ARMA III

    0
    16

    “Operation Flashpoint” isimli askeri simülasyon oyunundan sonra kendi ayaklarının üzerinde durmaya karar veren Bohemia Interactive, ARMA serisiyle neredeyse her bilgisayar oyuncusu tarafından bilinir hale geldi. ARMA II; bug’larına, teknik eksikliklerine ve optimizasyon özürlü olmasına rağmen gerek mod desteği, gerek askeri simülasyon türüne olan özlem ile başarılı bir satış grafiği yakalamıştı. ARMA III’e gelirsek Steam Erken Erişim ile birlikte gelen yapım, oyuncularla birlikte önce alfa sürümünü, sonra beta sürümünü geride bırakarak tam sürümüne geçiş yaptı. Tam sürümüne geçilmesine rağmen senaryo modunun henüz oyunda yer almadığını belirtmekte fayda var. Normal bir shooter oyunu, piyasaya senaryo modu olmadan çıktığında yer yerinden oynayacakken Bohemia Interactive’in neye güvendiğini merak eden okurlarımız olacaktır.

    2451266-107410_screenshots_2013-03-05_00002

    Oyunun Steamworks desteğiyle çıkışını yapması, yani çalışmak için Steam’e ihtiyaç duyması ve Steam’in mod aracı olan Steam Atölyesi ile birlikte gelmesi Bohemia Interactive’in en büyük dayanağı olarak görünüyor. Oyuncular tarafından oyun içi editörle hazırlanan görevlere ya da birbirinden farklı modlara tek bir tıkla ulaşabildiğimiz bu sistem oyun süresini oldukça uzatıyor. Oyunun ana senaryosu da ücretsiz üç indirilebilir içerik paketi olarak ilerleyen süreçte oyunu satın alan oyunculara sunulacak. Buna rağmen ARMA III mekaniklerini öğrenebileceğimiz 12 adet tek kişilik görev, üç adet ordu tanıtım bölümü, dokuz adet çok oyunculu görev ve yeteneklerimizi test edebileceğimiz yarışma bölümleri bulunuyor. Bu görevler, ARMA III’ün yapımcı ekibinden iki çalışanın Yunan yerleşimlerinin resimlerini çekerken casuslukla suçlanıp uzun süre hapis yatmasına neden 20 km²’lik Stratis (Bozbaba) ve 270 km²’lik Altis (Limni) Adası’nda geçiyor. Bohemia Interactive’in kendi oyun motoru Real Virtuality 4 ile geliştirilen oyun, adanın bir ucundan, diğer ucunu gerçekçi bir şekilde bizlere göstermeye çalıştığı için özellikle 270 km²’lik Altis Adası’nda çok oyunculu görevlerde büyük performans kayıpları yaşanabiliyor.

    arma3_2013_03_07_20_32_56_249

    Optimizasyon konusunda Bohemia Interactive’in sözünde duramamasına rağmen ortaya çıkan görsellik, üç boyutlu dinamik bulutlar ve ışıklandırmalar, savaşın ortasındayken bile ağzı açık bir şekilde etrafımıza bakmamıza sebep olabiliyor. ARMA II’nin en çok eleştirilen kısımlarından biri olan gece ışıklandırması üzerinde de çalışan yapımcı ekip, yeni renk paleti, farklı bir ışıklandırma tekniği ve karanlıkta ateşlendiğinde az çok kendini belli eden mermiler ile bu sorunu da çözmüş. Silah sesleri konusunda ARMA II’deki başarısının da üstene çıkan yapımcı ekip, askerlerin olaylara verdiği tepkileri de daha insancıl bir hale getirip bunu başarılı seslendirmelerle birleştirerek savaşın atmosferini gerçeğe yakın hale getirmeye başarmış. Yapay zekânın aynı görevleri farklı şekillerde gerçekleştirdiğimizde birbirinden farklı tepkiler vermesi de oyunun hanesine bir artı olarak yazılırken, arada bir saçmalaması ve siper almak yerine savunmasız bir şekilde ayakta dikilmesi de gözden kaçmıyor. Animasyonlardaki büyük iyileştirmeler, kullanıcı arayüzünün daha anlaşılır hale getirilmesi, başarılı grafikler ve sesler, oyunu Battlefield 3 havasına sokuyor ama buna rağmen, plansız her eylemimizde acımasız bir şekilde bize bir simülasyon oyunu olduğunu hatırlatmasını da biliyor oyun. ARMA II’nin oyuncu kitlesine daha sorunsuz bir oyun vaat ettiği, diğer oyunculara da simülasyon türüne ayak basmalarını sağlayacak kolaylığı sağladığı için ARMA III oynanmaya değer bir oyun olmuş.

    Kinguin’den satın almak için; Tıklayın

    Ahmet Rıdvan Potur