Tabutta rövaşata: Xbox 360 ve ölümün üç kırmızı ışığının hikayesi

Xbox’ın eski patronu, bugünün EA Ceo’su Peter Moore’a göre Xbox 360’ın ilk versiyonlarının başını yakan ‘ölümün üç kırmızı ışığı’ problemi Xbox markasının sonunu getirmeye çok yaklaşmıştı.

Hatırlayanlarınız, hatta bizzat bu problemi deneyim etmiş olanlarınız olabilir, bizim LEVEL ofisinde hala anıt gibi duran Xbox 360 örneğinde olduğu gibi.

IGN’in en son podcast’ine konuk olan Peter Moore “İlk raporlar gelmeye başladığında önümüzde milyar dolarlık bir problem olduğunu düşündüm, derken önümüzde cihazın arıza oranları ve satıcılara sunulan kullanıcı şikayetleri ve talepleri gelmeye başladı.Mide bulandırıcıydı. Bir sürü röportaja giriyordum ve sosyal medya’da bugünkü gibi değildi, bu korkunç olurdu.”

Microsoft sorunun ısı kaynaklı olduğu konusunda bilgilendirilmiş olmasına rağmen tam anlamıyla problemin neden kaynaklandığını bulması için zaman geçmesi gerekti, bu arada cihazda kullandıkları lehim teknolojisini bile değiştirmeyi denediler.

“Patronum olan Robbie Bach’a gittim ve dedim ki, “Önümüzde milyar dolar değerinde bir problem duruyor.” Sonra ne olup bittiği konusunda analizlere başladık, mühendislerimiz için oldukça zor oldu, olan bitenin gerçek sebebini bulamıyorduk bile. Sorunun ısı kaynaklı olduğu ortadaydı ve düzeltmek için her şey denendi, cihazın çevresine ıslak havlu saran insanları bile hatırlıyorum.”

3232941462_81b97a05f1_z

Microsoft’a toplam 1.15 milyar dolara mal olan sorun (ki bunun 240 milyon doları direkt olarak konsolların iadesi için anlaşılan FedEx’e gitti) Xbox markasını yok olma tehlikesi ile yüzyüze bırakıyordu. Peter Moore, Microsoft başkanı Steve Ballmer ile görüşmesini asla unutamıyor;

“Robbie’ye konuyu Steve Ballmer’a anlatmamız gerektiğini, yapmamız gerekenin bu olduğunu söyledim. FedEx ile anlaşmamız ve insanların FedEx vasıtası ile bize teslim aldığı konsolları teslim aldıktan sonra sorunu düzeltip kendilerine geri göndermemiz gerekiyordu. Harddisk’ler kendilerinde kalabilirdi veya bize de gönderebilirlerdi. Steve Ballmer yüzüme baktı ve ‘ne yapmamız gerekiyor?” diye sordu. Ben de sorun yaşayan cihazların hepsini geri almamız gerektiğini ve bu işi olabilecek en iyi şekilde çözmemiz gerektiğini söyledim. Bana “tüm bu olan bitenin bize maliyeti nedir?” diye sordu ve ben de ona 1.15 milyar dolar civarında olmasını beklediğimizi anlattım. Ne gerekiyorsa yapmamız gerektiğini söyledi.

Peter Moore’a göre zamanın Microsoft ve Xbox yönetimi duruma uygun pozisyon alamamış, sorunun kaynağını bulamamış veya krizi yönetememiş olsa bugün Xbox markası çok başka bir yerde olabilirdi, hatta belki de hiç varolmayabilirdi.

Henüz yorum yok.

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

Knight Online’ın yayımcılarından yeni bir mobil oyun. https://t.co/tGlPQ4xhAo https://t.co/PquI8wRJk6
Lineage 2:Revolution’da 100 oyuncu aynı savaşta! https://t.co/IBVJTzFYU5 https://t.co/hB3i9q31mm

Flickr