Metal Gear Solid V: Phantom Pain ilk oynanış notları

Metal Gear Solid serisinin beşinci ana oyunu Eylül ayında bizlerle buluşacak ve E3’te oldukça ciddi bir içerik görmeyi bekliyoruz. Bilindiği gibi bu oyun Hideo Kojima’nın elinden çıkan son Metal Gear Solid olacak ve bazı şanslı basın mensupları oyunu E3’te tanıtılmadan önce bizzat Konami’nin ofisinde birkaç saat oynama şansına erişti, tabii kendi cümleleriyle anlatırsak uçak ve otel paralarını bile cepten ödemek şartıyla!

MGSV-The-Phantom-Pain-E3-2014-Screen-Village

Kotaku‘dan Jason Schreier’in spoiler vermekten özellikle kaçınarak oyundan aldığı notlar şu şekilde;

-Oyunun neredeyse her görevi bir sinematik ile başlıyor ve sona eriyor, neredeyse her adıma Hideo Kojima’nın etkisi ve adı yerleşmiş durumda.

-Eğer MGS V: Ground Zeroes’u oynadıysanız ve hoşunuza gittiyse kendinizi evinizde hissedeceksiniz. Oyunun “open-world” yaklaşımı, Phantom Pain’i bundan önceki tüm MGS oyunlarından farklılaştırmış durumda.

-İlk bir kaç saatimiz Afganistan’da, Ground Zeroes’ta olan bitenlerden sonra yeniden inşa edilmiş üste geçiyor. Harita oldukça büyük, şehirler oldukça canlı ve düşman oldukça bol.

-Görev yapısı oldukça dinamik, Snake’in iDroid adlı cihazından çağırdığınız helikoptere her bindiğinizde sonraki görevi seçebilme özgürlüğü tanınıyor size, yan görevler de dahil olmak üzere. Yeterince ilerlediğinizde daha sonraki aşama için size sunulan üç görevden istediğinizi tercih edebiliyorsunuz.

-İlk birkaç görev Ground Zeroes’taki iki ana göreve oldukça benziyor. Daha önce trailer’da gördüğünüz ilk görevde örneğin, Kaz Miller’ı kurtarmaya çalışıyorsunuz. Bu da keşif yapmanızı, istihbarat çalışması yaparak Kaz’ın yerini bulmanızı ve sonunda da omzunuza atıp onu dışarı çıkartmanızı gerektiriyor.

-İlk görevin hemen ardından Snake ve Kaz, Skulls adı verilen bir çeşit normalüstü, oldukça hızlı hareket eden ve oldukça hızlı nişan alan askerin saldırısına uğruyor (nanomakineler?)

-Bunun ardından yenilenen ve oldukça etkileyici gözüken ana üssümüzle karşılaşıyoruz. Burada silahlar ve yeni optikler geliştirebiliyor, askerlerin beynini yıkayarak safımıza katılmaya ikna edebiliyor ve ekibimize üs içinde bazı görevler verebiliyoruz. Bunun hakkını verecek kadar inceleme fırsatımız olmadıysa da sistemin Peace Walker’da gördüğümüz ana üs sisteminin gelişmişi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.

-Ekibe yenilerini katmak için önce düşmanları etkisiz hale getiriyor, sonra da Fulton kurtarma cihazına iliştirip üsse gönderiyoruz.

-Ufak bir not; Bir noktada birisini öldürmek için bir görev alıyor ve daha sonra hedefe ilerlediğimizde silah yükümüzün oldukça vasat olduğunu farkediyoruz. Ana üs menüsünden birisine bir keskin nişancı tüfeği geliştirme talimatı veriyor ve ardından onu Fulton kurtarma cihazı ile kendimize gönderip paraşütle indiriyoruz. Kutuyu açıyor, tüfeği kutudan çıkartıyor ve görevi yerine getiriyoruz. Bu oldukça özgür hissettiriyor.

-Kojima ve Konami oyunun ‘open-world’ olduğunu belirtmişti, bu bir noktaya kadar doğru. Afganistan’ın sonsuz steplerinde dolaşmak size bu özgürlük duygusunu veriyor ve istediğiniz yerde gezinmeniz mümkün. Ancak oyun yapısı gereği bunu ancak size çizilen sınırlarda yapabiliyorsunuz. Zamanınız bir veya birkaç üsse sızmak için yeterli oluyor veya size haritada çizilen sınırı geçtiğinizde (tıpkı bir asker gibi) uyarılıyorsunuz. Yakınıyor değiliz, sistem oldukça zekice dizayn edilmiş.

-Snake oyunun başında bildiği yabancı dilleri unutmuş durumda, bu yüzden eğer düşman askerlerini sorgulayabilmek istiyorsanız kendinize bir çevirmen bulmanız gerekiyor. Bu oyunun ilk yan görevlerinden biri, bunun gibi nicesinin olacağını tahmin ediyoruz.

-Snake’i seslendiren Kiefer Sutherland pek konuşkan değil, fiyatı oldukça tuzlu olmalı.

-Tam da bir Hideo Kojima oyunundan beklediğiniz gibi, oyunda pek çok Easter Egg mevcut. Mesela ana üste Ocelot’u şok tabancasıyla vurursanız sersemliyor ve ağzından şu cümleler dökülüyor(MGS severler için uzmanlık sorusu) “La-Li-Lu-Le-Lo”.

-Peace Walker’da olduğu gibi bazı yan görevlerde diğer karakterler ile oynayabiliyorsunuz.

-Yanımızdaki diğer karakterler içinde bir at, bir köpek ve oynama süremiz içinde tanışmanın mümkün olmadığı sniper Quiet var, muhtemelen başkaları da olacaktır.

-Karton kutu elbette burada da mevcut.

snakeline-noscale

1 Yorum Eklenmiş

Tartışmaya katıl
  1. ody 2 years ago | Cevapla
    Oynanış süresi ne kadar?

Yorum Yapın

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

LEVELONLINE

Burası Türkiye'nin en çok satan oyun dergisi LEVEL'ın web sitesi... Site, dergiden bağımsız bir yapıya sahip. Yani site içeriği ayrı, dergi içeriği ayrı...

Her gün onlarca; haber, özel haber, inceleme ve makale yazıyoruz. Her gün güncelleniyoruz. Birçok son dakika haberi de cabası... Tüm bunları Türkiye'nin en tecrübeli oyun editörleri yapıyor.

TWITTER

League of Legends’da Şampiyon 1907 Fenerbahçe! https://t.co/hV1OZXZ45s https://t.co/raoSx96HD0
Spintires: MudRunner duyuruldu! https://t.co/Fi6X1z7pL2 https://t.co/su5fTSmaHG

Flickr