Heroes of the Storm’da neler oluyor?

Evrenin en eğlenceli MOBA’sı olduğuna inandığım ve tüm MOBA’lar içinde en iyi gözüken MOBA olduğunu da bildiğim Heroes of the Storm, bildiğiniz üzere sürekli geliştirilmekte olan bir yapım.

Özellikle karakter sayısı açısından diğer MOBA’lardan biraz geri kalmakla beraber, Blizzard’ın hummalı çabaları sonucunda her geçen gün karakter portföyünü genişletiyor.

İşin güzel yanı da her gelen yeni karakterin kendine has bir oynanışı olması. Kimisi eğlenceli, kimisi değil fakat hepsinin birbirinden bir hayli farklı olduğu da bir gerçek. Şimdi gelin, son dönemde oyuna eklenen karakterlere bir göz atalım.

johanna
Johanna
Crusader of Zakarum

Warrior sınıfının bir üyesi olan Johanna, son derece yavaş saldırsa da dayanıklılığıyla ön plana çıkıyor. Tam emin olmamakla beraber Warrior sınıfının en fazla saldırı emen karakteri bile olduğundan şüphelenmekteyim.

Özellikle Hero Trait’i Iron Skin, onu kısa bir süreliğine Unstoppable, yani tüm yavaşlamalardan, sarsılmalardan kurtarma moduna geçiriyor ki savaşın ortasında bu sayede esip gidebiliyor. (Esip gitmek derken, hayatını kurtarma açısından.) Heroic Ability’lerinden kalkan atmalı olan pek bir işe yaramazken, Falling Sword onun bir süreliğine ortadan kaybolup tepeden inmesini sağlayarak sürprizlere yol açabiliyor.

Kime göre: Arkadaşlar bu karakteri kontrol etme niyetindeyseniz, az hasar verip sürekli ortalıkta gezip saldırıların hedefi olmayı da istemelisiniz. Şahsen bu tarz bir oynanışı sevmediğimden Johanna’yı yıllardır kullanmıyorum ama kesinlikle çok başarılı bir Warrior.

thebutcher
The Butcher
Flesh Carver

İşte favorim! Herhalde Assassin sınıfının en fazla hasar veren karakteri bu ve sürekli de Warrior sınıfıyla karıştırılıyor. Butcher teke tek dövüşte %99 karşısındakini indiriyor, eğer saçma bir hareket yapmazsanız. İki tane yarı sağlık puanına düşmanı da indirebiliyor ama başka bir kombinasyonda kesinlikle indiriliyor.

Butcher’da enteresan bir oynanış mekanizması var ve o da düşmanlardan dökülen Meat’leri toplayabilmesi. Bunlar Butcher’ın saldırı puanını artırıyor ve eğer ilgili özelliği seçerseniz bunlarla sağlığınızı da tazeleyebiliyorsunuz.

Heroic Ability’lerinin bir tanesi düşmanı zincirleyip uzaklaşmasını engelliyor. Kaçmaya çalışan düşmanı böyle yakalayıp hırpalamak çok eğlenceli. Diğer yeteneği de Butcher’ın etrafında patlama yaratmasını sağlıyor ama bunun bir geri sayım süresi var, o yüzden geri sayımı iyi ayarlayıp çalıştırmak lazım.
Butcher’ın tek eksik yönü de kaçış yeteneği. İleri atılmak, koşmak gibi yetenekleri olmadığından yakalanması da kolay oluyor.

Kime göre: Ağır hasar vermeyi sevip teke tek dövüşe girmekten hoşlananlar için müthiş bir karakter. Takım oyununda da çok iyi işliyor ama kaçamıyor, onu da bilin.

leoric
Leoric
The Skeleton King

Leoric de Warrior sınıfına katılan yeni karakterlerden. Diablo’dan az karakter olduğuna inanıldığı için bir anda Johanna, Butcher, Leoric ve Kharazim sahneye indi, hiç de fena olmadı.
Leoric de bayağı başarılı bir karakter. Hem saldırılara dayanıklı, hem de minion düşmanı. Sahip olduğu balyozu savurma hareketiyle bir grup minion’ı tek hamlede indirebiliyor. (Infernal Shrines’da çok işe yarıyor.)

