyruklarla, oyun dünyasına olan büyük ilgiyi somutlaştırdı. Gaming İstanbul, 2017 yılında 83 bini geçen ziyaret sayısı ile yabancı basın tarafından “kendi klasmanında dünyanın ilk beş fuarından biri” olarak gösterildi.

Gaming İstanbul’da dört gün boyunca yeni oyunlar tanıtıldı, YouTube ve Twitch gibi sosyal ağlarda oyun yayını yapan internet ünlüleri sevenleriyle buluştu, ödüllü turnuvalar ile başarılı oyuncular ödüllendirildi ve cosplay yarışması ile sevdikleri karakterin kılığına giren gençler de yarıştı.

Far Cry 5, piyasaya çıkmadan önce Gaming İstanbul’daydı!
Oyun dünyasının en büyük prodüksiyonu olan AAA oyunlardan Far Cry ile tanınan Ubisoft’un standında, mart ayının sonunda piyasaya çıkacak olan Far Cry 5 ve The Crew oynanırken, Rainbow Six Siege resmi turnuvası da büyük ilgi gördü.

Güney Koreli Pearl Abyss’in yapımcısı ve dağıtıcısı olduğu Black Desert Online’ın fuardaki en büyük alana sahip standında, fuarla aynı zamanda yayımlanan Uyanış güncellemesinin sunduğu yeni özellikler denenirken, oyunun hayranları Geekyapar’dan Can Sungur ile tanıştı ve PvP modunda karşılaştı. Black Desert Online, ayrıca haftasonu düzenlediği turnuva ile çok sayıda ödül dağıttı.

Xbox standında oynanabilen PlayerUnkown’s Battlegrounds’ın (PUBG) Xbox sürümü kadar, Nvidia standında Blizzard ve HP’nin katkılarıyla düzenlenen 30 bin TL ödüllü Overwatch turnuvası da oyunseverlerin ilgi odağı oldu. Diğer yandan, Zocco’s standındaki turnuvalar da fuardaki heyecanı yükseltti.

En iyi canlandırmalara 10 bin TL ödül verdi
Pazar günü düzenlenen cosplay yarışmasında adaylar, GIST 2017 Cosplay yarışması birincisi Enhar Güreşçi ile Mellu, Nagra ve Aoki gibi dünyaca ünlü cosplayer’lardan oluşan jürinin karşısına çıktı.
Yarışmanın birincisi Starcraft’tan Alarak karakterini canlandıran Cihan Yallı oldu ve PlayStation 4 Pro oyun konsolu ile 1.400 TL para ödülünün sahibi oldu. İkinci sırayı World of Warcraft’taki Arthas karakterini canlandıran Kaya Diril aldı. Diril, PlayStation 4 Pro oyun konsolunun yanı sıra, 1.300 TL para ödülü kazandı. Cosplay yarışmasının üçüncüsü ise Trinity Blood adlı Japon çizgi serisindeki (manga) Seth Nightlord karakterini canlandırdı ve PlayStation 4 Pro oyun konsolu ile 300 TL para ödülünün sahibi oldu.

Gaming İstanbul’dan yerli geliştiricilere büyük destek
Yıllık net geliri 50 bin TL’nin altındaki 30’dan fazla bağımsız geliştiriciye ücretsiz alan ve bir kişilik B2B bileti hediye eden Gaming İstanbul, yerli oyun şirketlerinin oyuncularla ve yatırımcılarla buluşmasını sağladı.

Ailelerin oyunlarla ilgili hassasiyetlerini de göz önünde bulunduran Gaming İstanbul Fuarı’nda, 18 yaşından küçük katılımcılar yaşa özel bileklikler sayesinde oyun alanlarında sadece kendileri için uygun oyunları deneyimledi.

İnternetin popüler oyun yayıncıları da fuardaydı
YouTube, Twitch gibi mecralarda etki sahibi internet yayıncıları da fuar alanında ve etkinliklerde ziyaretçiler tarafından büyük ilgi gördü. Gaming İstanbul’a Jahrein, Pintipanda, EasterGamers, Enis Kirazoglu, Levo, Glandal, Tamer Yeşildağ, Batu Bozkan (Videoyun) gibi ünlü yayıncılar katıldı.

Fuara Ubisoft, Pearl Abyss, Türk Telekom, Vodafone, Garanti Bankası, Media Markt, ByNoGame, Param, Nvidia, Xbox, Playstation, Epin, Monster Energy, Redbull, Vestel, Papara, Game Satış, Adore Mobilya, Seti Medya, Ewaapro, Xdrive, Oyungezer, Proud Dinasours, GearBest, Beluga Global, Codemodeon, Binary Games, Zocco’s, QP bilişim, OverGame, Zeren’s Universe, Appodeal, Admost, TCA, Portable Marketing ve Rising Tech firmaları katıldı.

Henüz yorum yok.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

PUBG Mobile, günlük aktif 10 milyon kullanıcıyı geçti! https://t.co/nU33tgtLe1 https://t.co/KCKcnDhXcu
Yeni Shooter ROCKSHOT duyuruldu! https://t.co/azcanYEOvB https://t.co/M0ItJAS2V5

Flickr