StarDrive 2

    0
    13

    StarDrive ismini geçtiğimiz yıl duymadıysanız, hemen küçük bir hatırlatma yapalım. Daniel DiCicco isimli 4X starteji meraklısı bir programcının, Kickstarter’da başlattığı kampanyada topladığı 17 bin dolarla ortaya çıkan oyun, kısa süre sonra yayıncı Iceberg Interactive’in dikkatini çekmiş ve Daniel dağıtımcıdan aldığı fonla oyunu daha da geliştirerek piyasaya sürmüştü.

    03

    Tek kişilik bir ekiple ortaya çıkan StarDrive, bazı eksik yanlarının olmasına rağmen çok başarılı bir oyundu ve neredeyse her uzay gemisinin tasarımındaki en ufak detaya bile müdahale edebilmenizle, özellikle gemi tasarım alanında büyük ilgi toplamıştı. Ancak oyun kısa süre sonra yapay zekanın karşınıza binlerce gemi çıkarabildiği bir kabusa dönüşebiliyordu.

    Daniel DiCicco’nun kurduğu Zero Sum Games’in yapımcılığını üstlendiği yeni oyun StarDrive 2, ilk oyundaki eksik noktaları tamamlayarak daha gelişmiş bir StarDrive olarak karşımıza çıkıyor. StarDrive 2’nin önemi ise, efsanevi 4X strateji oyunu Master of Orion’un tahtına aday olması ve yıllarca bu tahta aday olan oyunların arasından başarıyla sıyrılması. Yani bu defa Master of Orion’un başarısını yakalayabilen bir oyun duruyor karşımızda.

    StarDrive 2, temel olarak bir gezegen ve iki gemi ile oyuna başlamanıza izin veriyor. Ardından komşu gezegenlere ve güneş sistemlerine yayılmaya başlıyorsunuz. Bu sırada yıldızlar arası kolonileşmenin getirdiği sorunlarla boğuşmaya başlıyorsunuz ve oyun mantıklı çözümler üretmenize imkan veriyor. Yani, bir gezegende yeni koloni kurduysanız ve gezegende gıda üretimi eksikse, kargo filonuz üretim fazlası olan gezegenlerdeki gıdayı alıp otomatik olarak eksik gezegene taşıyor. Sizin oturup tek tek kargo gemilerini seçip, içine gıda yükleyip eksik gezegene göndermeniz gerekmiyor. Bu kadar ince, mikro detaylarla uğraştığınızda, geniş kapsamlı bir 4X stratejiyi oynamak bir süre sonra imkansız hale geliyor. StarDrive 2 bu acı gerçeğin farkına vararak, bazı mikro detayları yapay zekanın kontrol etmesine izin vermiş. Öte yandan, gemilerinizin tasarımı gibi mikro detaylara müdahale etme imkanınız bulunuyor. Hangi gemi tasarımında, hangi silahı, geminin neresine yerleştireceğinizi seçebiliyorsunuz. Oyunun bu kısmı o kadar detaylı ki, gemi tasarım ekranında saatlerinizi harcayabilirsiniz.

    Yüzlerce farklı modül ve sistem sayesinde sayısız farklı gemi yaratabileceğiniz oyunda, çok geniş bilimsel araştırma seçenekleri sayesinde, teknolojinizi de ilerletiyorsunuz. Ancak bu kez bilimsel arşatırma farklı alanlara ve adımlara bölünmüş. Her adımda, üç farklı bilimsel araştırma tercihinden birini seçebiliyorsunuz. Tercih etmediğiniz diğer iki seçeneği sonradan araştırma şansınız yok. Onları ise ancak ticaretle veya casuslukla diğer ırklardan temin edebiliyorsunuz. Oyun ayrıca çok sayıda sürprizi de saklıyor. Keşif gemilerinizle uzayda dolanırken, random olaylara rastlayıp müdahale edebiliyorsunuz. Bu olaylar, böcekler tarafından istila edilmiş bir uzay gemisine komandolar indirip gemiyi kurtarmak veya zor durumda kalmış mültecilere yardım etmek gibi seçenekler içeriyor. Gerçi bu random olayların, standart olarak üretilmiş ve sürekli aynı haritalarda tekrar eden mini oyunlar olarak tasarlanmış olması zaman içinde can sıkabiliyor ama random olaylara müdahale edip etmemek tamamen sizin tercihiniz.

    04

    Oyuna bu kez, kara birliklerinin de daha detaylıca dahil edildiğini ve üç boyutlu bir haritada, sıra tabanlı bir taktik çatışma şeklinde cereyan eden piyade savaşlarının, önceki oyunlara göre büyük gelişme olduğunu kabul edelim. Tanklarınızı, piyadelerinizi, zaman içinde bulduğunuz teknolojilerle geliştirip, onlara yeni yetenekler de kazandırabiliyorsunuz.

    StarDrive 2, uzun zamandır başarılı bir 4X oyunu bekleyenler için doğru bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. Oyunda hala geliştirilecek kısımlar var ancak video oyun tarihinde, geliştirilecek kısımları olmayan ve tamamen mükemmelliyete ulaşmış bir oyunla henüz kimsenin karşılaşmadığını da hatırlamak önemli.

    Cem Şancı