Leoric’le ilgili ilginç bir konu öldükten sonra etrafta dolaşabilmesi. Bu sayede istediği yerde hayata dönebiliyor ve hayalet formunda da düşmanları yavaşlatabiliyor. Normalde sağlık emmek için kullandığı hareketi kullanarak da hayata dönme hızını artırabiliyor.

Heroic Ability’lerinden bir tanesi, balyozunu savurarak ilerlediği yetenek bayağı kötü zira düşman kesinlikle karşısında durmuyor, bir adım yana geçse bizim amcamız savura savura devam ediyor. Diğer yeteneğiyse bayağı başarılı. Leoric önüne bir tane mezar açıyor ve düşman bunun sınırlarında kısılıp kalıyor. Kaçamadığı için de yem oluyor ama dikkat edin, yem siz de olabilirsiniz.

Kime göre: Warrior sınıfını sevmek ön şart elbette. Fakat bunun dışında “her şeyden biraz” formülüyle de herkese göre bir Warrior olmuş.

kharazim
Kharazim
Veradani Monk

Yine Diablo serisinden bir karakter ama bu defa Support sınıfına gelmiş durumda. Kendisinden uzunca bir süre uzak durduktan sonra Free Hero Rotation’da deneme şansı bulduğum Kharazim, meğer bayağı başarılı bir karaktermiş.

Şimdi bu karakter için Support deniyor ama bence arada kalmış, garip bir sınıf olmuş. Support deyince orada Li Li de var, Malfurion da var. Bunların iyileştirme yetenekleri bomba gibi ama Kharazim biraz kendisine Support sadece. Elbette yanındakileri iyileştirme yeteneği de var fakat bu biraz kısıtlı.

Ben Kharazim’i bir dövüşçü olarak kullanmaktan çok daha fazla keyif aldım zira oyun yer alan tüm karakterler arasında en hızlı vuruş yapan Kharazim. Art arda yumruklarıyla Butcher dışında çoğu sınıfa karşı iyi savaşıyor ve hatta tam sağlık puanında değilse, çoğu düşmanı da indiriyor. (Ne acayip Support değil mi?)

Heroic Ability’lerinin ikisi de iyi Kharazim’in. Biri bir dostunuzu ölümden kurtarıyor, diğeri de belirli bir alandaki tüm düşmanlara havadan uçan tekmeler yağdırıyor. Eğer tek düşman varsa alanda, bayağı ağır hasar alıyor kendisi.

Kime göre: İyileştirmenin yanında kendisi de bir şeyler yapmak isteyenlerdenseniz, bu karakter tam size göre. Savaşçı gibi geliştirdiğinizde takımınız bu durumdan pek hoşlanmıyor ama siz oynarken çok keyif alıyorsunuz.

rexxar
Rexxar
Champion of the Horde

Oyunda bir bir şeyler yapabilen karakterler var, bir de Rexxar gibi “decoy” rolünde olup sadece “orada olanlar”.

Blizzard’ın oyuna son olarak eklediği Warrior sınıfının üyesi Rexxar, bence kötü bir karakter olmuş. Misha adındaki ayısıyla birlikte savaşa katılan Rexxar, tüm dayanıklılığını Misha’ya vermiş, kendisi hedef oldu mu direkt yere yatıyor. Ayısı da öyle güçlü sayılmaz, sadece dayanıklı.

Açıkçası Rexxar’ı hiçbir anlamda eğlenceli bulmadım, bulamadım. Saldırıları işe yaramıyor, tam ortada dursa indiriyorlar, eh ne anladım o zaman? Beğenmedim, daha fazla anlatamayacağım.

Kime göre: Oyundaki tüm karakterleri denemiş olan güzide insanlara hitap edebilir, yoksa para verip de almanızı tavsiye etmem. Zaten oynadığım sayısız oyunda karşıma çıkan Rexxar sayısı da bir elin parmaklarını geçmiyor.

