Screamride

    0
    21

    Frontier Developments’ı RollerCoaster Tycoon 3, Thrillville, Thrillville: Off the Rails ve Coaster Crazy’nin ardından bir kez daga lunapark temalı bir oyunun yapımcı koltuğunda görüyoruz. Microsoft konsollarına özel olarak piyasaya çıkan Screamride, bizleri lunapark trenlerinin tasarlandığı bir test merkezine götürüyor. Herhangi bir hikâyeyi takip etmeyen oyun, test merkezine vardığımız andan itibaren trenleri kontrol etmek, test merkezine yıkım saçmak ve yeni yollar inşa etmek konusunda bizleri özgür bırakıyor. Oyunun kariyer modu Screamrider, Demolition Expert ve Engineer olmak üzere birbirinden hem oynanış hem de atmosfer olarak farklı 3 görev serisi barındırıyor. Screamrider isimli görev serisinde yapımı tamamlanmış, deneklerle dolu bir hız treninin kontrolü bizlere bırakılıyor. Deneklerimizi çığlık çığlığa bırakmaya çalıştığımız bu görevde onların vagonlardan uçmasını ve hatta vagonların uçmasını engellemek de bize düşüyor. Ne kadar çok çığlığın o kadar çok puan demek olduğu bu bölümde ekstra özellikleri kaçırmamalı, olabildiğince hızlanmalı, treni yan tarafları üzerinde gitmeye zorlamalı ve bütün bunları yaparken raylarda kalmaya özen göstermeliyiz. Raylardan çıktığımız anda trendeki gizli patlayıcıları devreye sokup bütün test merkezini yerle bir etmeye çalışmak da üzerimizdeki stresi atmamızı sağlıyor.

    01

    Yıkımı daha büyük alanlara taşımak istediğimizde bizleri Demolition Expert görevlerinin beklediğini görüyoruz. Bir fırlatıcının ucuna bağlanan denek dolu kapsülleri fırlattığımız bu görevlerde, test alanına olabildiğince çok hasar vermeye çalışıyoruz. Bu görevlerde sınırlı sayıda kapsüle sahip olmamız nedeniyle belirli stratejiler geliştirmemiz gerekebiliyor. Yapılara gizlenmiş patlayıcıların yerlerini tahmin edebiliyor ve başarılı bir atış gerçekleştirebilirsek zincirleme bir yıkımla gelen yüksek puanları hanemize yazdırabiliyoruz.

    Son görev olan Engineer’da ise onca yıkımın ardından bir şeyleri inşa etmeye koyuluyoruz. Sınırlı malzemeyle birlikte bir takım özel parçalara da sahip olduğumuz bu görevde deneklerin güvenliği kadar çığlıklarının yüksekliği de kazanacağımız puanları etkiliyor. Birbirinden tamamen bağımsız olan bu üç görevden herhangi birini diğer görevlere göz atmadan dahi bitirebiliyoruz.

    Oyunun “sandbox” diye adlandırılan diğer modunda ise sonsuz bir oynanış bizleri bekliyor. Bu modda büyük ölçekli bir şeyler inşa etmenin kontrolcü ile oldukça zorlayıcı olduğunu fark ediyoruz. Neyse ki bunu bizden önce fark eden yapımcılar oyuna kullanabileceğimiz kalıplar eklemeyi de ihmal etmemişler. Dahası kendi kalıplarımızı da oluşturabiliyoruz. Ayrıca, oyunda bulunan “Level Creator” sayesinde oluşturduğumuz şaheserleri çevrimiçi bir şekilde diğer oyuncularla paylaşabiliyor ve onların paylaşımlarını da deneyimleyebiliyoruz.

    04

    Reflekslere ve basit hesaplamalara dayalı bir oyun olan Screamride’da ufak bir hatayla ya da tamamen bilinçli bir şekilde her şey bir anda yerle bir olabiliyor. İşin güzel yanı bütün bu yıkım gerçek zamanlı olarak hesaplandığı için bizleri her defasında farklı bir görsellik karşılıyor. Bu olay her ne kadar bazı büyük yıkımlarda anlık takılmalara neden olsa da oyuna farklı bir tat katıyor. Farklı oynanışları bir arada bulunduran ve bu oynanışlardan hiçbirini oyuncuya dayatmayan Screamride, lunapark temasında güzel vakit geçirmek isteyen konsol oyuncuların ilk durağı olmalı!

    Ahmet Rıdvan Potur