Star Ruler 2

    0
    16

    Star Ruler ismi, 2009’da ilk kez ortaya çıktığında, azimli bir genç programcının topluluk fonlaması yoluyla geliştirme hayali kurduğu binlerce video oyunundan biri olarak görülmüştü. Ancak oyun ilk prototipleri ortaya çıktığında herkesi heyecanlandırdı ve dijital oyun satış kanallarından, beta versiyonunu satarak kendini finanse etmeyi başardı. 2010 yılında oyunun gelişmiş halini oynayanlar artık ondan övgüyle bahsediyordu. Zira, tamamen PC’nin gücüne bağlı olarak, onbinlerce güneş sisteminden oluşan bir haritada, neredeyse sınırsız seçenekler sunan çok zengin bir oyun ortaya çıkmıştı.

    04

    Ancak, bu kadar büyük, bu kadar geniş ve bu kadar sınırsız bi oyun anlaşılamamaya da mahkumdu. Başarılı gemi tasarım yeteneği, fizik kurallarına uygun gerçek zamanlı savaş, detaylı bir ekonomik sisteme sahip oyun ne yazık ki, çok büyük bir hit olmayı başaramadı ama beklenenden daha güzel bir satış başarısı yakaladı.

    Yapımcı Star Ruler 2’de geçmişten ders alarak, oyunu daha oynanabilir kılmayı hedeflemiş görünüyor. Artık eskisi gibi on binlerce yıldız sistemi değil, sınırlı sayıda sistem ve gezegenden oluşan bir harita var karşımızda. Ancak bu sınırlı sayıdaki sistemin içeriği çok zengin. Her gezegen farklı kaynaklara, farklı niteliklere sahip. Artık sınırsız sayıda uzay gemisi üretip, swarm şeklinde sağa sola göndermiyoruz, aksine her ana gemi, kendi küçük filosuna ve oyunda büyük öneme sahip. Oyundaki ırkların çok farklı yetenekleri bulunuyor ve bu da oyundaki strateji detayını derinleştiren bir etken. Yani sizin gemileriniz bir yerden bir yere gitmek için hiper uzayda yol almak zorundayken, rakibiniz olan ırk, stargate’ler veya küçük solucan delikleri açarak, bir yerden başka bir yere anında ışınlanabiliyor.

    Uzaydaki çatışmalar artık gemileri tek tek kontrol edip hedef belirterek değil, filolarınız için genel stratejiler belirleyerek yapılıyor. Ana gemilerin etrafını saran destek gemilerinizle bir düşman hedefine yöneldiğinizde, eğer mikro yönetime çok meraklıysanız, filodaki her bir gemiyi tek tek de hedefe yöneltebileceğiniz gibi, genel olarak filonuzun hangi çatışma stratejisini izlemesi gerektiğini belirterek savaşı yönetebiliyorsunuz.

    07

    Oyunda ekonomiyi yönetmek biraz zihin alıştırması yapmak gibi… Her gezegen farklı kaynaklara sahip ve bu kaynakları doğru şekilde birleştirerek, ekonominizi ayakta tutuyorsunuz. Örneğin, bir gezegende metal çıkarken, gıda eksik olabiliyor. Diğer bir gezegende ise gıda fazlayken, fazla gıdayı eksik olan gezegene yönlendirip o gezegenin level atlamasına yardımcı oluyorsunuz. Ardından gelişen gezegeniniz daha fazla üretim ve kaynak sunarak, diğer gezegenlere destek oluyor.

    Star Ruler 2, bu kez çok hızlı gelişen ve kısa sürede kontrolden çıkan çılgın bir 4X strateji oyunu olmak yerine, yavaş ve dikkatli ilerlemeye izin veren, oyunun tadını çıkarmanızı sağlayan doğru bir politika izlemeye karar vermiş. Bu sayede, tüm imparatorluğunuza yeterince zaman ayırıp, stratejinizi oluşturmak için düşünmeye, denemeye-yanılmaya fırsat bulabiliyorsunuz.

    Cem Şancı