Ve gelelim yeni eklenen haritalara…

Eternal Conflict event’inin öğesi olarak dört karakter ve iki tane de yeni harita geldi Heroes of the Storm’a; hepsi de Diablo evreninden.

Battlefield of Eternity ve Infernal Shrines, oyuna eklenen iki yeni haritanın ismi ve ikisi de keyifli haritalar.

battlefieldofeternity
Battlefield of Eternity
Bir tarafın melekler, bir tarafın da şeytanın kontrolünde olduğunu düşünebileceğiniz haritada olan biten şu: Belirli bir süre sonra iki tane Immortal birbiriyle atışmaya başlıyor. Biz de bu sırada gidip rakip takımın Immortal’ına saldırıyoruz. Hangi takım, karşı takımın ölümsüzünü daha çabuk indirirse o takım, aynı Golem yolladığımız haritadaki gibi güçlü bir müttefikin sahibi oluyor. Bu ölümsüz hatta kalan enerjisini de kalkan olarak kullanıyor, iyice güçlü oluyor. (Yani eğer karşı takım sizin ölümsüzünüze hiç vuramazsa, bu ölümsüz %100 sağlık ve %100 kalkanla savaşa iniyor.)

Bu ölümsüz savaşında dikkat etmeniz gereken şey, karşı takımın daha fazla hasar veren üyeleri varsa onların daha başarılı olacak olma olasılığını göz önünde bulundurmanız. Böyle bir durum söz konusuysa kendi ölümsüzünüzü koruma yoluna gidebilirsiniz. Birkaç tane hero öldürdükten sonra da rakip immortal’a saldırabilirsiniz.

infernalshrines
Infernal Shrines
Oyuna en son eklenen harita, Infernal Shrines’da konu Battlefield of Eternity’den pek farklı değil. Burada da çok güçlü bir müttefik yanınıza çağırmaya çalışıyorsunuz ama onu çağırma yönteminiz daha farklı. Yapmanız gereken, oyun size bildirdiğinde haritadaki bir shrine’a gitmek ve 30 tane gardiyan öldürmek. Bu minik yaratıkları öldürmek hiç zor değil ama sadece bir shrine aktive oluyor ve elbette rakip takım da buraya dadanıyor. Genelde shrine’larda ağır bir savaş patlak veriyor, büyük bir kaos ortamına dönüyor olay yeri. Burada Leoric’in balyoz savurma hareketi çok işe yarıyor; aynı şekilde tüm AoE büyüleri gibi. (Jaina misal…)

30 tane gardiyanı öldüren, üç farklı özellikten birine sahip kocaman bir dev çağırıyor. Bunlar mortar, frozen ve arcane olarak üçe ayrılıyor. Diğer tüm yapay zeka müttefiklerden farklı olarak, buradaki devler öncelikli olarak hero’lara saldırıyor.

Bu haritada shrine’ı aktive etmeden önce mutlaka tüm ekibiniz gelmiş mi, bunu kontrol edin. Eğer ortada bir savaş dönüyorsa ve kimse shrine’ı aktive etmemişse siz de etmeyin; shrine’ın ortasında 5v5 savaş yerine, iki-üç hero öldürdükten sonra dönecek olan savaş sizin işinizi çok daha kolaylaştıracaktır.

Dediğim gibi Blizzard sürekli yeni karakterler ekliyor oyuna. Yaptıkları açıklamalarda da bunun sonu ancak sıkıldıklarında gelecekmiş –ki 1000. WoW eklentisinin geldiğini düşünürsek, böyle bir durum uzunca bir süre olmayacak gibi duruyor. En son açıklanan fakat ne zaman gelecekleri belli olmayan iki karakterden bir tanesi Support, diğeriyse Warrior sınıfına geliyor. Yeni karakterlerin isimleriyse Lt. Morales ve Artanis.

ltmorales
Lt. Morales
“Kharazim Support ise Lt. Morales nedir?” sorusunu sordurtacak bir karakter Lt. Morales ve belki de Support sınıfının en işe yarayan üyesi olacak. StarCraft dünyasından gelen karakterimizin en belirgin özelliği menzili içerisindeki bir müttefiki mana’sı yettiği sürece iyileştirebilmek. Aynı Team Fortress’teki Medic kıvamında çalışan bir yetenek bu. Müttefiklerine bir kalkan da sağlayabilen kahraman, Tychus’un bombası gibi de düşmanlarını geriye püskürtebilecek bir bombaya sahip.

Heroic Yetenekleri arasında bir grubu uzay gemisiyle toplayıp bir başka noktaya taşıma ve bir karakterin yürüyüş ve saldırı hızını artıracak bir Stim Drone sağlama özellikleri bulunuyor. Bu Stim Drone’u Abathur’un buff’ıyla birleştirdiğiniz anda da ölümsüz bir Illidan ortaya çıkartabileceğinizi bilin.

Lt. Morales iyileştirme yeteneği açısından muhteşem bir karakter olacağa benziyor lakin büyük ihtimalle bir maçı tek bir kurşun bile atmadan tamamlamak isteyenlere yönelik olacak zira saldırı namına elinde neredeyse hiçbir yetenek yok.

artanis
Artanis
Bir Protoss Warrior’ı olan Artanis, Blade Dash adındaki yeteneğiyle ileri atılıp, geriye çekilerek bir saldırı uygulayabiliyor. Bir diğer yeteneğiyle iki kez saldırıyor, üçüncü sıradan yeteneği de düşmanın üzerinde bir prizma oluşturmak ve ona zarar verirken, onunla yer değiştirmek. (Mesela gate’e yakından saldıran bir düşmana yaparsanız bunu, onu gate’in diğer tarafına atıp tower’ların hedefi olmasını sağlayabilirsiniz.)

Heroic yeteneklerinin ikisi de sonsuz menzile sahip Artanis’in. Bir tanesi düşmanın üzerine 8 saniye süren bir lazer saldırısı yapıyor, bir diğeri de belirli bir alandaki tüm düşmanlara hafif zarar verip hepsini dört saniyeliğine kör ediyor. (5v5 bir savaşın seyrini değiştirebilir bu.)

Artanis gördüğüm kadarıyla taktiksel bir Warrior. Onunla ilginç hareketler yapmak mümkün lakin bunun için karakteri biraz iyi tanımak gerekiyor.

Heroes of the Storm hakkında elimize geçen en yeni haberler bunlar. Oyuna yepyeni skin ve mount’lar da geliyor ve bunları da Blizzard’ın sitesinden takip edebilirsiniz. Evrenin en eğlenceli MOBA’sı HotS ile henüz tanışmadıysanız, henüz geç kalmış sayılmazsınız!

Tuna Şentuna

1 Yorum Eklenmiş

Tartışmaya katıl
  1. Ziya 2 years ago | Cevapla
    Oyunun bence en yetersiz yanları oyun süresi ve rakip ile aranızdaki fark. Oyun eğlenceli olsada kazanmak için eğlenceye fırsatınızın olmadığı defalarca "Defeat" yazısını görerek anladım. Rakibinize karşı kazandığınız üstünlüğü hemen bir objektife çevirmelisiniz ki eşit konuma gelmeyin. Bu da oyundaki bütün eğlence kısmını bitiriyor ve bu bir oyun , iş değil. En kötüsü ise bunu kısa bir zamanda yapmanız gerektiği. Maçlar ortalama 20-25 dk gibi bir sürede bitirilmesi isteniyor , bu süre aşıldığında iki takım nerdeyse eşit güçlere ulaşıyor burda da takımca girelen savaşlardaki başarılı görev dağılımınız ile kazanıyorsunuz ve bu noktada hataya yer olmuyor. Çoğu ünlü mobayla uzun süre geçirmiş biri olarak hots'a da kapalı betasında katılma sansı buldum ; oyunun sistemini çok beğeniyorum ama eğlence maalesef o aralara serpiştirilmiş bir şey.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

Xbox One X, Dünya ile aynı anda Türkiye’de! https://t.co/rIxpcQK05D https://t.co/YEVXq5qO9l
Eski günlerden kalma yapısı ve ilginç konsepti ile dikkat çeken bir yapım olan Press X to Not Die'ı inceledik.… https://t.co/KtniBKC7vh

Flickr